יש לאכול בטאיזו, ויש לאכול בטאיזו בחינם. הארוחה הטובה בחיי

יותר כיף על חשבון הברון. יובל בן נריה ושמפניה קרוג (צילום: יחסי ציבור)
יותר כיף על חשבון הברון. יובל בן נריה ושמפניה קרוג (צילום: יחסי ציבור)

בפעם הראשונה שיעל שטוקמן אכלה בטאיזו, אז עוד חיילת משוחררת תמימה, לא היה לה מושג לאן היא נכנסת. ובעיקר, לא היה לה מושג כמה היא הולכת לשלם. אבל שירות יוצא דופן ואוכל מצוין - ובחינם - היו הארוחה הכי טובה בחייה

22 בספטמבר 2023

השנה היא 2015, אני חיילת משוחררת שגרה בבית ההורים בירושלים, ומיכל חברתי בדיוק נכנסה לשירות קבע. חלק מהבונוסים של שירות הקבע, כך מסתבר, היה כרטיס חבר טעמים, שהבטיח לה 30% הנחה במגוון מסעדות. היא הציעה שלרגל שחרורי מצבא ההגנה, ולרגל כניסתה אליו לעוד נצח, נחגוג במסעדה תל אביבית די חדשה שעונה לשם טאיזו. היא שמעה שהיא פשוט מדהימה. 'כמה פעמים כבר חיים?' חשבתי, ועליתי על קו 480, תמימה וטובת לב, מבלי לדעת מה מחכה לי.

מיכל, שתמיד ידועה בבחירותיה הנבונות, הזמינה לנו מקום על הבר, כך שישבנו נרגשות בצפייה לתפריט. כשהגיע, נוכחנו לגלות שמעולם לא ראינו דבר דומה – הן מבחינת יסודות הבריאה (התפריט מחולק למים, אוויר, אש ואדמה), והן מבחינת המחירים, שגם 30 אחוז לא עושים איתם חסד לזוג צעירות בנות עשרים שהולכות למסעדת יוקרה מבלי לחשוב יותר מדי.

ובכל זאת, אמרנו, כבר הגענו עד הלום, אז ייאלה. ניגשנו למלאכת ההזמנה, מנסות להיצמד למנות בטווח הנמוך בתפריט, כשמיד אחריה ניגש אלינו לפתע מנהל המסעדה, הציג את עצמו, ואמר את המשפט היפה ביותר בשפה העברית: ״בנות, אני מצטער. יש זוג שמאוד רוצה את המקום שלכן על הבר. אני אעביר אתכן למרפסת, ובתמורה תקבלו את כל הארוחה על חשבון המסעדה״.

שזה יהיה הנוף? למה לא. טאיזו (צילום: אנטולי מיכאלו)
שזה יהיה הנוף? למה לא. טאיזו (צילום: אנטולי מיכאלו)

המומות ולא מאמינות שהדבר הזה קורה לנו, עברנו החוצה. מרוב תדהמה אפילו לא הסתובבנו לראות מי הזוג שעשה לטאיזו בית ספר. לא הספקנו לצבוט עצמנו מהחלום, משום שהמנות החלו לזרום בזו אחר זו, וכל ביס היה טעים מקודמו. לראשונה אכלתי ביסק סרטנים, שהתגלה כשמיימי, והתנסיתי במנה שלמה מתוך כף אחת שהעיפה לי את הסכך. טעמתי כיסונים רכים ומבורכים, כמו שאלוהים התכוון, וגיליתי עולם שלם של ניחוחות, מרקמים וטעמים שטרם הכרתי.

>> כל הארוחות הכי טובות שאכלנו בחיים
>> 8 שפים מספרים על הארוחה הכי טובה בחייהם

הכל בארוחה הזו היה מושלם, מדויק ובסטנדרט חדש לחלוטין מכל ארוחה שאכלתי לפניה. אה והיא הייתה בחינם – מה שמין הסתם הפך אותה אפילו לטעימה יותר. החלק שהכי זכור לי היו הקינוחים, מהם הזמנו שניים כי אפשר, כי חינם וכי נו, קינוחים. ומי שאכל/ה בטאיזו יודעת שהקינוחים שם הם בגודל של מנה עיקרית, אבל איך אומרים? לקינוחים יש בטן נפרדת, ולקינוחים בחינם יש שתיים. ואגיד לכם משהו, קינוחים בחינם הם אפילו מתוקים יותר.

מקווים שלקחת את זה. היער השחור של טאיזו (צילום: יפית שמחה)
מקווים שלקחת את זה. היער השחור של טאיזו (צילום: יפית שמחה)

בסןף הארוחה המלצרית ניגשה לשולחן שלנו, ואמרה ביעף ״בנות החשבון שלכן שולם״. השארנו טיפ ששווה לארוחה זוגית במקדונלדס, והתקשרנו לכל האנשים שאנחנו מכירות כדי לספר שזה קרה לנו. ארוחה חינם היא דבר מרגש גם בנאפיס חולון, אבל פייר – הרבה הרבה כפול 200 פעמים יותר מרגשת כשהיא בטאיזו. ועוד בפעם הראשונה. אגב, לקח לי עוד בערך חמש שנים לשוב לטאיזו, לשלם – ועדיין להנות בטירוף מכל ביס.