הפופ-אפ של הסופ"ש: צמד השפיות מהמסך יראו לכם מה זה כיסונים

בלה רגאצה. דנה לי ברמן (משמאל) ועדן דוד (צילום יעקב בלומנטל)
בלה רגאצה. דנה לי ברמן (משמאל) ועדן דוד (צילום יעקב בלומנטל)

טורטליני אל ברודו, קנולי ריקוטה, יום שבת בצהריים איפה שהיה סניף לאביט כיכר הבימה, מה צריך יותר מזה בחיים? אין לנו מושג, כנראה שכל מיני דברים, אבל "גן השקמים" של השפיות דנה לי ברמן ועדן דוד ממש תעזור לכם עם הטורטליני והקונולי

5 בפברואר 2023

פרק הגמר של "משחקי השף" שישודר ביום שלישי (7.2) הוא הזדמנות להיזכר במשתתפי ריאליטי בישול שצלחו את מחסום 15 דקות התהילה, ובמיוחד בנשים. שיר הלפרן ניסחה זאת היטב בטור דעה העוסק בחוסר השוויון בין גברים לנשים בתכניות בישול, ייצוג מקומם ומפלה ל-50 אחוז מהאוכלוסיה. על רקע זה כל מתמודדת מצליחה – וכאלו יש הרבה יותר מאשר משתקף במרקע – היא גאווה למין הנשי. עם דנה לי ברמן בכלל לא הייתה שאלה: לתכנית "המסעדה הבאה" היא הגיעה עם טונות כישרון וניסיון (בר א וין, חדר אוכל, פרונטו, טאיזו) וקונספט של מסעדה איטלקייה עם טאץ' אישי. כמעט שנה לאחר מכן היא פורעת את השטר ופותחת מסעדה. לפני תחילת ההרצה שולחת ברמן בלון ניסוי בדמות פופ אפ איטלקי בשיתוף עם עדן דוד, בוגרת "משחקי השף" ומי שאסף גרניט העניק לה את הטייטל המחייב "מפלצת מטבח".

מקפלות ומקפלות. הטורטליני של ברמן ודוד (צילום: אינסטגרם של דנה לי ברמן)
מקפלות ומקפלות. הטורטליני של ברמן ודוד (צילום: אינסטגרם של דנה לי ברמן)

"הקשר בין עדן וביני התחיל באינסטגרם ונעשינו חברות טובות. ידענו שיבוא יום ונעשה משהו יחד. שתינו מתחברות מאוד לאוכל איטלקי והמתכונים שלנו דומים", מסבירה ברמן את המכנה המשותף ומספרת שלשתיהן אהבה משותפת לכיסונים. "אם יש מנה אחת שמחברת בינינו הכי בעולם ומזוהה עם שתינו זהו טורטליני אל ברודו במילוי פרושוטו, מורטדלה ופרמזן במרק בשר צלול". עדן דוד מוסיפה ש"דמיינו אנשים קופאים מקור מחזיקים כוס ובה טורטליני קטנים בתוך מרק חם וכמה קינוחים טובים. אני עושה בעיקר סדנאות וארוחות פרטיות ובפופ אפ תהיה לאנשים הזדמנות לפגוש אותי פנים אל פנים ולטעום את האוכל שלי".

המנה הקלאסית שמקורה בבולוניה תקבל בפופ אפ גם ביטוי צמחוני כטורטליני במילוי פטריות בציר שמדמה ככל האפשר את טעמי האומאמי במקור. לאחר שיסיימו לקפל 3,000 כיסונים מתכננות השפיות להכין יחד טירמיסו. על הקינוח הנוסף, קנולי סיציליאני במילוי ריקוטה, חתומה עדן דוד לבדה. "היא מכינה את הקנולי הכי טוב בעולם. זו מנה שהיא לגמרי שלה", מפרגנת ברמן.

הפופ אפ יתקיים בשבת הקרובה (וכנראה שגם בכמה שבתות לאחר מכן, עדכונים באינסטגרם) ברחוב תרס"ט. כאן, על חורבות סניף לאביט וצמוד להיכל התרבות והבימה, תיפתח "גן השקמים" – המסעדה שברמן הגתה אי אז בריאליטי, בשיתוף עם קבוצת We like you too (נורדיניו, קפה הבימה ועוד). "לכל תל אביבי יש זיכרון מהמקום הזה ומגן יעקב עם הגינה הנסתרת. זה מקום שהוא קטן יחסית כמו שאני אוהבת, והוא נפתח מאחור לסוד הגן הנעלם – גן השקמים מהשיר הישן. הנקודה הזו מאוד מחוברת להבימה, לעיר, לנוסטלגיה ולתרבות של העיר".

הסגנון שלך רחוק מהמטבח הישראלי.
"נכון שהאוכל שלי איטלקי־צרפתי ומבוסס על קלאסיקות, אבל חשוב לי לא לנתק אותו לגמרי מהמקום שאנחנו נמצאים בו. אי אפשר להתעלם מהמשמעות של גן השקמים, היכל התרבות והבימה וממה שהם מייצגים. כמובן שאני מבשלת עונתי אבל כנראה שלא ימצאו במנות שלי סומאק (צוחקת). התפריט יהיה הרבה יותר נגיש מבר א וין, מקום נינוח שאפשר לעצור בו כשחוזרים מהים". גן השקמים מתוכננת להתחיל הרצה בחודש מרץ ובסופה היא תיפתח לקהל.

תרס"ט 4, שבת (11.2) מ־12:00