ביקורת תרבות

כולנו ילדי כאפות: מה כל כך מרגש בהיריון של דניאלה פיק?

עד לא מזמן אף אחד לא ספר את דניאלה פיק, אבל ההיריון מקוונטין טרנטינו הכניס את עם ישראל לאקסטזה. כתמיד, מאחורי התופעה מסתתר תסביך יהודי

איך פגשתי את סביקה. קוונטין טרנטינו ודניאלה פיק בפרמיירה של "היו זמנים בהוליווד" בלונדון (צילום: גארת' קאטרמול/גטי אימג'ס)
איך פגשתי את סביקה. קוונטין טרנטינו ודניאלה פיק בפרמיירה של "היו זמנים בהוליווד" בלונדון (צילום: גארת' קאטרמול/גטי אימג'ס)
22 באוגוסט 2019

חודש מרץ, שנת 2020. בבית משפחת פיק ברמת השרון הכל מוכנים לחגיגה. לאחר הברית המרגשת, בניצוחו של המוהל האטורי האנזו, הוחלט על ארוחת ערב צנועה ואינטימית למשפחה בלבד. שירה מנור מגישה אל השולחן מעדנים פולניים שצביקה אוהב במיוחד. קוונטין שואל: "וואט איז דיס?" ודניאלה לוחשת לו שזה גפילטע ועדיף שיוותר. מירית שם־אור מבקשת מקוונטין שיעביר לה את הקישואים ומלטפת את העולל הנח בזרועותיה של דניאלה. קוונטין קולט את הליטוף וכיאה לבמאי הוליוודי דורש ממנה: "דו איט אגאיין, מירית! איי וואנט טו טייק א פיקצ'ר פור אינסטגרם!". שרונה מרימה כוס יין ואומרת לצביקה: "יאללה אבא, בוא נתקדם". בתגובה צביקה פוצח בשיר "לפעמים חלומות מתגשמים" ומלכסן מבט מתמוגג אל הזוג המאושר והתינוק הטרי. שירה מוחה דמעה. שרונה מגלגלת עיניים. כולם משיקים כוסות לחיים. צ'ירז, אבריוואן. רק בשמחות.

מביך להודות, אבל הסצינה המדומיינת הזאת מחממת את הלב של כולנו. אלא שזה כלל לא מובן מאליו: הרי עד החתונה שלה עם קוונטין טרנטינו, לא באמת היה אכפת לנו מדניאלה פיק. קריירת השירה שלה לא בדיוק המריאה מאז פירוק הלהקה המשותפת עם אחותה שרונה, קמפייני הדוגמנות שלה לא נשארו בזיכרון ובאופן כללי היא הייתה בחורה בינונית למדי שנגעה לרגע באור הזרקורים עד שהוא כבה עליה בהדרגה. היא הייתה בסך הכל הבת היותר יפה של צביקה פיק.

כולנו מנסים לתפוש את הבלתי ייאמן: עומד להגיח אל העולם ילד שאבא שלו הוא קוונטין טרנטינו וסבא שלו הוא צביקה פיק

אבל עכשיו היא מישהי – היא אשתו של קוונטין טרנטינו. הדוד המפורסם מאמריקה הסכים לקחת את אחת מטובות בנותינו הכשרות להיות לאשתו. לשאת את בניו. להמשיך את שושלת העם היהודי. ועכשיו, כשהיא בהריון ראשון, כולנו מנסים לתפוש את הבלתי ייאמן: עומד להגיח אל העולם ילד שאבא שלו הוא קוונטין טרנטינו וסבא שלו הוא צביקה פיק. זה לא רק מופרך, זה גם מרגש. אנחנו שמחים בשמחתם של פיק וטרנטינו, כי שמחתם היא שמחתנו. אנחנו מתחילים לחשוב על הילד שיוולד בתור הבייבי של המדינה, הילד של כולנו, כי עצם היוולדו נוגע לציבור הישראלי באחד המקומות הכי פגיעים – בההזדקקות האובססיבית לקבלה מבחוץ.

כמו ילד הכאפות מהיסודי שרק רוצה שהחברים המקובלים ישתפו אותו במשחק, כך גם ישראל, מדינת הכאפות של העולם, עדיין חשה חסרת ביטחון אל מול יתר המדינות הטובות יותר, המצליחות יותר, אלה שמשפיעות באמת. לאור קאמבק האנטישמיות המחריד שמתחולל באירופה ובארה"ב בתקופה האחרונה זה אפילו די מובן. יורש העצר של הזוג המלכותי הזה, המקביל הישראלי לבנם של הנסיך הארי ומייגן מרקל, אם נגזים לרגע, הוא אובייקט השלכה מושלם לרגשי הנחיתות שלנו. תראו מה זה, היא הולכת ללדת לו ילד. לדוד מאמריקה. איך הכנסנו ל־BDS. עכשיו כולם יודעים שאנחנו מדינה אמיתית, אפילו גדול במאי הוליווד בעדנו. איפה רוג'ר ווטרס ולנה דל ריי שיתקשרו ויתנצלו בפנינו עכשיו?