בלי חדשות, עם הרבה סקס: 5 דרכים לטפל בדיכאון החורף

תל אביב בחורף. צילום: shutterstock
תל אביב בחורף. צילום: shutterstock

החורף הגיע בכל הכוח, הנגיף עודנו כאן, ובזמן שכולנו ספונים בביתנו העצב עלול לחלחל. בדיוק לשם כך חשבנו כיצד להרים מעט מהווייב הסגרירי עם כמה רעיונות טובים לעונה הקרה

20 בדצמבר 2021

תל אביב מצוידת אמנם ב-360 ימי שמש בשנה, אבל הימים החורפיים, מעטים ככל שיהיו, מעוררים אצל רבים מאתנו תחושות של דכדוך ואפילו דיכאון. דיכאון חורף הוא תופעה ידועה, אבל גם מי מאתנו שלא סובלים ממנו, מתבאסים לפעמים כשקר ורטוב. בהיותנו הטיפוסים המרימים שאנחנו החלטנו לבוא לעזרתכם עם רשימה של דברים מרימים שאפשר לעשות כדי לשפר את מצב הרוח כשבחוץ אפור.

1. כבו את החדשות, שימו סרט כריסטמס

דצמבר, בעיקר בנטפליקס, מתאפיין בסרטי חג מולד משובחים ולצפות בחדשות זה מיותר גם בימים טובים יותר – אז תלחצו על השלט ותבדקו את המבחר. אנחנו ממליצות על ׳הרווק הנצחי׳, סרט כריסטמס לא שגרתי שמספר על פיטר שמשכנע את חברו הטוב ניק לבלות חג מולד בחיק משפחתו בעודם מעמידים פנים שהם זוג, כי מתברר שלא רק בפולניה ולא רק רווקות סטרייטיות נשאלות על ידי הדודות המתישות ״נו, מתי תתחתן כבר?״. מייקל אורי (מארק המושלם מ׳בטי המכוערת׳) מגלם את פיטר ואת הדודה המתישה מגלמת לא אחרת מהדיווה המושלמת ג׳ניפר קולידג׳ (׳הלוטוס הלבן׳) שמפציצה בטריילר עם המשפט האייקוני ״הומואים משום מה מאוד אובססיביים כלפיי״ – לא רק הומואים ג׳ניפר – שיפור מצב רוח מיידי מובטח.

2. תייצרו שגרה

פסיכולוגים וגורואי בריאות ממליצים על שגרות בריאות כמו הליכה בשעות קבועות, להתחיל את היום עם מים ולימון או שייק ירוק וממריץ, מקלחת בבוקר או בערב בשעה קבועה – העיקר שזאת תהיה שגרה. ממחקרים עולה שהגוף והמוח שלנו מגיבים טוב לשגרה. אולי אין לנו תמיד שליטה על התמונה הגדולה ואנחנו גם לא אוחזים באופן אישי בטכנולוגיה לשינוי מזג האוויר (אם כי היא קיימת) – אבל אנחנו יכולים לייצר לנו טקס חוזר שירים את מצב הרוח וירגיע את החרדה והדכדוך. אנחנו למשל בעד קוקטייל קבוע ב-17:00. אחרי הכל זה תמיד חמש איפשהו בעולם (והנה גם ליסט של קוקטיילים חורפיים לגרום למעט מוטיבציה).

קוקטיילים להמונים. צילום: shutterstock
קוקטיילים להמונים. צילום: shutterstock

3. תהיו יצירתיים ואופרטיביים

אתם ממילא תקועים בבית – נצלו את הזמן ללמוד משהו. להכין קוקטיילים, לסרוג את שמיכת הקווילט שתמיד רציתם (או לפחות אפודה), להבין סוף סוף מה זה לעזאזל מחמצת. לכולנו יש את רשימת הדברים שנלמד יום אחד כשהיה לנו זמן ואם עוד נשארו לכם פריטים ברשימה אחרי הסגרים – זה לחלוטין הזמן ליישם אותם.

מלאכת היד בנסיקה. צילום: שלומי יוסף
מלאכת היד בנסיקה. צילום: שלומי יוסף

4. בצעו פעילות גופנית

פעילות גופנית מעלה אנדורפינים ומסייעת לדיכאון. אפשר כמובן ללכת על יוגה, פילאטיס או מעוף עם ערסלים אבל אנחנו ממליצים על סקס – מכבד, בהדדיות וברצון כשכל הצדדים נלהבים כמובן. מתחת לפוך, או לא, אנחנו די בטוחים שבשביל זה המציאו את החורף וזה גם מחמם. בסקר הסקס הגלובלי של טיים אאוט מ-2019 מתברר אגב שתל אביב מקום שלישי בעולם בכמות הסקס לנפש, כך שנראה לנו שאתם מסכימים אתנו.

סקס בחורף? כן בבקשה. צילום: shutterstock
סקס בחורף? כן בבקשה. צילום: shutterstock

5. טפלו בעצמכם

שימו לב לסימנים, אם אתם באמת בדיכאון אל תהססו לפנות לעזרה מקצועית, באמצעות ער״ן 1201, או גשו לרופא המשפחה לקבלת הפניה לטיפול מסובסד.

דיכאון חגים (צילום: shutterstock)
דיכאון חגים (צילום: shutterstock)