האוצר: פוטושופ של הלייף ועוד דברים מעולים שמצאנו ברשת

איך נראה ריחוק חברתי במסעדות בעולם (מוזר), איך נראים פינגווינים במוזיאון (מאוד מוזר) ואיך הופכים את חצר הבית לפארק סקייטבורדים? האינטרנט מספק תשובות להכל

יא וואראדי איזה מחזה מרהיב. קופי-פייסט מהמציאות לפוטושופ (צילום: יוטיוב)
יא וואראדי איזה מחזה מרהיב. קופי-פייסט מהמציאות לפוטושופ (צילום: יוטיוב)

המחקר

האם אתם מזהים את להיטי העבר האלה?
טרנד אינטרנטי בו בני דור ה-Z הצעירים מצלמים את עצמם מאזינים לביטלס, לד זפלין, קווין ושאר קלאסיקות בפעם הראשונה בחייהם, הוביל את אנשי The pudding ליצור מחקר אינטרקטיבי ומעולה אודות פערי דורות במוזיקה. האתר מזמין אתכם להזין את שנת הלידה שלכם ולנסות לזהות להיטי עבר מעשורים שונים, כולם דורגו בטופ פייב של מצעד הבילבורד והיו להיטי ענק עם יציאתם. מפתיע לגלות (או שלא) כמה הקלאסיקות של דור אחד הם השירים הנשכחים של הדור האחר. כך למשל, "Fifty Ways To Leave Your Lover" של פול סיימון זוהה רק על ידי 14 אחוז ממשתתפי דור ה-Z (גילאי 13-22). הפסד שלהם.

תכירו, ילדים, זה פול סיימון. מבחן הדורות במוזיקה (צילום: שאטרסטוק)
תכירו, ילדים, זה פול סיימון. מבחן הדורות במוזיקה (צילום: שאטרסטוק)

האינסטגרם

Still Here
Still here הוא אתגר אינסטגרמי שבועי של ציורי טבע דומם. כל שבוע מתפרסמת בעמוד תמונה של טבע דומם כזה או אחר – פרחים, טאקוס או עוגות למשל – אותה יש לצייר או לתת לה פרשנות. האתגר פתוח לכולם, אמנים וחובבים מרחבי העולם, והתוצאות מקסימות ומגוונות.

View this post on Instagram

Week 8 by @_katiesmith_illustration_

A post shared by STILL HERE (@stillherestilllife) on

התוכנה

העתק-הדבק מהחיים האמיתיים לפוטושופ
תוכנה חדשה מבקשת להפוך עיצוב בפוטושופ לפשוט יותר ועל הדרך משאירה אותנו פעורי פה – מכוונים את מצלמת הטלפון אל אובייקט בסביבתכם. התוכנה מזהה את החפץ וחותכת אותו באופן אוטומטי מהרקע. כאשר מכוונים את מצלמת הטלפון על מסך המחשב, התמונה החתוכה מודבקת ישירות אל הפוטושופ. כך נראה העתיד. התוכנה עובדת כרגע רק על תוכנות של adobe וזמינה למשתמשי אייפון ואנדרואיד. ניתן להרשם לרשימת ההמתנה להורדת התוכנה פה.

הריחוק החברתי

הדרכים היצירתיות בהן מסעדות שומרות על הריחוק החברתי
איך פותחים מסעדה בלי הסכנה שסועדים יפרו בה את כללי הריחוק החברתי? ברחבי העולם מצאו לכך פתרונות יצירתיים. בובות ראווה קריפיות למדי ממלאות מסעדה בווינה, סועדים יושבים לצד בובות פרוותיות במסעדות בתאילנד וביפן, ובגרמניה מחולקים כובעים עם מצופים ארוכה לבריכה שנועדו לסמן את המרחב האישי. בקרוב אצלנו? 

שימו אותנו באקווריום וזהו. ריחוק חברתי במסעדות (צילום: שאטרסטוק)
שימו אותנו באקווריום וזהו. ריחוק חברתי במסעדות (צילום: שאטרסטוק)

הסרטון

שלושה פינגווינים נכנסים למוזיאון
בזמן שמוסדות תרבות ברחבי העולם עוד סגורים למבקרים אנושיים, שלושה פינגווינים מגן החיות של טקסס הוצאו לטיול שנתי במוזיאון כדי לצרוך קצת תרבות. הם לא התלהבו ממונה, למקרה שתהיתם, אבל קאראווג'ו סקרן אותם. 

הטבע מתעורר! פינגווינים במוזיאון (צילום: יוטיוב)
הטבע מתעורר! פינגווינים במוזיאון (צילום: יוטיוב)

שעות הפנאי

פאזל משלכם
אתר המאפשר ליצור פאזל וירטואלי מתמונה לבחירתכם. כי למה לא, בעצם. 

הבידוד

מבית לסקייט פארק
צמד אחים מפלורידה זכו בתחרות "Murder your house" שהזמינה גולשי סקייטבורד להפוך את ביתם לסקייטפארק בזמן הסגר. הסרטון המרשים (או המבעית, תלוי את מי את שואלים) מציג את השניים רוכבים במורד גג הבית שלהם, בתוך החנייה, ובסקייט פארק מושקע שבנו בחצר ביתם. הפרס הוא כסף עבור שישה חודשים של שכר דירה.