האם האח הגדול צריך לספר לדיירים על הקורונה?

אין ספק שאם הדיירים יידעו על הבלגן בחוץ זה יטרוף את כל הקלפים ויזיק לתוכנית, אבל להשאיר אותם בחוסר ידיעה זה לא מוסרי בעליל

מסיבת פורים בבית האח הגדול
מסיבת פורים בבית האח הגדול
15 במרץ 2020

אח, אסקפיזם מתוק, אייכה? הקורונה הגיעה גם לבית האח הגדול (לא באופן מילולי, מעיין אדם יכולה להירגע) ומשדר ההדחה של אתמול (שבת) נערך מול אולם ריק. זה היה יכול לעבור חלק בגרון, אחרי הכל זו לא אשמתו של אף אחד, אבל בהפקת האח החליטו באופן מאוד מוזר לשדר לדיירי הבית עסקים כרגיל, וכמו כל שקר לבן, גם זה התנפח עד העמדת פנים מביכה. בחייאת, הפנייה הזו לדיירים עם הסאונד אפקט של הקהל בזמן שהמצלמה מראה יציעים ריקים הייתה קריפית יותר מכל מה שראיתי ביום שישי ה-13. הפרצוף הלא באמת מופתע של פול כשיצא וגילה שאין קהל לא היה שווה את הצמרמורת המלחיצה של קהל הרפאים.

השאלה המוסרית המעניינת באמת – האם האח צריך לספר לדיירים על בלגן הקורונה – לא טופלה בשום צורה. בשלב הזה, כשבועיים לפני הגמר, אין ספק שידיעה כזו תטרוף את הקלפים ותזיק לאח, כי רוב דיירי הבית בטח ירצו לצאת לראות את משפחותיהם ואלו שיישארו יאבדו את דעתם מרוב לחץ. אבל גם להשאיר אותם בחוסר ידיעה זה אכזרי לא פחות. חבל שלא הייתה התייחסות לזה, אבל גרוע מכך, חבל שלא הייתה החלטה ממשית. כי אם כבר העמדתם פנים שיש קהל עבור פול, תנו לנו לראות את הרגע שבו מפגישים אותו עם העולם האמיתי. אם כבר הולכים על חוסר מוסריות, לכו עד הסוף ותעשו מזה טלוויזיה מעולה. אבל לא, במקום זה יש לנו ריאיון מבולבל במיוחד עם פול האומלל, שהיה די צפוי שיודח.

פול. ליטל דיד הי ניו (מתוך "האח הגדול")
פול. ליטל דיד הי ניו (מתוך "האח הגדול")

>> הדרך הנסתרת שבה משפיע האח הגדול על הדיירים

האחרונות מהחדשים שנותרו, אודליה ושירלי, הן גם הדיירות שיצרו הרבה עניין. אפשר היה לראות את זה בקלות בישיבת התקציב שהתפוצצה והולידה שני ריבים: שירלי נגד אדם ואודליה נגד כמעט כולם. הריב של אודליה היה לפחות ריב מוצדק – אחרי שאודליה עשתה את ההחלטה הקשה (והלא משתלמת בדיעבד בגלל הקנסות) של לבחור בתקציב על פני התמונות המשפחתיות, היא רצתה למלא את המזווה (כמו כל עם ישראל בימים אלו), אבל נאלצת להיכנע לגחמת המעשנים. אדם וליאור תופסים את הצד שלה, ויוסי, אולי לראשונה העונה, מאבד את כל קור הרוח ונמצא על סף פיצוץ.

טבק ספייר או לא? (מתוך "האח הגדול")
טבק ספייר או לא? (מתוך "האח הגדול")

פייר, אודליה קצת לוחצת לו על כל הכפתורים. יש לו כאב ראש מהשירה, הוא משוכנע די בצדק שהיא אוהבת להתעלל בגדי וגרוע מכל, האוכל שהיא מכינה כבר לא טעים לו. האמת שניסיון ההשתלטות של אודליה על הבית דרך המטבח עבד די יפה, והיא למעשה הדיירת החדשה היחידה שצברה קצת כוח ממשי בבית. אבל מי ששולט במטבח לא שולט בתקציב, ואודליה תלמד מהר שהשרירים שהיא עשתה ("תבשלו אתם") לא יעבדו לטובתה. היא עוד עשויה להיתקע עם חביתה וקפה מידי המאסטר שף גדי.

אודליה. מטריפה את כולם (מתוך "האח הגדול")
אודליה. מטריפה את כולם (מתוך "האח הגדול")

אצל השורדת השנייה מהחדשים המצב גם הוא לא ממש יציב. הריב של שירלי עם אדם על הסיגריות נגע בעצב חשוף במערכת היחסים שלהם, ומהווה סימן ראשון להתפרקות הצמד השני של הבית. זה גלגולה של מערכת יחסים בבית האח – שבוע של היכרות, שבוע התאהבות, שבוע הידבקות ואז נופל האסימון על כל מה שלא עובד. אצל אדם זה האישיו של הסיגריות. הוא מתרץ את זה בהתנהגות של שירלי כשהיא לא מקבלת סיגריות (קצת ג'אנקית, לא משהו מחריד), אבל בתכלס הגרעין לכל זה הוא ההיגעלות הילדותית שלו מאקט העישון. סבבה, הבנו, אתה ילד נקי ריאות שיעדיף ללקק מעקה של קורונה על פני לקחת שאכטה. זה הזמן להתבגר או לאבד את הבחורה היחידה בבית שהסכימה לזרוק לעברך מבט. אז מה אם זה מבט אפוף עשן?

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"