תודה שוק הכרמל: בשרים על הפלאנצ'ה בתוך סאלוף זה כל מה שרצינו

אם אפ. דרקסלר בשוק הכרמל (צילום יעקב בלומנטל)
אם אפ. דרקסלר בשוק הכרמל (צילום יעקב בלומנטל)

שלוש שנים אחרי שעזב את הדוכן שלו ברחוב השומר, בני דרקסלר חוזר למקום בו החל עם דוכן שצולה בשרים על הפלאנצ'ה ואז מגלגל אותם בסאלוף עם חציל ובצל קלויים. כן, זו הולכת להיות הדרך החדשה שלכם להשמין בנחת

13 ביוני 2022

שוק הכרמל הוא ככל הנראה זירת הקולינריה התזזיתית בישראל. בתקופה האחרונה פורחים בו בזה אחר זה דוכני בשר, כאילו אין קיימות וטבעונות בעולם: ההמבורגר המוגזם של הולשטיין, כריכי בשר מעושן ב־Smoked Kitchen, שניצלים בחלה (עוף זה בשר או ציפור?) וכמובן שווארמיות – גרטי, טקסים ומפגש רמב"ם של אנשי הבסטה, כל אחת מהן יהלום בפני עצמו. לזירה הלוהטת מצטרף כעת דרקסלר, דוכן בשרים על הפלנצ'ה בלאפה מיוחדת במינה.

אם השם דרקסלר נשמע לכם מוכר, יש לכך סיבה טובה. בני דרקסלר כבר החזיק לפני שלוש שנים בדוכן דומה בפינת רחוב השומר. גם אז הוא צלה בשרים ועטף בסאלוף בעבודת יד, היישר ממאפיית נחליאלי בכרם התימנים. מאז הוא הפציע בפופ-אפים מאולתרים אותם פרסם בעמוד האינסטגרם הפרטי וחיפש את דרכו בחזרה לשוק. "חיפשתי הרבה זמן מקום, לא רק בכרמל אלא בכל העיר, ולא מצאתי. הכל היה קטן מדי או גדול מדי. תמיד אמרו לי 'השוק הוא הבית שלך, שלא תעז לפתוח במקום אחר'. בסוף הקשבתי", הוא אומר בחיוך.

בני דרקסלר ויצירת המופת הקטנה שלו (צילום יעקב בלומנטל)
בני דרקסלר ויצירת המופת הקטנה שלו (צילום יעקב בלומנטל)

השבוע פתח דרקסלר את ספוט הבשרים החדש שלו שבו הוא עושה את מה שהוא הכי אוהב: לצלות בשר על פלאנצ'ה לוהטת ולהאכיל את ההמון הרעב. בתפריט תמצאו סאלוף במילוי קציצות קבב עסיסיות, פרגית, שקדי עגל ועוד (52-65 ש"ח), עם אופציה לתוספת שיפוד (20/30 ש"ח). לפני הגלגול מוסיף דרקסלר לבשר חציל קלוי ובצל על הפלנצ'ה, עגבניות קצוצות, פטרוזיליה ורוקט, טחינה ועמבה. מי שמעדיף לוותר על הסאלוף יכול לקבל את המנה בצלחת, אך כדאי לקחת בחשבון שהחוויה שונה: הסאלוף לוכד בתוכו את מיצי הבשר, העגבניות, הרטבים והתיבול באופן מושלם ומייצר ביס ג'וסי במיוחד, וזהו אלמנט שחבל לוותר עליו.

שוף על הסאלוף. דקה לפני הגלגול. דרקסלר (צילום יעקב בלומנטל)
שוף על הסאלוף. דקה לפני הגלגול. דרקסלר (צילום יעקב בלומנטל)

ריבוי המתחרים בסביבה הקרובה, במיוחד השווארמיות החדשות, אינו מדאיג את דרקסלר. "מאז ומעולם צליתי בשוק בשר ומבחינתי כלום לא השתנה", הוא מסביר. "מלבד זאת, המוצר שלי ייחודי – לא פיתה רגילה אלא לחם בעבודת יד שגם הוא גולת הכותרת. מי שיודע להעריך זאת ימצא את הדרך אלי".
הכרמל 7, תל אביב, שני-חמישי 12:00-18:00, שישי 11:00-18:00, שבת וראשון סגור