הולה צ'יקו: רוברט קלוגר הוא השף החדש של הסרווסריה

אחרי העזיבה המפתיעה של השף עינב אזגורי לבר היין של הדא דא ודא, הסרווסריה מתחדשת עם שף שיבשל לכם את ספרד האחרת

רוברט קלוגר. צילום: חיים יוסף
רוברט קלוגר. צילום: חיים יוסף
7 באפריל 2016

מהרגע שבר הבירה הספרדי ברחוב בן יהודה נפתח ב-2014 הוא הפך לפינה מיוחדת ברחוב התיירים של תל אביב. האווירה האירופאית עם הקרוקטים, החמון המעולה, הבירות הספרדיות ובעיקר הבראנץ' של סוף השבוע שדרגו את פינת רחוב בוגרשוב שמשכה אליה חובבי אוכל ואלכוהול שממש לא ממהרים לחזור הביתה.

שולחן טיפוסי בסרווסריה. צילום: גל בן זאב
שולחן טיפוסי בסרווסריה. צילום: גל בן זאב

לפני כשבועיים הודיע השף של הסרווסריה, עינב אזגורי, כי הוא נפרד מהמקום שהיה חלק בלתי נפרד משגרת יומו בשלוש השנים האחרונות: "הצלחנו לקחת את הבר הקטנטן הזה למקומות שבכלל לא ידענו שנוכל להגיע אליהם", כתב בפוסט מרגש בעמוד הפייסבוק שלו. "נתנו לי במה לעשות כל מה שחפצתי בו במטבח אולי הכי קטן בעיר ועל כך תמיד אהיה אסיר תודה". אזגורי, שהפך את האינסטגרם של כולנו למקום טוב יותר עם מנות כמו מגדל פנקייקים עם בייקון וסירופ מייפל או תמרים ממולאים בגבינה כחולה עטופים בבייקון, החליט לעבור להרפתקאה הבאה: בר היין של הדא דא ודא שיפתח לקראת סוף אפריל.

לנעליים של אזגורי יכנס כבר בשבוע הבא השף רוברט קלוגר. אם השם שלו לא מצלצל מוכר, זה מפני שעד עכשיו הוא עבד קשה מאוד מאחורי הקלעים. הוא התחיל את דרכו ברפאל, משם עבר למול ים ובדרך עבד כשף תפעולי בסושיאל קלאב, ג'וז ולוז וגם במיכאל במושב לימן.

רוברט קלוגר. צילום: חיים יוסף
רוברט קלוגר. צילום: חיים יוסף

ב-2014 פתח את עץ התאנה, קייטרינג בוטיק לאירועים, ולפני שנה החליט לעצור הכל ולקחת חופש מעולם הקולינריה. "החלטתי להפסיק לעבוד באוכל כדי שאוכל להתגעגע לתחום הזה. התחלתי לעבוד כשולייה של אמן ברזל בן 70 בחולון ולעצב גופי תאורה, מסגרות ועוד" הוא מספר בחיוך. "הכניסה לסרווסריה לא הייתה מתוכננת, אבל פגישה אחת עם החבר'ה של המקום והיה לי ברור שאגיע הזמן שאחזור לבשל, זה בוער בי".

קלוגר, שמוכן לחזור למרכז העשייה הקולינרית, החליט לקחת את האוכל הספרדי מהכיוון השני, זה שלא נגעו בו עד עכשיו בסרווסריה. "יהיה הרבה שמן זית ומנות פרשיות כמו דגים נאים. החלטנו לפתוח את הספקטרום עם מנות אסייתיות לצד קלאסיקה ספרדית וצרפתית. נשמר את המנות של עינב, הוא הרי האבא של המקום, ונכניס קצת רעיונות חדשים כמו שווארמת טלה. בקיצור, יהיה שמח"

שווארמה, יוגורט ועשבים

A photo posted by Robert Kluger (@robert.kluger) on

 

אינטיאס עם עגבניות, שאלוט, סלסה ורדה ויוגורט. היום בערב ?@ben_ron A photo posted by Robert Kluger (@robert.kluger) on

סרווסריה