ההתרגשות בשיאה: הבן של הסורי פתח סניף חדש בשכונת מונטיפיורי

שנתיים לאחר שפתח את "הבן של הסורי" והמשיך את מפעל חייו של אביו, אבי משעניה פותח סניף נוסף לחומוס הכי מפורסם בעיר. "אנשים נכנסים ומבקשים טעימה כי הם חושבים שמדובר בחיקוי"

הבן של הסורי. צילום: נועה רוזין
הבן של הסורי. צילום: נועה רוזין
1 בנובמבר 2016

גם אם לא עקבתם אחרי הפרקים האחרונים בטלנובלת החומוס של הסורי, אתם בוודאי מכירים את ה"הבן של הסורי". שנתיים לאחר הסכסוך המשפחתי, גניבת המתכון על-ידי שוטף הכלים והבטחה על פתיחת פעילות מחודשת – לקח הבן של הסורי את המושכות, ואת המתכון המקורי, ופתח ב-2014 חומוסייה ברחוב הלל הזקן בכרם התימנים בה הוא מגיש את החומוס האהוב (והשנוי במחלוקת עקב מרקמו הייחודי) של אביו.

תמונות-אייפון-149_p

שנתיים לאחר פתיחת הסניף בהלל הזקן (כנראה שסורים אוהבים לעבוד במרווחים של שנתיים) פתח אבי משעניה (הבן של) ושייקה אברמוב (שהיה לקוח נאמן של הסורי במשך שנים) סניף חדש לחומוס מחוץ לגבולות דרום העיר. הלוקיישן: שכונת מונטיפיורי. "אנשים שמכירים את החומוס האגדי מהכרם חושבים שזה סניף מזויף ומבקשים לטעום לפני שהם מתיישבים", צוחק ירון מנהל הסניף. "לא צריך יותר מביס כדי להבין שזה אכן החומוס המקורי של הסורי. כל הסירים יושבים כאן על פתיליות, כפות היציקה והערבוב גולפו במיוחד מעץ, המוזיקה בהתאם – בול כמו לפני 40 שנה".

תמונות-אייפון-144_p

בתפריט: מנת הקומפלט המפורסמת (חומוס, פול, טחינה, ביצה); חומוס, טחינה עם/בלי ביצה; פול,, טחינה, ביצה; מסבחה; חומוס מסבחה; חומוס גרגרים – הכל ב-22 ש"ח. בנוסף תמצאו סלט ירקות קצוץ (18 ש"ח) וסלט סורי – סלט קצוץ עם ביצה, גרגירים וטחינה (22 ש"ח). וכן, זה לגמרי החומוס המקורי של הסורי.

הבן של הסורי. צילום: נועה רוזין
הבן של הסורי. צילום: נועה רוזין

הבן של הסורי, הנצי"ב 28 תל אביב, ראשון-חמישי, 8:00-18:00, 03-6767505

[tmwdfpad]