רבותי, מהפך! ברית חדשה בדרך להשתלט על בית "האח הגדול"

המאמא כבר לא בבית. סורי ילדודס. דינה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
המאמא כבר לא בבית. סורי ילדודס. דינה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

שבוע אחד, הדחה של יותר מ-20% מבני הבית, הורדת כל המבוגרים ויצירת ברית מפתיעה - הרבה קרה השבוע בבית הכי מסוכסך במזרח התיכון. האם ברית המדוכאים תחזיק מעמד או שמא נתנאל מצא חלופה יותר הגיונית לדיאן? האח החורג במתח

14 באוגוסט 2022

איזה שבוע מהפכני עבר על בית האח.אחרי גל הכניסות של השבוע שעבר, עברנו לגל של הדחות – יותר מ-20% מיושבי הבית (4 מתוך 18) ירדו במדרגות היוצאות אל הרחבה מלאת הקהל, וסיימו את דרכם בבית. מה קיבלנו בתמורה? בית מצומצם יותר (אם 14 דיירים נחשב "מצומצם"), צעיר יותר (שכן שני הדיירים המבוגרים בחוץ) – ובעיקר, נראה שחזרנו לסדר הישן. אם כי גם בו אפשר למצוא סדקים.

סורי, לא היית שורדת את קללת הכניסה השנייה. לירן. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
סורי, לא היית שורדת את קללת הכניסה השנייה. לירן. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

בסופו של דבר, כניסת האמצע של הדיירים שנכנסו ברעש גדול – נגמרה בכישלון. מבין שישה דיירים שנכנסו באמצע (כולל משה, שנכנס בנסיבות מאוד ספציפיות) – שלושה כבר לא איתנו. דנה, כזכור, הודחה בתחילת השבוע; דוד ולירן הצטרפו אליה אחר כך. אנחנו נשארים עם דרור (שעמד שוב ושוב להדחה, אבל איכשהו שרד את הכל – כי יש לו איזשהו נראטיב), ליה (שלא ברור לנו מה היא בדיוק עושה שם כי עוד לא פיתחה סיפור – מה שאומר שגם היא בדרך החוצה) ומשה – שהולך ומתפתח למשהו מעניין.

אבל הכותרת המרכזית היא, כמובן, ההדחה המפתיעה של הפרק ששודר אתמול: ליידיז אנד ג'נטלמן, דינה האז לפט דה בילדינג. קשה להגיד שזה לא היה באוויר – הגברת החמודה, שנכנסה בתור סוג של אתנחתא קומית בבית, הלכה ועוררה אנטגוניזם אצל לא מעט אנשים, ביניהם גם הקהל. אבל האמת היא שיותר מהיציאה שלה, זה מסמן את תחילת הסוף של "הקבינט" – אותה קבוצת כוח שנבנתה בבית, וכללה את קאזם, שרין, ריוואה ודינה עצמה. לא סתם שלושת השותפים האחרים לקבוצה קרסו בבכי כשדינה הודחה. מעבר לצער הטבעי על הליכתו של אדם שהיה קרוב אליהם, הם מבינים שהם עשויים להיות הבאים בתור.

המרחק ניכר. משה ושירין. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
המרחק ניכר. משה ושירין. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

כי זו הבשורה האמיתית של הפרק שראינו אתמול: תחילתה של ברית מנוגדת. נתנאל ומשה החליטו להתחבר – בגדול? במטרה לחסל את קאזם (שניהם העמידו אותו להדחה) כדי להביא את פירוק "הקבינט". הצעד הראשון הגיע אתמול, ויכול מאוד להיות שההדחה הזו בישרה גם את הסוף של אחד הדיירים החזקים של העונה. מה שמעניין במיוחד הוא המהפך המדהים שעבר היחס של משה לשרין – מהתאהבות כמעט גרופית בתחילת הדרך, ליחסים קרים מאוד בסופה; ואולי אפילו לסכן את מקומה בבית, דרך אותה ברית הפוכה.

אז מה בעצם חיבר את ארבעת הדיירים של "הקבינט"? לדעתי, סוג של אחוות מדוכאים. קאזם וריוואה הם שני הדיירים הערבים היחידים בבית, דינה היא מיעוט בשל גילה המבוגר יחסית, ושרין הגיעה כסוג של אאוטסידרית בגלל האופי המיוחד שלה. הם ייצרו לעצמם מקום בטוח שבו הם הצליחו לפלטר (בדרך כלל איזור ה"נסט" היה המפלט שלהם), ולסמן לעצמם אויבים. משה צדק בתובנה שלו; קצת כמו דיאן ונתנאל, גם הם הצליחו לבודד את עצמם מהבית – ולשמור טוב טוב אחד על השני. האם זה נקטע כשה"אמא" יצאה מהבית? את זה עוד נראה.

יופי, עכשיו היא תוכל להיות גזענית בחוץ. דובי גל. אהה, סליחה. דינה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
יופי, עכשיו היא תוכל להיות גזענית בחוץ. דובי גל. אהה, סליחה. דינה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

חוץ מזה, גם לירן רוזן עזבה את הבית השבוע – ובניגוד לדוד ודנה, שלא השפיעו נראטיבית על הבית, לירן היא בעיניי דוגמא טובה לדיירת שנכנסת באמצע וכן מצליחה לטלטל. הכניסה שלה עוררה לא מעט אנטגוניזם, בעיקר בקרב הדיירים – בדיוק בגלל המשבצת שהיא הגיעה בשמה. זו שנותנת לדיירים את המבט החיצוני, את הסדק בבועה החמימה שהם הצליחו לייצר סביבם. פתאום מגיעה מישהי חדשה לבית שלא מפחדת להביע את דעתה ולא עושה חשבון לחשבונות הקודמים. לא סתם דיירים כמו דיאן, נתנאל ואופק – דיירים חזקים יחסית – הסתכסכו איתה. היא איימה לנתץ את העולם שהכירו.

הבית שאחרי גל ההדחות הנוכחי, כאמור, נותר ללא דמות סמכותית. יהיה מעניין מאוד לראות מה יישאר, אם יישאר, מה"קבינט" כשאחת מארבע צלעותיו התפוגגה. האם קאזם, ריוואה ושרין ימשיכו את הברית הזו – או שמא יתנו לה להתפרק, ואיש איש יהיה לעצמו? כזכור, כשהתפרקה הברית בין דיאן ונתנאל (אז, בהחלטה של האח הגדול), לא עבר הרבה זמן עד שדיאן יצאה מהבית. לכאורה, האינטרס של כל חברי "הקבינט" הוא לשמור על הברית הזו. אבל דברים, כמו שלמדנו מהעונה הזאת היטב (שרין בטח יודעת את זה), נוטים להתפתח בדרך פראית ולא ברורה. והסיפור הזה הולך להיות במרכז העניינים של השבועות הקרובים. או כמה דקות, כי זה בכל זאת בית האח.