כולם רווקים, צעירים ומתאהבים: האח הגדול הפך ל"מפרץ האהבה"

דיאנתנאל? נתנאליאן? תבחרו אתם. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
דיאנתנאל? נתנאליאן? תבחרו אתם. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

באמת? כל כך מהר? טוב נו, כנראה שזה מה שקורה כשרוב מוחלט מדירי הבית הם צעירים פוחזים. וגם: מי הפסיד נקודות זכות על השבוע הראשון, מי הרוויח על חשבונו ואיזה דייר כנראה יודח בסופ"ש? האח החורג של האח הגדול

16 ביוני 2022

שבוע שלם ראשון עבר על בית "האח הגדול", שעמד בסימן שתי רעידות אדמה שהופלו מחדר האח הגדול אל הדיירים שבקומה התחתונה: הראשונה היא, כמובן, הכניסה של טל(יה) ויצירת המשולש בינה לבין אליאב ובר. השנייה היא שרון – וההחלטה שלמעשה פילגה את הבית, להעמיד חמישה דיירים להדחה (קאזם, שרין, דינה, מרינה והוא עצמו) – ולסכן את כל היתר. לירון ויצמן נעדרה בגלל הקורונה, אז אני אגיד במקומה – שהיה אש.

כבר רבים על הכלים? אוהו, זו תהיה עונה ארוכה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
כבר רבים על הכלים? אוהו, זו תהיה עונה ארוכה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

והאש הזאת הוצתה מהר מאוד, ממש עם תחילת הפרק ששודר אתמול (רביעי) – בקרב הדי מדהים בין קאזם לבין יציר הכלאיים שנוצר בין דיאן לנתנאל (דיאנתנאל? נתנאליאן? תבחרו אתם). המריבה המשמעותית הראשונה של הבית התחילה בגלל דבר שטותי לחלוטין (צלחת לא שטופה), אבל בעצם נראתה – לפחות בעיניי – כמו סוג של מחאה נגד המוב המבדל של ההפקה. קאזם, אחרי הכל, הוצב ב"קאסטה" משלו בשל החסינות. "דיאנתנאל" צריכים לחיות עם פשוטי העם.

>> בפרק הקודם כבר ראינו את סיר הלחץ מבעבע

חוץ מזה – את מקומה של טלנובלת "קחי אותי, דיאן" (שדי נרגעה כי ברור במי היא בחרה בסוף. רמז -יציר כלאיים) תפסה סדרת הדרמה "משולש פראי" (מי שזיהה כאן רפרנס לסרט הדי נורא עם נב קמפבל ודניס ריצ'ארדס, מוזמן להעניק לעצמו 10 נקודות ושמיכה לעלות איתה לנסט) – בין בר, אליאב ומי שביניהן. הסיטואציה שבה אליאב נמצא היא בלתי נסבלת, וממש רואים אותו נקרע בתוכה לא פעם. בסוף, ההפקה ניסתה לשדר שהיה כאן קליימקס ובסופו בר נבחרה כאחת של אליאב – למרות הכל. אז למה יש לי תחושה שזה הולך להשתנות?

אקס-מן. בר מגלה על אליאב וטליה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
אקס-מן. בר מגלה על אליאב וטליה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

אתמול גם נכנס הדייר האחרון, עומרי – ה-18 במספר. מה שאומר שלפחות נכון לעכשיו ניתן לשרטט קווים ראשונים לדמותו של הבית המתגבש, ונראה לי שהמגמה ברורה: צעיר. מאוד צעיר. למעט דינה (58) ורחל (70), שנכנסו כמעט על תקן של קוריוז, כל שאר ה-16 הם פחות או יותר בני אותו דור: מילניאלס, או קרובים של מילניאלס. הצעיר ביותר (אופק) הוא בן 21, המבוגר ביותר (שחף) בן 33. זה הכל. רוב הדיירים צעירים ממני. ברור שיש כאן החלטה מודעת, כנראה נגדי.

>> לכל הריקאפים לפרקי האח הגדול

ההחלטה הזו הפכה את העונה לסוג של "מפרץ האהבה" בגרסה קצת פחות סליזית. כולם רווקים, כולם צעירים, כולם אוהבים או מתאהבים, בכל רגע יש באוויר מערכת יחסים אחת לפחות. ההורמונים רופפים, ואיתם גם העצבים – מה שמייצר אווירה של אקשן תמידי ותחושת התרחשות בלתי פוסקת. יהיה מעניין לראות אם עכשיו, כשיש רגיעה בגזרת הנכנסים לבית (מעכשיו ועד הכניסה השניה באמצע העונה – אם הדלת נפתחת, זה כי מישהו יוצא), משהו בדינמיקה גם יירגע. הימור שלי: חחחחח, אין סיכוי.

העולם מצעיק אז צועקים. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
העולם מצעיק אז צועקים. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

אירוע משמעותי נוסף שהתרחש בפרק הוא "משימת הטלפונים", שסיפקה הצצה למי שהיה גיבור הפרק – אופק, הדייר ששידר מהרגע שבו העונה התחילה סוג של ריחוק וחספוס. למרות התדמית העדינה של האמן שאיתה הוא נכנס, עד כה הוא שמר על עצמו בפוזה קצת קשוחה – כשהסיבה לכך היא כנראה הטראומה הנוראית שחשף לעיני כל. כל מי שהיה פעם ילד דחוי (וכותב שורות אלה בהחלט היה) הרגיש את אופק באותו הרגע והבין שבמקרים רבים, מדובר בקליפה שאתה שם על עצמך מול העולם. אופק עלה על מסלול התנגשות עם לא מעט דיירים מאז שהעונה החלה, ויהיה מעניין לראות אם זה הולך להשתנות מעכשיו.

סוף השבוע שעומד בפתח עומד להיות דרמטי במיוחד, עם ההדחה הראשונה מהבית. קאזם, שנראה כמו סוג של מטאור, איבד כמה נקודות בפרק הזה. אופק, לעומת זאת, הרוויח לא מעט. רחל בורטה, שסומנה על ידי כמועמדת קלאסית להדחה, התחזקה עם ההתבטאות החצי גזענית שלה. לדעתי היא, והתמונה המוזרה של אמנון ליפקין-שחק ז"ל, ייפרדו מאיתנו במוצאי שבת. צלמו מסך.