הפעם ההיא שמישהי קעקעה את דן שילון על התחת

יאפ, הוא עדיין שם. מתוך "דן שילון בשידור חי"
יאפ, הוא עדיין שם. מתוך "דן שילון בשידור חי"

דווקא היום, כשהטלוויזיה הישראלית רושמת הצלחות (אפילו בינלאומיות) כדאי לא לשכוח מאיזה מדבר תוכן הגענו. ברוכים הבאים למדור החדש "מי אישר את זה?", שחוזר לרגעים הכי מביכים, תמוהים ונואשים שאי פעם ניסו למלא בהם משבצת שידור

26 ביולי 2022

עולם הבידור הישראלי מלא ברגעים גדולים והיסטוריים: כאלה שאי אפשר לשכוח, כאלה שכולם שואלים "איפה היית כשזה קרה", כאלה בהם ציפי שביט יצאה מחופשת לחייזר. אבל לצד אותם רגעים מונומנטליים, לטוב ולרע, יש גם רגעים שכולם (בעיקר המעורבים הישירים) יעדיפו לשכוח. לרגעים האלו מוקדש המדור הזה, "מי אישר את זה?".

מה יש כאן? אנחנו חוזרים לאמצע שנות התשעים, אותה התקופה שבה דן שילון היה (פחות או יותר) נציגו של האל עלי אדמות. "בשידור חי" שלו (או "המעגל", כפי שכונתה בפי העם במידה לא מבוטלת של מיסטיפיקציה) היתה אחת משתי תכניות הבידור המרכזיות של ערוץ 2 (השנייה היתה של מקבילו, דודו טופז ב"קשת"), ואף ספק הכנסות מרכזי מאוד לזכיינית "רשת", שבראשה גם עמד. האירוע עצמו הוא אמנם אירוע קצת נשכח, אבל מאוד מסמל את מעמדו המיתי של שילון. באחת התכניות, התארחה אישה מסתורית כחלק מאותו מעגל (אי שם, בין הפוליטיקאי לדוגמנית) – שאנשי ההפקה לא סיפרו לשילון מי היא היתה. בסופו של דבר, התברר כי היה לה פרט אחד קטן שהבטיח את מקומה בפנתיאון הלאומי – וזה, איך נאמר זאת בעדינות, דיוקנו של דן שילון בתור כתובת קעקע על ישבנה.

למה זה מביך? אממ.. מאיפה להתחיל? בוא נתחיל עם זה שישבן של אישה נחשף בשיא הפריים טיים (אמנם עם תחתונים, כמיטב מורשת הניינטיז), נמשיך עם העובדה שדן שילון היה צריך להיות שותף לחוויה הלא נעימה הזו (ואפשר היה לראות שלדן – האיש שבאמת ראה הכל – בבירור באמת לא היה נוח עם הסיטואציה) – ונסיים עם העובדה שאלא אם כן היתה כאן התערבות פיזית ממושכת, יכול מאוד להיות שאי שם בעולם מסתובבת אישה שפרצופו (העגמומי משהו, צריך להודות) של שילון עדיין מונח על ישבנה, גם בגיל יחסית מתקדם. יהיה לה הרבה מה לספר לנכדים. אולי גם אנחנו נוכל לעזור.

מה למדנו? שלא משנה כמה גדול מישהו היום, לכי תדעי איפה הוא יהיה עוד שלושים שנה. וגם שלא משנה כמה גדול מישהו היום, אם הוא היה מקועקע על ישבן כבר לפני 30 שנה, הוא כנראה עדיין שם.

>> מי אישר לאדיר מילר לראיין "עובד זר" בבלאקפייס?