תרמית הזהב: כך הינדס האח הגדול את ההדחה של לינור

ששת הדיירים החדשים בבית האח כבר ממלאים את התפקיד שלהם כבשר תותחים להדחות הבאות, אבל את גלגל ההצלה המוזהב אפשר היה להריח גם מבעד להתקף הלב של רמי \\ הריקאפ שחיכיתם לו

לינור עוזבת וחוזרת. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
לינור עוזבת וחוזרת. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
7 בפברואר 2021

אחרי המתנה של שישים יום, שמונים ריבים ודבורה אבודה אחת, השעמום של הבית בהחלט נשבר עם כניסתם של שישיית דיירים ממש, אממממ, בסדר. ברמה הטכנית, כל העמדות הנדרשות אותן הזכרתי בשבוע שעבר אויישו – ג'וזי קיבל בחורה לערוג לה (אם כי לא בהכרח זו שהאח ציפה לה), חתיך חדש עומד בין לינור לקארין (למרות שלא זו ולא זו נראות נלהבות מההיצע), יהודה קיבל רוח גבית (ובאופן מפתיע, רוח נשית) ורמי קיבל קצת אוכל שירגיע את העצבים שלו.

יאללה, מזמן לא התחנפנו לצה"ל. טירונים בבית "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
יאללה, מזמן לא התחנפנו לצה"ל. טירונים בבית "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

זה טוב ונחמד, אבל אני לא קונה את זה ברמה הרגשית. למעט אולי אורן הטבח, שנראה כמו דמות מעניינת שעשוי אפילו לשרוד עד החמישייה האחרונה, גם אם לא יזכה כי זה מעולם לא קרה, כל הדיירים החדשים הם פשוט שאריות של הכניסה הראשונה.

שבוע הטירונות שעברה השישיה, בליווי צמוד של החייל הבעייתי יהודה, עזר טיפה להכיר אותם ולהבין מה עומד בפנינו בשבועות הקרובים עד שיודחו וישאירו את הותיקים בגפם לצוד דבורים. קודם כל למדנו שדנית מעניינת בערך כמו בקבוק אקונומיקה, מה שאני בטוח שהיא תיקח כמחמאה, ולא בכדי היא היתה הראשונה לעוף אחרי פחות משבוע ימים, ואפילו בתחילת הפרק כדי שלא נהיה במתח עד סופו אם היא תסכים לשתות מכוס זכוכית או לא.

הו, אנחנו כל כך שמחים ששאלת. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
הו, אנחנו כל כך שמחים ששאלת. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

די ברור גם שהמודח הבא מהחדשים יהיה אופיר, האבא המביך של כולנו, גם כי הוא טיפה מוגזם באופן כללי וגם כי אני די משוכנע שזה רובוט שמופעל על ידי אילון במטרה לשמור על יהודה מקרוב. דניאל, שניתן לזהות על פי הלסת 4×4 שלו, הספיק לעשות מוב על קארין כל כך מהר עד שהיא לרגע נזכרה שהיה פעם בחור שקוראים לו דיוויד, ושגם לו היתה לסת. זה אגב לא אומר בהכרח שלא יהיה משהו בינהם, רק שדניאל חייב לקחת צעד אחורה או שגורלו יהיה זהה לדיוויד.

אורן, כאמור, נראה דווקא מותק של ממש, דמות שהיתה חסרה בבית, סוג של גוד-וייבר שמרים לכולם, גם אם פוטנציאלית יש סיכוי שנראה אותו מתנגש עם מישהו מהדיירים בהמשך (הימור שלי: ג'וזי). מי שבוודאות עוד תריב עם ג'וזי תהיה נועה יונני, שבאה (שוב) למצוא אהבה וגילתה אותה בין זרועותיו השריריות של חבר ותיק, אבל אל תטעו – דווקא העובדה שהיא וג'וזי מסתדרים עכשיו היא פוטנציאל למלחמה הכי גדולה. ככה זה הצרפתים, לה גראנד אמור היא גם לה גראנד פייט.

באמת היה חסר קצת גוד וייב בבית. אורן השף ב"האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
באמת היה חסר קצת גוד וייב בבית. אורן השף ב"האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

אותו סיכון עומד גם בפני אלמוג, הקצבית בעל לב הזהב שבחרה לשים את כל לבבות ההודו שלה על יהודה, שכזכור, יציב כמו TNT. דווקא שם אני לא צופה פיצוץ גדול, בעיקר כי יהודה כבר איבד כל כך הרבה בבית הזה וגם בנה על הדיירים החדשים, אז מאמין שהוא יזהר אקסטרה עכשיו כיש לו שוב חונטה משלו. ההמתנה בהחלט השתלמה לו, כי האח נתן ליהודה מתנה גדולה – הזכות לטפח את הקשרים איתם לפני כל שאר דיירי הבית, לזכות באמונם ולגייס אותם לטובתו.

על אלמוג זה כבר עבד ברמה שהיא העמידה את רמי ולינור להדחה. לא שזה עזר לה, כי גלגל הצלה מוזהב שמופיע במערכה הראשונה סופו לצוץ בדיוק ברגע הנוח ביותר. לפני הכל, אני חייב לומר שאני לא קונה את התאוריה שרצה אונליין על כך שכל המעטפות מולאו בכרטיס מוזהב במטרה להציל כל דייר ותיק שיצא ולייצר עוד פייק-הדחה ברצף. לא רק כי זה טיפשי ובטח לא כי שעתיים אחרי השידור דאגו בעמוד של האח להראות את סרטון פתיחת מעטפות כל הדיירים, אלא כי האח לא באמת צריך תרגיל כזה זול כדי לנהל את העניינים. 

עזבו את התיאוריות אונליין, זה הרבה יותר פשוט. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)
עזבו את התיאוריות אונליין, זה הרבה יותר פשוט. "האח הגדול" (צילום מסך: רשת 13)

הרי הם חשופים למספרי ההצבעות, ויודעים להעריך בהעמדה כזו מי יגיע אחרון, וכמובן שידעו שקארין ולינור מחזיקות שתיהן בכרטיס הזהב. מכאן הדרך להנדס הדחה דרמטית ללינור היא פרקטיקת עריכה קלה – זרקו את לינור הצידה לפרק או שניים (זוכרים קו עלילה שלה השבוע? לא ממש) ותנו לקארין פינוק מרגש עם ניחוחות מהבית, ואתם כבר יכולים לדעת מי תצא ותחזור בדיוק בזמן כדי להתחרות ביובל שמלא. התקף הלב הקטן שחטף רמי הוא רק הקרמל שעל הקצפת. לעזאזל, אורן עשה גם אותי רעב.