"קולה של המילה": פסטיבל הדגל של הזירה הבין תחומית חוזר בפעם ה-14

הזירה הבין תחומית תקיים את פסטיבל הדגל שלה "קולה של מילה" בבית הנסן, והשנה הוא התמקד ברעיון של דיבוק בהשראת מחזקו של ש' אנ-סקי

24 בנובמבר 2014

פסטיבל "קולה של המילה" ה-14 שייפתח הערב (שני, 24.11), בבית הנסן, בית המצורעים לשעבר, יהפוך בשלושת הימים הקרובים את החלל לאחוז דיבוק. "הדיבוק", מחזהו של ש' אנ-סקי, היווה את ההשראה המרכזית לפסטיבל השנה, כפי שמסביר גיא בירן, מנהל הזירה הבין תחומית: "את הרעיון לשאוב השראה מ'הדיבוק – בין שני עולמות' קיבלנו מקבוצת סלה-מנקה (צמד האמנים דייגו רוטמן ולאה מאואס) איתם אנחנו משתפים פעולה השנה. מעבר לזה שזהו מחזה קאנוני שהפך להיות אחד שעולה כל כמה שנים בארץ כקלאסיקה יהודית-ישראלית, הוא אף נוגע בסוגיות חברתיות, פוליטיות ונפשיות, שהם חומר גלם מדהים ליצירה בעיניי".

בגלגוליו הראשונים, עסק "קולה של המילה" בחקר השירה באופן הרדיקלי המאפיין את המוסד התיאטרוני הייחודי. בשנים האחרונות המיקוד הטקסטואלי של הפסטיבל התרחב, אך בזירה מקפידים להשען על טקטסטים שלא נועדו מלכתחתילה לעלות כפרפורמנס. בין האמנים המציגים יהיו ג'וזף שפרינצק, שיצר מיצג מבוסס טכנולוגיה אודיו-וידואלית אינטראקטיבית, יעשה שימוש במניפולציה של אור המופעל על ידי צלילי דיבור, תוך הקלטה והשמעה בזמן אמת. ויקטוריה חנה ונועם ענבר, אשר ישתפו פעולה בפרפורמנס קולי שיתכתב עם הקולות הנסתרים בטקס גירוש הדיבוק. וכן שירה בורר, שתבצע כתיבה מחדש של המחזה בטקס קולינרי בו הסלק הופך לכלי כתיבה.

קולה של המילה 14: 'בקולה שלו דיבוק', 24/11-26/11, 20:00, בית הנסן