"האח הגדול" פרק 41: אלוהים, איזה בזבוז של פצצה חכמה

לשליפת המראה הסודית היה פוטנציאל עצום, שקמל לתוך נאומים לקקניים ושיחות סיכום. נו, לפחות יוסי זכה לדליים של כבוד לפני שהודח מהבית

היכונו היכונו לכלום ושום דבר (מתוך "האח הגדול")
היכונו היכונו לכלום ושום דבר (מתוך "האח הגדול")
2 באפריל 2020

הפרקים האחרונים לעונה של "האח הגדול" תמיד עומדים בסימן חוסר פרופורציה, וכך נפתח וגם נגמר הפרק ששודר אתמול (רביעי). לפי איך שתקוה בכתה על לכתו של ליאור, אפשר לחשוב שהוא יוצא החוצה ומחוייב ללקק חולה קורונה. אבל הבכי עצמו מובן, כי הוא מורכב מפקק ענק של רגשות שהשתחרר, ולמרות שתקוה אמרה (והאמינה) שהיא בכתה כי הרגישה שמגיע לליאור להיות בגמר, כשניגשה לחדר האח התגלה שהיא בעצם בכתה כי מול המצלמות ובין כל דיירי הבית שמסביב, היא לא באמת הצליחה להגיד לליאור מה היא באמת מרגישה. זו הייתה הזדמנות אחרונה לארוז את סיפור האהבה הקטן הזה, ותקוה נתנה לאח מתנה בדמות השיר שביקשה – "לי ולה" של רביד פלוטניק – וסיפקה קתרזיס קטן.

ואז הביא האח את מכונת הקתרזיס האוטומטית – המראה. רק לפני כמה פרקים כתבתי כאן שהאח שכח לחלוטין מחדר המראה המלחיץ שהחביא במעמקי הארון, והנה היא שבה, עם אישיות חדשה ולקקנית רצח. תגידו, מי כתב את הנאומים המתחנפים שלה, אסיף? אני מניח שהאישה מאחורי המראה סירבה להגיד על גדי שהוא "איש עם זריחה שלא נגמרת".

מראה מראה שעל הקיר (מתוך "האח הגדול")
מראה מראה שעל הקיר (מתוך "האח הגדול")

כשהמראה נחשפה בפעם הראשונה, כשגילתה לרות בסודי סודות שהיא לא הפסידה לאדם בקרב על אהבת הצופים, היה לה פוטנציאל עצום. חדר שמראה לדיירים מה קורה מחוץ לבית, ואולי גם מה הם פספסו בתוך הבית. אלוהים אדירים, זה יכול היה להיות פצצה חכמה שנשלחת לבית בכל שבוע. קחו את אדם ותראו לו קצת ממה שליאור אמר עליו, קחו את אסיף ותראו לו טוקבקים מבחוץ, קחו את גדי ותראו לו פד מחזור. משהו!

לרגע אחד, כשהחזירו את המראה, חשבתי שזה מה שהולך לקרות – מקבץ ריבים אחרון לפני שחוזרים הביתה. אבל לא, במקום זה קיבלנו מצגת פאוור פוינט של תמונות מהעבר, נאום מלטף על הדרך שעברו הדיירים מאז הכניסה והזדמנות לראות את תעודת הזהות יחד עם החברים ושהם יגידו לך איזה חתיך אתה. אחרי כל תעודה דיירי הבית עשו סבב בו סיפרו מה הם אוהבים בדייר שעל המוקד וכך קיבלנו שיחת סיכום של חבורת קומונרים, רגע לפני שהם יוצאים לעולם האמיתי. תאורטית, מחר כשהמראה תפגוש את תקוה וירדן, היא עשויה לשלוף משהו מתסיס, אבל בכנות, עם המראה ההיפית הזו כל מה שנקבל הוא חיבוק. ניחא, זה מצרך נדיר בימים האלה.

מי כתב לה את הטקסט? (מתוך "האח הגדול")
מי כתב לה את הטקסט? (מתוך "האח הגדול")

בתוך מעגל החיבוקים הזה היו שני דברים שכן הצליחו להוציא משהו אחר. אני כמובן לא מדבר על ההופעה ההזויה של מושיק עפיה בחצר, שהופרד מדיירי הבית באמצעות דלת זכוכית. חשוד משהו. הריגוש הראשון היה המסר ממעיין אדם לו חיכה אסיף במשך כל העונה, שהגיע כיאה לזוג האינסטגרמי בעזרת סטורי. הריגוש השני היה חשיפת הווידוי של יוסי על מחלת הסרטן איתה התמודד, ודיירי הבית שבתגובה התפרקו והמטירו עליו מקלחת מחמאות ראויה לנסיך כמוהו.

ואז הגיעה ההדחה של יוסי, שללא ספק יצא בפרק שנתן לו את הכבוד הגדול ביותר. כבר כתבתי בעבר עד כמה יוסי היה גורם ממתן וחשוב בבית, אולי החשוב מכולם, אבל צריך לומר שיוסי עשה את הדרך הזו בכבוד גדול, עם הררי סבלנות וחוש הומור, והצליח להביא את הלב הרחב שלו גם בבית הכי מסכסך בנוה אילן. אודליה כנראה גייסה את כל ירוחם להצביע לה, כי היה אפשר לראות בקלות את ההפתעה על פני הדיירים, למרות שבינינו ברור גם להם שהוא לא היה זוכה. אולי חוץ מגדי. אבל אין מה לעשות ילד קווקזי של אבא, הפרקים האחרונים של האח תמיד עומדים בסימן של חוסר פרופורציה, אז גם לגדי מותר לבכות הפעם.

יוסי על הדרך שלו בבית

"לפעמים רע לך ואלוהים פותח לך דלתות. הנה הדלת של הבית הזה נפתחה בעוצמה רבה, ואני נכנסתי ונהיתי… בריא קצת" הדיירים מתרגשים עם יוסי עד דמעות.צפו בפרק המלא ששודר אתמול ובהדחה הכואבת שבסופו >>> https://bit.ly/2UVp7qk

פורסם על ידי ‏האח הגדול‏ ב- יום רביעי, 1 באפריל 2020

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"