24 דיירים עברו בבית "האח הגדול", אבל מי עשה את העונה?

תגידי תודה שזה לא קרה לפני חודש. דיאן. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13
תגידי תודה שזה לא קרה לפני חודש. דיאן. "האח הגדול", צילום מסך: רשת 13

רגע לפני סוף העונה, אחרי שעברנו את ההתשות של דיאן, הצעקות של קאזם והשיר ההוא של אילנה ודיאנה, הגיע הזמן להתחיל לסכם. מי היה הדייר שהכי השפיע על העונה, ומי בקושי השאיר את חתמו? חוץ מגיא זוארץ כמובן. ספרנו, חישבנו, בדקנו ואז פשוט החלטנו

12 בספטמבר 2022

בסוף השבוע הקרוב תותחי הקונפטי ירעמו, הרעש הגדול יכסה את עיר הבירה, ואדם אחד יעמוד על הבמה כמנצח. שתי ידיו יונפו אל על, יחד עם אלו של לירון ויצמן וגיא זוארץ – והוא יהפוך לאיש שמעכשיו יתפוס את כל תשומת הלב. טוב, לפחות ל-15 דקות. העונה ה-16 של "האח הגדול" מתקרבת לסיומה, ולפני שאורזים את הספות הגיע הזמן להתחיל לסכם. עם זאת, לא באנו (רק) כדי לסמן מנצחים – 24 דיירים בסך הכול היו לאורך כל העונה בבית, ולרגל הסיום החגיגי שאפנו לדרג אותם על פי מידת ההשפעה על העונה, והבית.

אח דיאתנאל, הנוסטלגיה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
אח דיאתנאל, הנוסטלגיה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

עד כמה הם הותירו חותם? עד כמה, בסיכומו של תהליך, הם ייזכרו כמי שנכנס לכל בית? למשך הזמן בבית, כמובן, ישנה השפעה על הבחירה, אבל זה לא המדד היחיד – לכך נכנסים גם הד ציבורי, מעשים משמעותיים בתוך הבית ורגעים בלתי נשכחים. אבל לפני שנתחיל, ראוי לציין ששישה דיירים שסוננו החוצה פשוט כי לא עשו יותר מדי עד שהודחתם. רחל בורטה, עמרי אלפיה, דנה אמסלם, דוד מהצרי, ליה טאי-אהרוני ודיאנה טרננקו נכנסו לבית ברעש גדול, אבל בסופו של דבר ההשפעה שלהם לא היתה כזו שאפשר לכמת. נשכח את כולם.

בקושי השפיעו

18. שרון בניפוי: הדייר שנכנס בדרך הכי מוגזמת (באמצע הופעה של שמעון בוסקילה!), אבל בסופו של דבר לא השאיר הד. הבנתם? הד? כי בוסקילה?
17. לירן רוזן: נכנסה לתקופה קצרה (במסגרת "משימת הפייק"), בכל זאת נכנסה לדירוג בגלל שכן הצליחה להניע תהליכים – ובעיקר להוציא מדעתם – את רוב יושבי הבית.
16. דרור רוקנשטיין: אמנם מגיע לגמר, אבל לפחות לדעתי אינו דייר משמעותי בשום צורה.
15. אילנה טרננקו: גם היא בין ששת הראשונים, ולא ברור למה. היתה סבילה מאוד לאורך העונה, למעט הרומן הקצר עם דניאל. כנראה סימפטום של למלם שרוכב עד הסיום על שם זהבה בן.
14. משה קוגמן: נכנס בגלל שרין, ויצא לאחר שלא הצליח להתחבר עם שרין. עובר אורח, וגם זו מחמאה.
13. אליאב טעטי: אחראי לאחד הרומנים החשובים של העונה, הודח מוקדם מדי ורק בגלל זה לא נמצא בהמשך הדרך.
12. דינה עמרמי-שמחי: אתנחתא קומית, הדמות המבוגרת של הבית ומי שהייתה מאוד משמעותית עבור הדיירים ("הקבינט" בעיקר), אבל כלפי חוץ היתה פחות חשובה.
11. אופק לוי: אחת הדמויות החזקות והחשובות, שהעלתה על המסך דיון אמיתי בנושא של חרמות. הראה את הדברים החיוביים שיכולים לצאת מריאליטי דוגמת "האח הגדול", אבל בואו. זה לא מספיק עסיסי.

