המפיק הארווי ויינשטיין נעצר בחשד לעבירות מין

נגד המפיק ההוליוודי מתנהלת חקירה לאחר שעשרות נשים התלוננו נגדו. לפי מקורות במשטרה, הארווי ויינשטיין יואשם במקרה אחד של אונס ובמקרה נוסף של תקיפה מינית

הארווי ויינסטין (צילום: Getty Images)
הארווי ויינסטין (צילום: Getty Images)

המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין (66) הסגיר את עצמו היום (שישי) למשטרה בניו יורק. ויינשטיין חשוד בעשרות מקרים של עבירות מין, ומשטרות מנהטן ולונדון חוקרות את התלונות נגדו חודשים ארוכים. לפי גורמים במערכת אכיפת החוק, ויינשטיין יואשם במקרה אחד של אונס ובמקרה נוסף של תקיפה מינית – כך פרסם הניו יורק טיימס. ויינשטיין, שעד עכשיו הכחיש את הטענות, צפוי להגיע לבית המשפט עוד היום.

יותר מ-70 נשים התלוננו נגד ויינשטיין, אך ככל הנראה הוא יואשם בשני מקרים בלבד, כיוון שעל השאר חלה התיישנות. זהות האשה שהתלוננה נגדו באונס לא נחשפה בתקשורת, ואת מעשה התקיפה ייחסה לו השחקנית לוסיה אוונס. היא טענה כי ב-2004 ניגש אליה ויינשטיין במועדון לילה בניו יורק והזמין אותה למשרדי חברת ההפקה שהייתה בבעלותו, מירמקס, שם הוא לכאורה הכריח אותה לבצע בו מין אוראלי.

הארווי ויינשטיין (צילום: Getty Images)
הארווי ויינשטיין (צילום: Getty Images)

עוד כתבות מעניינות:
8 נשים האשימו את מורגן פרימן בהטרדה מינית
אפקט ויינשטיין: הגברים בהוליווד שצריכים לחשוש
מגמת שינוי: התופעות שעיצבו את 2017

ראש אגף החקירות במשטרת ניו יורק, רוברט בויס, אמר במרץ כי המשטרה אספה הרבה ראיות, אך רק התובע המחוזי יוכל להחליט אם ומתי יועמד וינשטיין לדין. בויס הדגיש כי החוקרים פעלו מול המתלוננות בעדינות וראיינו את חלקן בפריז ולוס אנג'לס. לדבריו, המשטרה כבר הכינה אותן לתת עדות מול חבר המושבעים.

פרשת ויינשטיין התפוצצה באוקטובר 2017, כאשר עשרות נשים טענו שהטריד או תקף אותן מינית. הסיפורים התרחשו לכאורה בשלושת העשורים האחרונים. הפרשה סימנה את תחילתו של סקנדל ענק בהוליווד ומחוץ לה, כאשר עוד ועוד נשים התלוננו נגד גברים בתעשיית הקולנוע, בפוליטיקה, בתקשורת ועוד – חלקם בעלי השפעה גדולה מאד. תנועת MeToo# היא תולדה של האירועים האלו, ובחלק מהמקרים הצליחה לפגוע בקריירה של המטרידים שעד אז נראו בלתי פגיעים – כמו במקרה ויינשטיין, קווין ספייסי ולואי סי.קיי.

מורגן פרימן בטקס פרסי גילדת שחקני המסך בלוס אנג'לס, בינואר (צילום: gettyimages)
מורגן פרימן בטקס פרסי גילדת שחקני המסך בלוס אנג'לס, בינואר (צילום: gettyimages)

הגל הזה טרם שכך: אתמול פורסם תחקיר של CNN, לפיו שמונה נשים מאשימות את השחקן מורגן פרימן בהטרדה מינית ובהתנהגות לא הולמת. על פי הדיווח, 16 אנשים דיברו עם CNN כחלק מתחקיר וטענו לדפוס של התנהגות לא ראויה לכאורה. אחת מהנשים שהתלוננו היא עוזרת הפקה צעירה, שסיפרה כי פרימן הטריד אותה במשך כמה חודשים, נגע בה באופן לא רצוי והעיר על גזרתה ובגדיה. האשה סיפרה כי באחד המקרים פרימן "לא הפסיק לנסות להרים את החצאית שלי ולשאול אם אני לובשת תחתונים". אשה נוספת, שהייתה בעלת תפקיד בכיר בצוות ההפקה של הסרט "האשליה" ב-2012, סיפרה כי פרימן הטריד אותה ואת העוזרת שלה, לכאורה, במספר הזדמנויות בהן העיר על גופן.

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד