המחאה הקטנה של הסנטר: דרקון ירוק נגד מדיניות הממשלה

בהנהלת דיזנגוף סנטר מתנגדים ליוזמת הדרכון הירוק למחוסנים, בטענה שתהווה "צעד מפלה נוסף" בין אזרחים. בתגובה החליטו בסנטר להנפיק את "הדרקון הירוק" לכל המבקרים בקניון האהוב

הסנטר נגד הדרכון הירוק. דן פילץ והדרקון הירוק (צילום: אלכס קפלן)
הסנטר נגד הדרכון הירוק. דן פילץ והדרקון הירוק (צילום: אלכס קפלן)

תוגת הסגר הכתה בעוצמה בדיזנגוף סנטר, ולהסתובב בתוכו כשרק עסקים חיוניים ספורים פתוחים בו זה מתכון בדוק לדיכאון או השראה בטוחה לסרט פוסט-אפוקליפטי. אבל גם בימים הקשים האלה שומרים בסנטר על חוש הומור, והחל מאתמול מחלקים שם למבקרים את "הדרקון הירוק".

מדובר במחאה קטנה מטעם הנהלת הסנטר, מסמך היתולי שמחזיקיו יהיו רשאים להיכנס לכל חנויות הסנטר, להשתתף באירועים שיתקיימו במקום ויקבלו פטור מבידוד בחזרה מהסנטר. בניגוד לדרכון הירוק הממשלתי, כדי לקבל את הדרקון הירוק אין צורך בחיסון, שכן דיזנגוף סנטר מנפק דרקונים ירוקים ללא המתנה להחלטות הממשלה.

זה לא כל כך נעים לראות סנטר סגור. דיזנגוף סנטר (צילום: shutterstock)
זה לא כל כך נעים לראות סנטר סגור. דיזנגוף סנטר (צילום: shutterstock)

מטרת המחאה היא נקיטת עמדה של התנגדות ליוזמת הדרכון הירוק, שמאיימת להפלות בין מחוסנים ולא מחוסנים ובין מבוגרים וצעירים שאינם רשאים לקבל את החיסון. לדברי דן פילץ, המנכ"ל והבעלים המשותף של דיזנגוף סנטר: "אנו מתנגדים לצעד מפלה נוסף עם קידום הדרכון הירוק. כדי ליישר קו עם עולמות הפנטזיה שהשתלטו על המציאות של חיינו, החלטנו שלא נוכל שלא לקחת חלק בחגיגה ולכן אנו מקדמים את הדרקון הירוק". 

את הדרקון ניתן לקבל במוקד הביטחון של דיזנגוף סנטר, הממוקם בבניין B בקומה 3 במעלית השקופה, או פשוט להדפיס אותו בבית ולחוש עצמכם מוחים. בהנהלת הסנטר מבקשים להוסיף שהדרקון אינו מסוכן לציבור, אינו נושך ולא יורק אש.