האוטובוסים בהם תוכלו לעלות מהדלת האחורית

משרד התחבורה החל השבוע ניסיון נוסף לאפשר עלייה לאוטובוסים גם מהדלת האחורית, תחילה למשתמשי רב קו ובשמונה קווים נבחרים

אוטובוס. צילום: יולי גורודינסקי
אוטובוס. צילום: יולי גורודינסקי
23 בנובמבר 2015

אתם מחכים בתחנה בציפייה לבואו המיוחל של האוטובוס. כשהוא מגיע משתרך בכניסה אליו תור של נוסעים הממתינים לכרטיס או להעברת הרב קו, והנהג עסוק במכירת כרטיסים במקום בתפקיד העיקרי שלו: לנהוג. יוזמה חדשה־ישנה של משרד התחבורה מנסה להקל על כולם ולהפוך את העלייה לאוטובוס לנסבלת יותר.

תחת הכותרת "עולים מאחור וחוסכים את התור" הכריז המשרד על עידן חדש בתחבורה הציבורית, שבו נוכל לעלות לקווים נבחרים מכל דלתות האוטובוס. השירות החל לפעול השבוע בשמונה קווים מרכזיים בתל אביב. נוסעים שברשותם כרטיס רב קו טעון יוכלו להעביר את כרטיס הנסיעה במכשיר תיקוף מיוחד המוצב סמוך לדלתות האוטובוס.

המהלך מגיע בעקבות פיילוט מוצלח שנערך לפני כשנה בכמה קווים של חברת דן בתל אביב. בשלב הראשון יפעל הפרויקט בשמונה קווים עתירי נוסעים: 71, 76, 171 ו־271 של אגד; 18, 51, 82 ו־125 של דן. השירות שיפעל תחילה בכ־200 אוטובוסים בגוש דן צפוי להתרחב לקווים נוספים בתל אביב ומחוצה לה.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ציין כי בסיום הפרויקט הוא יופעל ב־25 אחוז מכלל הנסיעות במטרופולינים ויקיף כ־160 מיליון נוסעים בשנה – כ־30 אחוז מכלל הנוסעים במטרופולינים. "ההסדר החדש יקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים ויגביר את רמת השירות באופן משמעותי", מסר השר כץ בהודעתו.