סאלוט! הברים הכי טובים ברומא

יין בוטיק, בירה מבושלת במקום או קוקטייל מפתיע: רומא היא גם עדן לחובבי השתיה ומלאה בברים מגניבים שלא מביישים מסורת אלכוהולית של למעלה מ-2000 שנים. ברים ברומא שאסור לכם לפספס

ברים ברומא. צילום: שאטרסטוק
ברים ברומא. צילום: שאטרסטוק
22 באוקטובר 2018

שתיית יין הינה פעילות חובה ברומא אשר הפולחן סביבה קיים כבר למעלה מ-2000 שנים. עוד ברומא העתיקה התעסקו הרומאים בייצור הענבים המשובחים ביותר שיהפכו ליין האיכותי ביותר – תרבות שרק הלכה וגדלה ועד היום יש לה עדות בברי היין השווים שפזורים בעיר.

לצד ברים מגניבים שכוללים גם מסעדות בוטיק שמגישות יין משל עצמן, ישנם כמובן גם ברים "רגילים" שמגישים בירה או קוקטיילים מושקעים. לא משנה אם אתם מחפשים משהו פשוט או דרינק מגונדר – את הכל אפשר למצוא פה.

עוד מדריכי רומא:
רומא ומילאנו כמו שלא הכרתם: הסודות שרק המקומיים מכירים
10 המלונות הכי טובים ומומלצים ברומא
10 המסעדות הכי טובות ברומא

The Jerry Thomas Project

הבר הפרטי הזה נשאר נאנן למקורות ה-  speakeasy שלו ומתייחס להגשת קוקטיילים כאל אמנות אמיתית. יש כאלה שמעדיפים לבלות את זמנם בוותיקן, ויש כאלה שמעדיפים לסגוד למקום הזה שעבורם הוא סוג של מקדש. כדי להיות חבר במועדון האנשים המורשים להיכנס לבר, עליכם לשלם 5 יורו דמי חבר, להיכנס לאתר של המקום ולקבל את הסיסמה היומית עימה תהיו רשאים להיכנס. האלכוהול פה יותאם עבורכם אישית, וודקה נחשבת פה למשקה מוקצה וצורת ההגשה מבהירה למה המקום תמיד מפוצץ.

כתובת: Vicolo Cellini, 30 

Ma Che Siete Venuti a Fà

"חור קטן בקיר" יהיה הגדרה מוגזמת לתיאור החלל הקטן הזה, אחד מהברים הכי פופולריים לממכר בירה ברומא, שממוקם בשכונת טרסטוורה. פירוש השם המסובך הוא "אבל מה באת לעשות כאן?" ובפי המקומיים נקרא בקיצור “makke”. למרות שהחלל ארוך וצר, הבירות שמבקום מפצות על כך בענק ושלל האנשים שעומדים בחוץ עם כוסות ענקיות מלאות יגרמו לכם לרצות להצטרף אליהם בהקדם.

כתובת: Via Benedetta, 25

 

 

Bar del Fico

במהלך היום, הבר הזה מלא בגברים מבוגרים שמשחקים שמחט וגם בהיפסטרים שיושבים עם מול מסכי הלפטופ שלהם. כשהשמש שוקעת, המקום עובר טרנספורמציה והופך לבר קוקטיילים מגניב עם מקומות ישיבה בחוץ. הקהל הצעיר הופך אותו לאופציה מגניבה מחוץ לאיזורי התיירות הכבדים. נסו את הקוקטיילים האיטלקיים המוסרתיים בכדי לטעום את גאוות העיר.

כתובת: Piazza del Fico, 34/35, Rome, 00186

 

 

Litro

מקום מעולה לעצירת דרינק באמצע היום. המקום פתוח גם בערב אבל האווירה שיש בם במהלך היום כיפית ומזמינה. התפריט כולל מבחר משובח של יינות מקומיים וגם סקשן נפרד שמוקדש לקוקטיילים. יש גם תפריט אוכל קליל עם מנות כמו סשימי סלמון, ברוסקטת אנשובי, סלטים עונתיים וכריכים.

כתובת: Via Fratelli Bonnet, 5

 

Caffè Propaganda

ממוקדם מספר דקות הליכה מהקוליסאום, לביסטרו הזה יש וייב פריזאי עם תפריט קוקטיילים שיש מי שקורא לו אוונגרד. למקום יש מבחר משקאות מיוחדים שהפכו אותו למפורסם, כמו למשל המשקה "קאליפו" שכולל תמצית חלב עם מעט מנטה, רום וקולה דובדבנים שמכינים במקום. התפריט מלא בשילובים מפתיעים כך שאל תצפו לשתות פה בירה פשוטה ורגילה.

כתובת: Via Claudia, 15 

Bar San Calisto

הבר הזה, שממוקם מעבר לפינה של כיכר שכונת טרסטוורה, מלא בכל שעות היום. מדובר במקום שמזכיר יותר בר קפה רטרואי ומגניב ומוכר בעיר כמקום אהוב על הברנז'ה הבוהמיינית. מה שהופך אותו לעיפי הם מקומות הישיבה בחוץ והקהל שמורכב מאינטלקטואליים צעירים ומקומיים, רובם יושבים על משקאות זולים ומתווכחים על כדורגל.

כתובת: Piazza di S. Calisto, 3

Black Market Monti

עם עיצוב מיוחד שכולל ספות וינטג' ועבודות אמנות מקוריות, הבר הזה נראה כמו הדירה המגניבה שלעולם לא תהיה לכם. למרות המיקום ההיפסטרי, הבר לא מרגיש מתנשא ומלאכותי ואפשר לתפוס בו פינה שקטה לדרינק ושיחה. אם יהיה לכם מזל, אולי תתפסו שם הופעה חיה או אפילו תערוכה מתחלפת.

כתובת: Via Panisperna, 101