הבר הר סיני ייסגר ויאוחד עם מסעדת סנטה קתרינה

בסיס האם של ההיפסטרים בעיר צפוי להיסגר בסוף אוקטובר. חלל הבר ישמש את מסעדת סנטה קתרינה הסמוכה

סנטה קתרינה. צילום: יולי גורודינסקי
סנטה קתרינה. צילום: יולי גורודינסקי
10 בספטמבר 2015

המתחם הקטן של בית הכנסת הגדול באלנבי הפך בשנים האחרונות לאיזור מועדף עבור חובבי קולינריה, שתיינים ובליינים כשאת המקום מאכלסים כמה מהמוסדות המצליחים בעיר: פורט סעיד של אייל שני, החמארה הבולגרית שישקו, מעוז ההיפסטרים הר סיני ובצמוד אליו מסעדת סנטה קתרינה שנפתחה בתחילת השנה ומאז זוכה לביקורות מהללות. בחורף הקרוב צפויים שני האחרונים להתאחד תחת קורת גג משותפת של הסנטה קתרינה כשהמטרה היא התרחבות פיזית, הגדלת היצע המנות ופתיחה משעות הצהריים. בשיחה משותפת תוך כדי הכנות קדחתניות לחג, מסבירים הבעלים שף תומר אגאי ואורי להב את הסיבות להחלטה: "אנחנו מתכננים להרחיב את הסנטה קתרינה על חשבון השטח של ההר סיני כיוון שאנחנו חושבים שיש צורך להגדיל את המסעדה, זה חלק מהאבולוציה שלה".

הר סיני
הר סיני

באילו שינויים צפוי להתקל מי שיגיע למסעדה לאחר השיפוץ?

"המטבח של הסנטה קתרינה יבנה במקום אחר ויהיה מנותק מהבר. מבחינת אוכל יש כאן שני דברים, קודם כל יהיה לנו יותר שטח במטבח וזה עשוי להגדיל את ההיצע שלנו. אנחנו גם מתכננים לפתוח את המקום משעות הצהריים".

ההר סיני הוא בר עם אופי ייחודי, אתם חושבים שתצליחו לשמור על זה?

"תהיה השלכה של האופי של ההר סיני על החלק החדש של הסנטה קתרינה, חלק מהאלמנטים ישארו, כמו ההושבה בחוץ ומאוד יכול להיות שהמהלך הזה יגרור פתיחה של המסעדה אל תוך שעות מאוחרות יותר בלילה. בנוגע לתוכן, יכול להיות שהוא ישתנה מעט. אולי בערבים מסוימים יהיה תוכן דומה ובערבים אחרים לא. אלו דברים שאנחנו אוהבים לתת להם להתפתח ולזרום מעצמם לפי מה שאנשים אוהבים".

השיפוץ יחל בסוף אוקטובר ועד אז יפעל ההר סיני במתכונת רגילה. החיבור יתבצע בצורה רכה, בלי הפרעה לפעילות השוטפת של הסנטה קתרינה, והחלק החדש צפוי להפתח כשלושה שבועות עד חודש לאחר תחילת השיפוצים.