הבארבי החדש נפתח: איך מגיעים, מי מופיע ומה עושים. המדריך

בארבי קיבוץ גלויות. צילום: אורית פניני
בארבי קיבוץ גלויות. צילום: אורית פניני

הערב אפשר יהיה לשמוע את כנפי ההיסטוריה, והסאונד יהיה רוקנרול: הבארבי החדש ייפתח הערב ומחר בהופעה חגיגית של מרסדס בנד ובשורה של הופעות ענק בשבוע הבא, ואנחנו כאן כדי לספר לכם כל מה שצריך לדעת על היכל הרוק החדש של תל אביב. בואו ונביא לכם ת'פאנק

18 בינואר 2024

הלילה תתרחש היסטוריה: מועדון הבארבי יפתח לראשונה את שעריו החדשים בנמל יפו, ותל אביב תזכה אולי סופסוף למועדון הופעות חדש מהניילונים שיעשה קצת כבוד למוזיקה, למוזיקאים ולקהל, אחרי עשורים שבהם "מועדון הופעות" היה בדרך כלל מוסך נטוש שהוטלא יחדיו עם קירות אזבסט וטפטופים מהתקרה. העידן הזה נגמר: במסגרת התחדשות נמל יפו קיבל הבארבי ספייס מרהיב ומדוגם באחד ההאנגרים המשופצים החדשים, בית אמיתי ויציב לרוקנרול הישראלי, ויכול להיות שזה בדיוק מה שהיה חסר לנמל כדי להתרומם קצת, אחר ניסיון ההתחדשות הלא מאוד מוצלח שלו בעשור הקודם. אנחנו בכל מקרה נחזיק אצבעות לבארבי ולשאול מזרחי, לנמל היפה ולעצמנו. לא יזיק.

>> ההופעות חזרו לתל אביב. וזאת חוויה משונה של שחרור // מתן שרון

איך הלוקיישן?

ובכן, וואו. השיפוץ של המחסנים הישנים בנמל יפו מוצלח במיוחד, עם בית הקונטיינרים היפהפה שכבר כיכב ביריד האמנות העירוני "צבע טרי", כשלצדו גם המבנה שנקרא בעבר "מחסן 2" וישמש כביתו החדש של הבארבי, כמו גם בית לתיאטרון אלמינא המצוין, חנות ייחודית של פקטורי 54 ועוד. הבארבי החדש יכלול תשתיות תאורה וסאונד חדשות ומעודכנות יקח קצת זמן להתרגל למבנה החדש והמעוצב, שמרחק רב בינו ובין החספוס החינני (או הג'יפה המרופטת, תלוי איך מסתכלים על זה) של המועדון הישן והאהוב, אבל לנמל יש קטע מחוספס משלו, ולא משנה כמה שיפוצים והתחדשויות יעבירו אותו. בקיצור, רק תבואו.

נמל יפו המחודש (הדמייה: אלעד גייפמן/קיסלוב קיי אדריכלים)
נמל יפו המחודש (הדמייה: אלעד גייפמן/קיסלוב קיי אדריכלים)

מי מופיע?

תשכחו מזה. את הכבוד לפתו את הבארבי בשתי הופעות, הערב ומחר (חמישי-שישי 19.1-18.1), קיבלה מרסדס בנד, להקתו עתירת הפאנק והגרוב של גל תורן שתביא להיכל הרוק החדש את האנרגיות הנכונות כדי לחנוך אותו. שתי ההופעות הכי סולד אאוט שאפשר אבל אולי יתמזל מזלכם להשיג כרטיס של הרגע האחרון ברשתות החברתיות. בשבוע הבא יתקיים אירוע ההשקה החגיגי שמפיק הבעלים שאול מזרחי בהשתתפות עשרות מוזיקאים בולטים, גם הם סולד אאוט לחלוטין. רוצים אולי יסמין מועלם, הדג נחש, שלום חנוך וקורין אלאל שיופיעו בשבוע הבא? הכל סולד אאוט אאוט אאוט. למעשה, ההופעות הראשונות שתוכלו לראות בבארבי שעדיין נותרו להן כרטיסים יתקיימו בשבוע הראשון של פברואר (אתניקס, אלון עדר, רד בנד, טיפקס, עמיר לב). תתחילו להתארגן על עצמכם.

 

איך מגיעים?

