אתם איתנו או נגדנו: דמויות הטלוויזיה בוחרות צד במלחמה בעזה

אפשר להירגע, טוני לטובתנו. "הסופרנוס" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
אפשר להירגע, טוני לטובתנו. "הסופרנוס" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

אחרי שהתעייפנו ממשחק חלוקת הסלבריטיז לבעדנו או נגדנו, הגיע הזמן לעבור לבדיקה הרצינית: מה דמויות פיקטיביות מהטלוויזיה היו חושבות על המלחמה? אז איזה חברים מ"חברים" יהיו באמת חברים? מי החבר הנוסף בסיינפלד שמחבב אותנו? ומי מהטלטאביז היה צועק פרי פלסטיין?

26 בדצמבר 2023

קנדל רוי: בעדנו

אפשר לכתוב פרק שלם של "היורשים" שמתעסק כולו במלחמה הנוכחית, ואפשר להתדיין על דעתם הפוליטית של כל אחד ואחת מילדי רוי (שיב נגדנו, רומן בעדנו, קונור – למי אכפת?). אבל בוא נתרכז לרגע בילד הבכור, לדעתו. קנדל רוי לא יהיה בצד של ישראל מסיבות אידיאולוגיות, כמובן, כי לא נראה לנו שאכפת לו מחייהם של אזרחי ישראל. הוא הולך איפה שהכסף הולך, שזה איפה שהנשיא הולך, וכרגע זה טוב מבחינה עסקית להיות בצד של ישראל. חוץ מזה, הוא שונא את כל ילדי ה-WOKE וישמח לסגור להם עוד אתר אינטרנט. 

פרי פרי פלסטיין. קנדל רוי (מתוך עונה 2 של "יורשים", צילום מסך)
פרי פרי פלסטיין. קנדל רוי (מתוך עונה 2 של "יורשים", צילום מסך)

פיבי בופה: נגדנו

"חברים" היא לא סדרה מאוד פוליטית, ולחברים הלבנבנים בניו יורק אין הרבה סיבות להתעניין במזרח התיכון. אבל כמובן שפיבי ההיפית המעופפת שתהיה בצד של הפלסטינאים המסכנים, עם כל התמונות העצובות האלה שמתפרסמות באתרי החדשות, שהיא אומר שהיא לא קוראת כי זה "פייק ניוז", אבל היא מפרסמת בסטורי שלה בכל מקרה. פיבי גם תשיר, כמובן, שיר מרגש לילדי עזה על הגיטרה שלה, שיגרום כנראה ליותר אנשים לעבור לצד שלנו, ולכמה נפגעים מכל הצדדים.

פלסטינאי, פלסטינאי, מה הם לא מאכילים אותך? פיבי בופה (מתוך "חברים", צילום מסך)
פלסטינאי, פלסטינאי, מה הם לא מאכילים אותך? פיבי בופה (מתוך "חברים", צילום מסך)

רוס גלר: בעדנו

רוס גלר, לעומת זאת, לגמרי בעד ישראל. כלומר, כמובן שהוא בעדנו – הוא יהודי מצד אבא (אליוט גולד), וכנראה הדבר הכי יהודי בחברים אחרי ג'ניס. מה שאנחנו מבשלים פה הוא זה רימייק של פרק האבולוציה מהעונה השנייה של "חברים": רוס מנסה לשכנע את פיבי לראות את ההיגיון בהתנגדות לחמאס, והיא לא מסכימה להקשיב לו, עד שבסוף היא כמעט ומבלבלת את העמדה הנחרצת שלו, ואז יש צחוק מוקלט וג'ואי אומר משהו על חומוס (ובנתיים, צ'נדלר נוסע לתימן ופוגש חות'ים, ומוניקה אובססיבית לניקיון). 

את בכלל יודעת על איזה נהר את מדברת פיבי?! רוס גלר (צילום מסך מתוך "חברים")
את בכלל יודעת על איזה נהר את מדברת פיבי?! רוס גלר (צילום מסך מתוך "חברים")

ליסה סימפסון: נגדנו

עוד אייקון של הליברליזם בארצות הברית. ליסה אולי הרבה יותר חכמה מפיבי, אבל היא עדיין שמאלנית צהובה עם שיער מוזר אז ברור שהיא נגדנו. כמו כן, ליסה חולמת יום אחד להגיע לאוניברסיטה כמו הארוורד, אז היא רוצה להרגיש שם בבית, ובכלל – איזה יהודים טובים יש בספרינגפילד שילמדו אותה על ישראל? קראסטי הליצן?! (לא שיש פלסטינאים או מוסלמים בספרינגפילד, אבל… הבנתם ת'נקודה). 

