האוצר: מנה דרום קוריאנית ביום ועוד דברים מגניבים שמצאנו באינטרנט

הקרקעית הנסתרת של יוטיוב, סופרקאט של בעלי חיים נרדמים, עיצובי ספלים מופרכים ובקיצור – כנסו, כנסו

חביתת סופלה אוורירית (מתוך עמוד היוטיוב "one meal a day")
חביתת סופלה אוורירית (מתוך עמוד היוטיוב "one meal a day")
18 ביוני 2020

חווית הצפייה

תתמסרו לאלגוריתם
"היום אתם אסטרונאוטים. אתם מרחפים בחלל 100 מיילים מעל פני כדור הארץ. אתם מציצים דרך החלון שלכם וזה מה שאתם רואים. רגעים חולפים". במילים אלה מתואר "אסטרונאוט", פרויקט מבוסס אלגוריתם שמזמין לחוויית צפייה שונה בנבכי יוטיוב.

עם לחיצה על כפתור ה"GO" מופעלים אחד אחרי השני סרטוני יוטיוב ביתיים שהאלגוריתם אוסף. כולם בעלי שמות קבצים גנריים (DSC 1234 ,IMG 4321), כולם מהשבוע האחרון, כולם עם פחות או יותר אפס צפיות. רגעים קטנים ולא ערוכים שאנשים מרחבי העולם העלו. הסרטונים משונים, לעיתים מרגשים או מצחיקים, אבל בעיקר, תמיד מאוד אנושיים.

האוכל

ארוחה דרום קוריאנית אחת ביום 
דרום קוריאה מבססת את מעמדה בלבנו כארץ שכל הטוב קורה בה. לראיה: עמוד היוטיוב "ארוחה אחת ביום", בו אדם אנונימי מלמד איך להכין מנה אחת ביום, אוכל אותה ואז מקנח בקינוח או חטיף של אחרי ארוחה (חמישה תפוחי אדמה מבושלים בקליפתם הם נשנוש לגיטימי, למשל). יש פה קצת ASMR, קצת הומור (תפעילו תרגום!), וקצת חשיפה לתרבות אחרת עם מנות כמו סנדוויץ' פירות, חביתת סופלה אוורירית וביצים בסויה. מביך אותנו כמה סרטונים ראינו ברצף.

הפרפורמנס

אמנות/חיים – שנה אחת של פרפורמנס 1983-1984
טהצ'ינג סי (Tehching Hsieh) ולינדה מונטאנו ((Linda Montano, שני אמנים, הוא טאיווני והיא אמריקאית, חתמו על חוזה: במשך שנה אחת הם יהיו קשורים במותניהם בחבל שאורכו שני מטר וחצי. הם תמיד יהיו באותו החדר, אף פעם לא לבד, אך אסור יהיה להם לגעת אחת בשנייה לאורך כל השנה.

"רציתי ליצור משהו על בני אדם ועל המאבק שלהם זה עם זה", אמר סי. "קונספט החבל הוא ברור, כי כדי לשרוד כולנו קשורים אחד לשני. אנחנו לא יכולים להעביר את החיים לבד, ללא אנשים… היצירה הזו היא על להיות עירום כמו חיה. אנחנו לא יכולים להסתיר את הצדדים השליליים שלנו. אנחנו לא יכולים להיות ביישנים. זה יותר מכנות – אנו מראים את חולשתנו".

השהייה המשותפת וחוסר המגע, הם מעידים, יצרו ביניהם קשר עמוק שממשיך הרבה מעבר לשנה שהעבירו יחד. מונטאנו אמרה כי "הוא חבר, איש סוד, מאהב, בן, יריב, בעל, אח, חבר למשחק, פרטנר, אמא, אבא וכו'. הרשימה עוד ארוכה. אין מילה אחת שמתאימה למי שהוא עבורי".

האמנים טהצ'ינג סי ולינדה מונטאנו בפרפורמנס החבל (צילום מסך מאתר Messy Nessy)
האמנים טהצ'ינג סי ולינדה מונטאנו בפרפורמנס החבל (צילום מסך מאתר Messy Nessy)

הסרטון

השנ"צ האולטימטיבי
הסרטון "Naps" מאגד סרטוני שינה ונמנום של בעלי חיים מרחבי האינטרנט, וזה חמוד כמו שזה נשמע. הסרטון הוא מעין המשך לסרטון "Yawns" של אותם היוצרים – המוקדש לפיהוקים. שתי דקות שיתנו לכם הרגשה טובה.

העיצוב

מאה ספלים במאה יום
אמנית הקרמיקה לליז סטמפס יצרה לעצמה אתגר – ליצור במשך מאה ימים מאה ידיות שונות לספלים שהיא מעצבת. התוצאות – גם אם לא תמיד פרקטיות לקפה של הבוקר – יפות ומקוריות.

האתר

מי היה בחיים בשנת __
התעוררתם בבוקר עם השאלה הבוערת אלו דמויות היסטוריות היו בחיים בשנת 1652? או בשנת 40 לפנה"ס? גם אנחנו. האתר "Who was alive in" מאפשר להקליד שנה (עד שנת 2000) ולראות אלו דמויות היסטוריות היו בחיים באותה השנה ובני כמה הן היו. הדמויות המופיעות בכל שנה מוגבלות, והייצוג המגוון לוקה בחסר, ובכל זאת האתר מבטיח כמה דקות של הנאה.