טוב ששאלתם. הבארבי ממוקם בחלקו הדרומי המחודש של נמל יפו, מרחק שלוש דקות הליכה מהכניסה הצפונית לנמל מכיוון כיכר השעון, כך שאפשר להגיע אליו משני הצדדים ותלוי אם אתם מעדיפים לעשות זאת באופניים, ברכב או בתחבורה ציבורית. בואו נצא לדרך.
ברכב: למגיעים מחוץ לעיר מומלץ לנווט את הרכב למחלף וולפסון באיילון, ולהגיע לנמל מצדו הדרומי היישר אל מגרשי החנייה הגדולים. מתוך העיר אפשר להגיע מכיוון רחוב יפת ולפנות בלואי פסטר, אך בימים של הופעות מבוקשות עשויים להתפתח באזור פקקים לא קטנים.
באופניים: הכי טוב פשוט לעלות על שביל האופניים של הטיילת ולדווש בשלווה אל נמל יפו. למגיעים מלב העיר מומלצת הירידה של פארק המסילה שמתחברת בקצה הדרומי שלה לשביל האופניים של הטיילת. בקיצור, הכי מהיר, הכי בריא, הכי ירוק. רק תזכרו לא לשתות יותר מדי כי הדרך חזרה בעלייה.
בתחבורה ציבורית: הקו האדום של הרכבת הקלה יביא אתכם עד לתחנת סלמה, משם תוכלו לצאת לטיול רגלי קצרצר בדרך רחוב מרזוק ועזר, כיכר השעון, טיילת מפרץ שלמה והופ הגעתם. לחילופין, כל קווי האוטובוס שעוצרים על רחוב יפת יביאו אתכם קרוב יותר, כשאפשר לרדת בתחנה הראשונה או השנייה ברחוב יפת ולהידרדר מטה במורד יפו העתיקה כל הדרך לנמל.

נמל יפו המחודש. צילום: יונתן הוניג
נמל יפו המחודש. צילום: יונתן הוניג

מה אוכלים ושותים?

כרגע זאת בעיה. נמל יפו לא הצליח להתרומם כלוקיישן קולינרי, וחוץ מכמה מקומות שמאחוריהם אנשי "הזקן והים" היעילים, כולל שווארמה לא רעה בכלל, לא תמצאו כרגע בנמל עצמו יותר מדי אופציות. זה כנראה ישתנה לא מעט במהלך השנה הקרובה. עד אז אפשר לללעוס משהו לפני או אחרי באחד מהספוטים של אוכל הרחוב בכיכר השעון (הפייבוריטי שלנו הוא "סדאף", שמגיש מולים ממולאים באורז לנשנוש רחוב איכותי כמו בטורקיה), או ללכת לאכול ולשתות בשוק הפשפשים שישמח לקבל את הקהל שלו בחזרה. אם אתם באמת אבודים אז פשוט תקראו את רשימת 37 המקומות שהכי כיף לאכול בהם ביפו.

אין כמו יפו בלילות, אה. סועדים בשוק הפשפשים. צילום: shutterstock
אין כמו יפו בלילות, אה. סועדים בשוק הפשפשים. צילום: shutterstock

ומה עוד?

החל מהשבוע ועד סוף פברואר תוצג בכניסה להיכל הרוק החדש תערוכה העונה לשם "בארבי בית" – והכניסה חופשית. מדובר בתערוכת צילומים המציגים את מיטב הרגעים והזכרונות מהלוקיישן הישן והטוב בקיבוץ גלויות. את התערוכה יצרה הצלמת אורית פניני ואצרו אריאלה מזרחי וטל בן סירא. פניני, שמצלמת ומתעדת את המועדון כמעט מיום היוסדו, תציג מגוון צילומים מכל התקופות ובתערוכה יוצגו אלמנטים שנלקחו מהבארבי הישן והועברו לחלל הגלריה ומדמים את הכניסה למועדון, השנדליר האייקוני, חדר האומן, מבואת הכניסה, קיר הפוסטרים שהוסב מאז ה-7 לאוקטובר לקיר החטופים ועוד. אירוע פתיחת התערוכה יתקיים בשבת הבאה, 27.1, בשעה 19:00.

אהבה לא נגמרת. בארבי קיבוץ גלויות. צילום: אורית פניני
אהבה לא נגמרת. בארבי קיבוץ גלויות. צילום: אורית פניני

לצד התערוכה  יתקיימו מפגשים עם אוצרות התערוכה מדי יום שישי, בשעה 12:00, במחסן 2, ושיחות אמן בין אמנים ויוצרים מקומיים על יצירה ישראלית, מוזיקה ותרבות מקומית, זללא תשלום ובהרשמה מראש. בתוכנית: 
31.1 אפרת גוש – מפגש אמן ושיחה עם טל בן סירא
7.2 גלעד כהנא בשיחה שמעון אדף
14.2 עמיר לב – מפגש אמן
21.2 דורין אטיאס וששון קדם