לקראת הגמר המשעמם בהיסטוריה: כרוניקה של עונה כושלת

מתן שרון ראה הרבה יותר מדי פרקים בעונה הזאת של "האח הגדול", ומבחינתו ההפתעה היחידה תהיה אם ישלחו לצופים את שם המנצח בהודעת ווטסאפ ויחסכו לנו את ההתשה של פרק הגמר

חזרה גנרלית לקראת הערב? (צילום מסך: רשת 13)
חזרה גנרלית לקראת הערב? (צילום מסך: רשת 13)
21 במרץ 2021

כבוד בית המשפט, ברצוני למסור תצהיר זה בדעה צלולה ועייפות חומר מעמיקה: איזה צ'יעמום יא אללה. כבר כמה שבועות שהאנרגיה בבית האח מתה כמו הדג שימי מלפני עשור, השם יקום דמו, ואני שמח שסוף סוף מגיע הגמר כי נראה שאחרי רצף העלאת הגירה של השבועות האחרונים גם להפקת האח נגמר ממה למחזר.

(צילום מסך: רשת 13)
(צילום מסך: רשת 13)

אלוהים אדירים, הם החזירו את בגדדי, אלון ואם לא מצמצתם, גם את משוגעת הניקיון הזו, דלית "הייתי צריך לגגל את השם" דוידוב. זה שלב אחד לפני להחזיר לבית את אלימלך קשתי. בית המשפט המאולתר (והיווני? למה?!) של האח היתה המשימה השלישית שבה מחזירים לבית דיירי עבר (הראשונה היתה משימת החלומות, השניה משימת המיחזור), אז אני מקווה שברור לכולם עד כמה משעמם בתוך הבית.

(צילום מסך: רשת 13)
(צילום מסך: רשת 13)

אם לא ברור, פשוט תביטו על פניהם המאושרים של המודחים שרק רוצים לצאת מהשתיקה המביכה המתמשכת הזו. נו, זה מה שקורה כשבונים את כל העונה על כתפיו של דייר אחד, שהעדרותו מבית המשפט בלטה במיוחד. במקום זה קיבלנו את הסנגור אילון, את נועה יונני העצבנית ואת לינור שבאה לריב רק עם דיירי העבר. אם לא הייתי שומע את רונית צוחקת על רמי הייתי יכול לחשוב שמדובר בפרק לקט.

(צילום מסך: רשת 13)
(צילום מסך: רשת 13)

המשפט המקושקש הזה – אגב, גניבה ברורה מהפורמט של "הישרדות" – לא נתן לאף אחד מידע חדש, לא היה מעניין בשום צורה, לא שינה אף דיעה ובטח שלא "טיהר את האווירה" כפי שהתיימר הפרסום הסמוי למזגן כלשהו. במקום זה קיבלנו פסטיבל הרמות מעייף ורפטטיבי, שחזור מדויק של הדינמיקות בבית והזדמנות נוספת לשמוע את בגדדי מבלבל לג'וזי את הביצים.

(צילום מסך: רשת 13)
(צילום מסך: רשת 13)

לפחות מטקס פרסי האח ארזו לנו סיפור יפה עבור תום, אבל בית המשפט בקושי הצליח לתת תשובה ברור אם קארין תישאר לחמישיית הגמר או לא. התשובה היא כמובן כן, אבל רק בגלל שזו הפכה לשישיית גמר. אה, כן, עוד הפתעה שהאח מכין לדיירים. בשלב הזה אני מקווה שיפתיעו גם את הצופים ושהגמר יערך בשושו בצהריי שני מבלי שבכלל ישודר. פשוט תודיעו לנו מי המנצח.

(צילום מסך: רשת 13)
(צילום מסך: רשת 13)

הרי כבר כמה שבועות ברור שהמירוץ הוא בין ג'וזי לזהבה – השחקן שעשה כל מה שצריך כדי לשרוד בבית, שעבר את התהליך הכי ארוך והכי מרגש, שרב והשלים עם הכי הרבה דיירים ושהוסיף דובדבן על הקצפת בדמות התקף חרדה מתמשך ונטייה להיבהל בקלות, מול הדיירת שהיא זהבה בן ש… הממ… נראה לי שהיא בכתה קצת, ואולי שרה, ומתישהו אמרו שהיא תהיה בקיסריה. כן, זו עונה כזו שבה הזוכה יהיה הרע במיעוטו. אם אתם רואים דמיון לבחירות לכנסת, אתם לא לבד.

(צילום מסך: רשת 13)
(צילום מסך: רשת 13)

הסיבה לכך היא שאף דייר שהגיע למעמד הגמר לא שווה את הקול שלכם: אלמוג, על אף שהתגלתה כדיירת חמודה בסך הכל, לא תשרוד את יום שבת כי כל מה שעשתה זה להתעסק ביהודה; רמי כבר מזמן שקוע במרה שחורה וגם כך סוחב איתו כתמים רבים מאינספור ריבים מול אותו היהודה; קארין אולי תהפוך לחברה טובה של הזוכה, אבל זה רק אומר שזו לא יכולה להיות היא; תום התגלה לבסוף כמותק, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, והוא גם ככה זכה כבר בזוגיות עם גל; ואורן, הזוכה של הלב שלי, הגיע למרבה הצער רק באמצע העונה ולא הספיק לצבור מספיק קהל.

(צילום מסך: רשת 13)
(צילום מסך: רשת 13)

זה יהיה נס אם אורן יזכה, אבל אם לא למדתם משהו מלופ הבחירות שאנחנו בו, ניסים לא קורים סתם ככה. היה שלב שחשבתי שג'וזי צריך לנצח, למרות שהוא היה דייר בלתי נסבל וחרף יד העורך שדחפה אותו בגרון הצופים במהלך החודש ומשהו האחרונים. הוא בכל זאת הדייר שעבד הכי הרבה עבור המיליון (למעט יהודה, אבל זה סיפור אחר), והסיפור האישי שלו היה עוצמתי במיוחד ונפרש לאורך העונה כולה בקצב נכון.

(צילום מסך: רשת 13)
(צילום מסך: רשת 13)

עם זאת, אני חושב שאולי בעונה שכזו ראוי שהמתמודדת הזוכה תהיה זו שעשתה הכי מעט. תחשבו על זה כהצבעת מחאה – מה מעביר מסר ברור יותר על מיאוס מאשר הבחירה באנטי-דיירת שלמעט להיות זמרת מפורסמת ואהובה לא עשתה כלום ושום דבר על המסך? בכלום ושום דבר אנחנו הרי מבינים.

(צילום מסך: רשת 13)
(צילום מסך: רשת 13)