דיוויד פרנקל – שף השנה של טיים אאוט – מספר מה יש לו במקרר

דיוויד פרנקל, שף השנה של טיים אאוט, מספר מה יש לו במקרר, איפה הוא הכי אוהב לאכול ועם מי

דיוויד פרנקל. צילום: איליה מלניקוב
דיוויד פרנקל. צילום: איליה מלניקוב
18 בדצמבר 2014

דייוויד פרנקל הוא שף השנה של Time Out לשנת 2014. קשה לומר שאנחנו מופתעים. פחות מארבע שנים לאחר שנטל את הנהגת מסעדת פרונטו, ושנתיים לאחר שהוכתר כפריצת השנה, הוא מתבלט כאחד השפים המוצלחים במדינה. בהנהגתו הפכה פרונטו ממסעדה איטלקית כמוסה למסעדת שף מהוקצעת ששמה שגור בפי כל.

פרנקל, בדרכו המיוחדת והצנועה, מנהיג מטבח מקורי ואלגנטי המתבסס על חומרי גלם מהשורה הראשונה. יתרונותיו על שלל מתחריו הם חדשנות וטריות. למרות גילו הצעיר, פרנקל צבר קילומטרז' קולינרי מרשים, הבא לידי ביטוי בטכניקות מודרניות, במנות מסוגננות ובאיכות בישול בלתי מתפשרת. המטבח שלו הוא מה שנקרא בעגה המקצועית “א־לה מינוט" – הכל מוכן על הרגע. מטבח שכזה, הקם ונופל על טבחיו, מחייב דקדקנות שיא. רוח המפקד היא שם המשחק, ופרנקל מספק את הסחורה.

פרנקל נוכח במסעדה כמעט בכל עת. הפדנטיות וההבנה המערכתית מציבים אותו בחוד החנית של השפים הצעירים, שמבינים לא רק במתרחש בסירים, אלא הרבה מעבר להם. פרנקל לא מרפה מדוושת הגז, ומאפשר לרפי אדר, הבעלים, לנוח על זרי הבזיליקום. מעניין לאן הוא יפנה בעתיד. האם יתמקד בפרונטו? האם יְפתח את כישוריו למחוזות נוספים? האם יקים ליין גלידות בעקבות אלה המופלאות המוגשות במסעדה? אולי ייסד בית אוכל נוסף? דבר אחד בטוח: זה יהיה מצוין.

פרונטו. צילום: יח"צ
פרונטו. צילום: יח"צ

מה אכלת היום?

"מרק עוף עם ג'ינג'ר, אני חולה"

עם מי אתה אוהב לאכול?

"עם אח שלי. אני אוהב לראות אותו נהנה מאוכל, יש לו מבטים מצחיקים"

איפה אתה הכי אוהב לאכול בעיר?

"בחאן מנולי, כי לפליקס השף יש יד נדירה בבישול, האוכל שלו מעודן ואני ממש מתרגש בכל פעם שאני הולך לאכול שם"

מה יש לך במקרר ברגע זה?

"גבינה צהובה מהסופר, עוגת שיש שאפיתי לפני חודשיים, שני בקבוקי מים מינרליים, פחית קולה וחלב מקולקל"