רואה את האופק. "האח הגדול". צילום מסך: רשת 13
רואה את האופק. "האח הגדול". צילום מסך: רשת 13

השפיעו באופן בינוני

10. שרין אברהם: הדמות שעשתה את השינוי הגדול מתעודת הזהות שניסתה למקם אותה בתור "הימנית המזרחית", ועד לדרך הרבה יותר מורכבת. אחראית לתת הריאליטי "קחי אותי שרין", אבל לא הצליחה למשוך את זה עד הגמר.
9. מרינה קוזנייצובה: הדמות האהובה של העונה, סוג של מענטשית אמיתית שאפשר להתרפק איתה עד הסוף. צפויה לככב בטיקטוק, ואולי גם מעבר לזה, הרבה בזכות ההופעות המשעשעות בבית האח.
8. טליה עובדיה: יכול להיות שהיא תהיה זו שתזכה (אפילו מאוד יכול להיות), אבל בעיניי רחוקה מלהיות הדיירת הכי חשובה. זו שניסו לייצר סביבה לא פחות משלוש מערכות יחסים (מי בכלל זוכר שהיא נכנסה בתור האקסית של אליאב?), והרומן עם שחף סחב אותה עד לקו הסיום. שווה עשירייה, אבל לא יותר מזה.
7. ריוואה רסלאן: הדיירת עם הסיפור הכי מטורף (אולי חוץ מקאזם), שלא בא לידי ביטוי כל כך בבית. תיזכר בעיקר בגלל אינטגריטי (או צעקות, תלוי איך מסתכלים על זה). מהרגע שהקבינט הלך לאיבוד, גם תורה הגיע בסופו של דבר לסיים את הדרך.
6. דניאל מלכה: ה-פייבוריט הגדול, מי שסומן כמעט מתחילת העונה על ידי כולם כסוג של ווינר. פספס בסנטימטרים את הגמר, והיה ראוי לו. יצר ברית נכונה עם "הפרלמנט", סלל את הדרך לארץ המובטחת, אבל לא ראה אותה.

דניאל ואילנה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
דניאל ואילנה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

השפיעו מאוד

5. שחף רז: הפייבוריט האישי שלי. מי שניסה להיות המנהיג של הבית, רק כדי לגלות שהדיירים לא ממש מחפשים מנהיג, אלא שק חבטות. חטף על זה ברמת האנטגוניזם לא מעט. אחראי לרומן הכי טוב של העונה (הוא וטליה), בנאדם שעבר שינוי לא קטן במהלך הדרך (כולל רגעים מאוד בעייתיים), ושווה טופ 5.
4. בר כהן: באין דינה, ולאחר שהניסיון עם דוד כשל בצורה די מביכה, הפכה למבוגרת האחראית של הבית (גם אם לפעמים זה היה מטעם עצמה בלבד). ה"סינקיונרית" המוצלחת של הבית, יצרנית הוידאונים המושלמת, דמות אגדה לתכנית ריאליטי.
3. קאזם חלילייה: קצת כמו משיח מהשיר הישן, ידו בכל ויד כל בו. האיש שלא בחל בכניסה לעימותים, עורר ערימות של אנטגוניזם בקרב יושבי הבית ובקרב הקהל, אבל בסופו של דבר אי אפשר יהיה לזכור את העונה הזו בלעדיו.
2. דיאן שוורץ: תאהבו או תשנאו, כוכבת. היא הדיירת שמעמדה שודרג הכי הרבה בעונה הזו, ותקצור את הדיבידנדים (או הנזק) על כך מחוץ לבית. סומנה מתחילת העונה כדמות מרכזית (ע"ע הרגע שבו היא עוד לא נכנסת לבית בכלל, וכבר בונים מסביבה "תת ריאליטי"). מהרגע הראשון ועד שיצאה מהבית (וגם אחר כך), לא הפסיקו לדבר עליה, היא עמדה במוקד של לא מעט מריבות, אהבות וסיפורים תוך כדי העונה. רק אחד הקדים אותה, אבל נראה לי שאת ההפסד הזה, היא תקבל בהבנה.

תתחילו להתפלל. דיאנתנאל. "האח הגדול", צילום מסך/ רשת 13
תתחילו להתפלל. דיאנתנאל. "האח הגדול", צילום מסך/ רשת 13

הכי השפיע

נתנאל רודניצקי: למה הוא פה? קודם כל, בגלל השילוב של משך הזמן וגודל ההשפעה על יתר הדיירים. הדמות שעברה הכי הרבה תהפוכות: מלהיות אגרסיבי ו"ביריון", דרך הרומן עם דיאן שהיה קו העלילה הכי חזק של "האח הגדול" 2022, פרשת "הייל היטלר" שכמעט והעיפה אותו מהבית, ועד הרנסנס שהוא חווה בפרקים האחרונים – נתנאל נראה כמו זוכה, מרגיש כמו זוכה, וכנראה גם ראוי לזכות. קנה לעצמו הרבה שונאים, אבל הרבה יותר אוהבים. בקיצור, יצא ווינר.