מי מאחורי ה"משומד"? מאות להט"בים קיבלו הודעות פוגעניות

הודעות טקסט. צילום: shutterstock
הודעות טקסט. צילום: shutterstock

התגובות ברשת נעות בין צחוק וזלזול בהודעה ובניסוחה לבין דאגה אמיתית, כשהישיבה החתומה עליהן הכחישה קשר. אחת ההשערות - שמדובר בפרטים שדלפו מהפריצה לאפליקציית אטרף באוקטובר האחרון

החל מאמש מאות להט״בים קיבלו הודעת טקסט פוגענית ומאיימת במיוחד. ״אתה להט״ב ולכן אתה משומד״, כך נפתחה ההודעה. המילה ״משומד״ אגב, אינה טעות ומשמעותה – מי שהמיר את דתו מהיהדות לדת אחרת. ״מגיע לך עונש חמור, מוות וגירוש מהארץ. תבוא לישיבת אור אלחנן כדי לחזור בתשובה״, כך נכתב.

ישיבת אור אלחנן שהוזכרה בהודעה היא ישיבה חרדית ליטאית מירושלים, שעל-פי גיידסטאר קיבלה ממשרד החינוך תקציב של כ-2.5 מיליון שקל בשנה האחרונה. ראוי לציין שמטעם הישיבה נמסר כי מדובר בהודעה כוזבת שאינה מטעמה.

רבים מהנמענים תוהים כיצד הגיעו אליהם וכיצד המספרים שלהם נחשפו, שכן ההודעות אכן טורגטו ללהט״בים. אחת ההשערות היא שקיים קשר לדליפת הפרטים מאפליקציית אטרף שאירעה בסוף חודש אוקטובר, אך לא קיימת הוכחה לכך בשלב זה.

התגובות ברשת נעות בין צחוק וזלזול בהודעה ובניסוחה לבין דאגה אמיתית. חשוב להדגיש שאלו אם פוטנציאל הסיכון הגבוה ביותר הם ככל הנראה אלו שלא מגיבים בפומבי ועדיין לא שלמים עם נטייתם המינית, מטעמים אישיים או דתיים. מדובר במי שעלולים להיכנע לפחד וליפול בפח של מה שנראה כמו ״טיפולי המרה״. נדגיש כאן את המובן מאליו – ״טיפולי המרה״ הם ההפך הגמור מטיפול. מדובר בהליכים של התעללות פיזית ונפשית שאין להם כל בסיס מדעי או עובדתי.

מטעם האגודה למען הלהט״ב נמסר: ״הלילה נשלחה הודעה להט״בופובית לאלפי חברי וחברות הקהילה הגאה. האגודה פנתה למשטרה במטרה לחקור את המקרה ואנחנו קוראים וקוראות לחקירה פלילית כפי שנדרש. לא נעבור לסדר היום על מקרה חמור שכזה. חשוב לנו לומר שאנחנו איתכם וכאן עבור כל אחד ואחת. במידה וקיבלתם הודעה זו אנא דווחו לנו במרכז הדיווח של האגודה באתר״

האגודה, וגם אנחנו, קוראים לכל מי שזקוק לתמיכה וצריך לדבר לפנות אל קו הקשב:
קו הקשב של האגודה ״יש עם מי לדבר" פעיל בימי א'-ה' ובמוצ"ש, בשעות 19:30-22:30
בטלפון: 2982*, באפליקציית וואטסאפ (whatsapp) במספר: 058-6205591, לכל דרכי ההתקשרות