טוני סופרנו: בעדנו

טוני סופרנו הוא אולד סקול. הוא לא אוהב יהודים, והוא גם לא אוהב ערבים, אבל אם הוא צריך לבחור אנחנו חושבים שתהיה לו הערכה מסויימת לצבא הישראלי שנלחם בגבורה בחמאס. חוץ מזה, הוא צריך להתמודד ביום-יום שלו הרבה יותר עם יהודים מאשר עם ערבים. הו, הוא יקרא לנו בשמות, ויגיד שאנחנו רוצים את הכסף שלו – אבל בסופו של דבר הוא יעמוד איתנו. וכך גם פולי וולנאטס, סילביו וביג פוסי. אנחנו מקווים, כי אחרת וואי וואי הלך עלינו.

"ומכל העמים, דווקא לישראלים אסור להגן על עצמם?". טוני סופרנו, צילום מסך מתוך "הסופרנוס"
"ומכל העמים, דווקא לישראלים אסור להגן על עצמם?". טוני סופרנו, צילום מסך מתוך "הסופרנוס"

בריאן גריפין: נגדנו

בריאן התחיל את חייו ב"איש משפחה" כגרסה כלבית של יוצר הסדרה סת' מקפרלן: אלכוהוליסט, שנון, עם חיבה לפרנק סינטרה וכמובן, הוא גם ליברל נודניק. עם השנים בריאן עבר הקצנה, ועכשיו הוא משמש כשק החבטות לכותבי הסדרה שכועסים על ליברלים שכועסים עליהם. אז כן, גם בריאן יגיד "פרי פלסטיין", בעיקר אם הוא בדיוק יפגוש איזה בחורה מוסלמית לוהטת שינסה להרשים. לא נורא, כל כאלב ביג' יומו. פיטר גריפין, אם שאלתם את עצמכם, לא ידע להבדיל בין יהודים לערבים.

ליז למון: בעדנו

רגע? ליז למון, הליברלית הגויה מניו-יורק? בעדנו? אנחנו אומרים שכן. הרבה פרקים ב-"רוק 30" הוקדשו להתחבטות של ליז למון בדעות הליברליות שלה, ואתם אולי זוכרים את הפרק בו היא חשדה שהשכן הערבי שלה הוא מחבל, בזמן שהוא רק היה בחור נחמד שרוצה להשתתף ב"מירוץ למיליון". היא אולי תתחיל כתומכת פלסטין, אבל אחרי שיחה על כוס וויסקי עם ג'ק דונגי השמרן, היא תעבור צד מאוד מהר.

ארן מארקס: נגדנו

הדמות של דונאלד גלובר ב-"אטלנטה" קצת מסתורית, כמו כל הסדרה הזו, אבל בכל זאת מדובר בליברל צעיר בתעשיית ההיפ-הופ, שידועה בנטיות אנטישמיות קלות ובתמיכה בפלסטין. ארן ישכנע את "פייפר בוי" לעשות שת"פ פרו-פלסטיני עם מוס דף או נודניק אחר, כי הכל בשביל ה-Clout, אבל יגיד שהוא עושה את זה מסיבות הומאניות. ואז בסוף דמוי קניה ווסט יגיע ויגנוב את השיר אבל זה בעצם אמא של ארן בתחפושת. לא יודעים, קשה להבין את הסדרה הזו. 

שמתן שרון יסביר לנו מה קורה פה. דונלד גלובר ב-"אטלנטה". צילום מסך
שמתן שרון יסביר לנו מה קורה פה. דונלד גלובר ב-"אטלנטה". צילום מסך

קוזמו קריימר: בעדנו

טוב, ברור שסיינפלד בעדנו, גם במציאות. אבל מה עם קריימר, הגוי המשוגע? קריימר הוא אניגמה, קשה לקטלג אותו לפי דעה פוליטית ספציפית. אבל מה עם התכנית המשוגעת שלו בפרק של השבוע הייתה קשורה איכשהו למלחמה? הוא וניומן מנסים להתעשר מדיסקיות, כמו רמי לוי, או משהו כזה? קריימר הוא בלתי צפוי, אבל בסופו של דבר אנחנו רוצים להאמין שהוא בצד שלנו, או בצד שלישי מוזר ולא צפוי. 

אולי הוא בעד החות'ים בכלל. קוזמו קרמר, צילום מסך מתוך סיינפלד
אולי הוא בעד החות'ים בכלל. קוזמו קרמר, צילום מסך מתוך סיינפלד

טינקי ווינקי: נגדנו

הגיע הזמן להגיד את זה: טינקי ווינקי מהטלטאביז הוא אנטישמי שונא ישראל! עם התיק צד הזה והשיער הסגול שלו, כמו איזה אקטיביסט מהארוורד – שלא לדבר על המשולש החשוד מעל הראש. חלאס, כולנו יודעים שאתה א-בינארי, טינקי! חי לך בארץ קשת בענן ושמש-תינוק, ולא אכפת לך בכלל מהישראלים המסכנים! מה לגבי שאר הטלטאביז, אתם שואלים? לה לה בעדנו, דיפסי נגדנו, ופו לא החליטה עדיין, אנחנו לא נקבל עוד שאלות בשלב הזה.