הבוקר: דרך בגין נפתחת מחדש לתנועת כלי רכב אחרי שמונה שנים

דרך מנחם בגין (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
דרך מנחם בגין (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

אחרי שמונה שנים של עבודות סביב תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה והתחדשות עירונית מסיבית, נפתחה הבוקר דרך מנחם בגין לתנועת כלי רכב פרטיים לכל אורכה בכיוון דרום. אנחנו הרווחנו מדרכות רחבות, שבילי אופניים מדוגמים ואולי גם אזור אורבני חדש שיהפוך שוקק ואטרקטיבי

הרבה דברים השתנו מאז ה-7.10 בתל אביב ולא חזרו לעצמם, אבל לאט לאט התחבורה בעיר מחדשת ימיה כקדם עם פקקים אימתניים, נהגים עצבניים וצירי תנועה חסומים בגלל עבודות הרכבת הקלה. עם שובו של הכאוס התחבורתי התחדשו גם המאמצים לצאת ממנו, והבוקר מתקבלת בשורה נחמדה לכל הנהגים: דרך מנחם בגין נפתחת מחדש.

>> הקיצוצים בדרך: עיריית ת"א-יפו מבטלת את הסעות התלמידים

הלילה התבצעו עבודות הסדרת התנועה האחרונות במקטע שבין רח' יצחק שדה לרח' ישראל טל, ודרך בגין פתוחה לתנועה החל מהבוקר לכל אורכה דרומה, גם לתחבורה ציבורית וגם לרכב פרטי. זה קורה, כזכור, לאחר שמונה שנות עבודה על הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה ושדרוג המרחב הציבורי, בהן הייתה סגורה צומת קרליבך וחלקים מרכזיים מדרך בגין.

המקטע המדובר הינו חלק מ"דרך בגין המחודשת" (שדרת הקריה) – ציר ראשי שכולל את תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה של נת"ע (תחנות שאול המלך, יהודית, קרליבך ואלנבי) וחולש על רחובות מרכזיים כמו דרך מנחם בגין, המסגר, הרכבת, יהודה הלוי. פתיחתו הביאה למצבם הסופי של הסדרי התנועה ברחובות הסמוכים, דבר, שבין היתר, משפיע על עסקים רבים בתוואי.

במסגרת העבודות לפיתוח הדרך, הפך ציר התנועה העמוס לשדרה עירונית וירוקה יותר, כשהתקווה היא שתהפוך שוקקת חיים ואטרקטיבית ברמה העירונית, ובה מגוון רב של תשתיות להתניידות ירוקה.

דרך מנחם בגין (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
דרך מנחם בגין (צילום באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

ההתחדשות העירונית באזור כוללת מדרכות רחבות שמוצלות על ידי עצים בוגרים, עם שמירה על רצועת הליכה ברוחב מינימלי של 5 מטרים, ריצוף וריהוט רחוב, מערכות תאורה, מצלמות ותשתיות תקשורת חדשות, שבילי אופניים דו-סטריים בשני צדי הכביש ברוחב של 2.5 מ' בכל גדה, סככות אוטובוס ייחודיות וגדולות שמתאימות להיקף הנוסעים הגבוה, נתיבי תחבורה ציבורית כפולים וחידוש מקיף של מערך התשתיות כולו לרווחת התושבים והתושבות והעובדים והעובדות בבנייני המשרדים הסמוכים.

אם אהבתם את דרך בגין המתחדשת בוודאי תשמחו לדעת שאנחנו מחדשים באופן דומה גם את רחוב המסגר. כך הוא צפוי להיראות כבר בקיץ 2024 >>

Posted by ‎רון חולדאי‎ on Thursday, February 2, 2023

בפברואר החלו העבודות גם ברחוב המסגר המקביל, ובהמשך שנת 2024 גם הוא צפוי להיפתח מחדש לציבור אחרי מייק אובר שישנה אותו מאחד הרחובות המוזנחים והקשים בעיר לפנינה אורבנית רוויית שדרות עצים, מדרכות רחבות, ריהוט רחוב שבילי אופניים מופרדים ושני נת"צים לתחב"צים.