וואלאק אהבנו: 12 הזוגות הכי לוהטים בתולדות הקולנוע

מה אומר אהבה יותר מזוג קאבויים מאוהב? "הר ברוקבק". צילום מסך
מה אומר אהבה יותר מזוג קאבויים מאוהב? "הר ברוקבק". צילום מסך

אין סרטים רומנטיים בלי זוגות שמציתים את המסך בתשוקה שרובנו יכולים רק לחלום עליה אחר כך. יעל שוב צללה אל הארכיון ושלפה ממנו את הצמדים הקולנועיים הכי לוהטים ורומנטיים ב-80 השנים האחרונות. אתם חייבים לאהוב את זה

14 בפברואר 2022

ווספר לינד וג'יימס בונד ("קזינו רויאל", 2006)

ידוע שג'יימס בונד הוא לא גבר של אישה אחת. בעצם הוא לא גבר אחד אלא שישה עד כה. אבל בפעם הראשונה שדניאל קרייג נכנס לתפקיד, הוא התאהב על באמת בווספר לינד בגילומה הלוהט של אווה גרין. זאת כמובן אהבה חסרת סיכוי, משלל סיבות, אבל הרגש הזה הפך אותו להכי סקסי שהוא יכול להיות. ביחד הם הבעירו את המסך, ולא הותירו סיכוי לאף אישה שבאה מאז בעקבותיה.

 

ריק ואילזה ("קזבלנקה", 1942) 

המפרי בוגארט היה הבחירה הראשונה לתפקיד בעל מועדון לילה בקזבלנקה, אבל לצידו יכלו להופיע אן שרידן, או הדי לאמאר, או מישל מורגן. לעולם לא נדע אם סיפור האהבה וההקרבה הזה על רקע מלחמת העולם השנייה היה זוכה למעמד האיקוני שלו גם עם שחקנית אחרת, אבל האלכימיה בין בוגארט הקשוח והציני לאינגריד ברגמן הזורחת, בתפקיד האישה ששברה את ליבו ואז ריפאה אותו ונתנה לו משמעות, הניבה זהב טהור. 

 

איידה וביינס ("הפסנתר", 1993)

מערכת יחסים שמתחילה מניצול מיני ומתפתחת לאהבה גדולה זו תמה רומנטית מסוכנת, אבל ג'יין קמפיון עיצבה אותה למשל גותי מכשף. במבט ראשון הולי האנטר קטנת הקומה והארווי קייטל הבולבוסי אינם נראים מתאימים מבחינה פיזית, אבל זה חלק מהקסם המיוחד של הסרט החושי והחושני הזה על האישה האילמת והגבר האנאלפבית ששומע את קולה הפנימי. עשר שנים מאוחר יותר קמפיון ליהקה את מג ריאן במותחן האימה "תשוקה חותכת", וגילתה לנו שהכוכבת המתוקה של קומדיות רומנטיות יכולה להיות סקסית להפליא כשמרק רופאלו הוא זה שמפתה אותה.  

מר צ'או וגברת סו ("מצב רוח לאהבה", 2000)

ערגה לא ממומשת היא מחולל רגשי עז, והיא ממלאת את סרטו של וונג קאר וואי – ואלס מלנכולי, חושני ומשכר ביופיו. לא תמצאו זוג מרהיב יותר מטוני לונג ומגי צ'אנג שמגלמים שכנים בבית דירות בהונג קונג ב-1962, המגלים שבני זוגם (הבלתי נראים) מנהלים רומן. הצרה המשותפת מקרבת ביניהם, אך הם מחליטים לא לחצות את הקווים ולשמור על יחסים אפלטוניים. 

 

תרז וקרול  ("קרול", 2015)

זבנית צעירה בחנות גדולה במנהטן מתאהבת באשת חברה אלגנטית שבאה לקנות מתנה לבתה לחג המולד. זאת אהבה ראשונה ממבט ראשון, והיא תוקפת בעוצמה. ספרה הסמי אוטוביוגרפי של פטרישה הייסמית' מ-1952 הפך בידיו של טוד היינס לסרט מוקפד ומעודן ועם זאת בוער ברגש וכמיהה. רוני מארה וקייט בלנשט מושלמות בתפקידי הנשים שמתבשמות זו בזו ונסחפות לרומן שמאיים להחריב את חייהן.

קייטי מורסקי והאבל גרדינר ("כך היינו", 1973)

הוא חתיך בלונדיני ומוכשר שלוקח את החיים בקלות. היא יהודיה עם עקרונות שעובדת קשה לתקן את העולם. היא מתאהבת בו ראשונה, אחר כך גם הוא מתאהב, אבל חוץ מזה את זו הם רוצים דברים שונים מהחיים. ברברה סטרייסנד ורוברט רדפורד נפלאים יחד בסרטו של סידני פולאק, שהוא אהוב היום יותר מכפי שהיה כשיצא למסכים (ב"חברים" רייצ'ל מציינת אותו כסרט הכי רומנטי מעולם).

 

סטפני ואלן ("חלודה ועצם", 2012)

המגע הפיזי והחמלה בין מטפל למטופל הניבו לא מעט רומנים רומנטיים, אבל תתקשו למצוא מפגש ארוטי וסוער יותר מזה של מאמנת הלווייתנים שרגליה נקטעו, והמתאגרף שעוזר לה לפעמים. המפגש הקשוח והאינטימי בין מריון קוטיאר ומתיאס שונארטס מניב ניצוצות בסרטו של ז'אק אודיאר – שילוב בין ריאליזם קשוח למלודרמה שחושל באש.

 

רוז וג'ק ("טיטאניק" 1997)

טוב, נו, מיליוני נערות הלכו לראות את הסרט הזה שוב ושוב לא בגלל האוניה הכבירה שמתבקעת לשניים, אלא בגלל אהבתם האסורה והטראגית של הנערה מהמחלקה הראשונה והאמן העני שמציל אותה. קייט ווינסלט רעננה ומוכנה לטרוף את החיים וליאונרדו דיקפריו בן ה-22 עדיין נראה כמו מלאך והם מקסימים ביותר. 

אניס וג'ק ("הר ברוקבק", 2005)

רק לפני חודש המלצתי על הסרט הזה בנטפליקס, ולכן התחבטתי ארוכות לפני שהחלטתי לכלול אותו ברשימה נוספת. אבל מה לעשות שרועי הכבשים המאוהבים בגילומם של הית' לדג'ר וג'ייק ג'ילנהול הם אחד הזוגות הכי לוהטים בקולנוע. סצנת החולצה בסיום, ו"I wish I knew how to quit you" זכו לשלל פארודיות שרק מעידות על עוצמתן האיקונית.

 

ולאד המשפד ומינה הארקר ("דרקולה", 1992)

העיבוד של פרנסיס פורד קופולה לספרו של בראם סטוקר הוא סיפור אהבה חוצה עידנים לא פחות משהוא סרט אימה. כארבע מאות שנה אחרי מות אשתו האהובה, הרוזן בעל הניבים מפליג ללונדון הוויקטוריאנית ומאתר את בת דמותה. המפגש המחודש מלהיט את דמו ומהפנט אותה. מי ידע שגרי אולדמן וווינונה ריידר יכולים להיות כל כך לוהטים יחד.

 

לורטה קסטוריני ורוני קמררי ("מוכת ירח", 1987)

לורטה האלמנה עומדת להנשא לג'וני קמררי, אבל כשהיא הולכת להזמין לחתונה את אחיו הצעיר, אופה קטוע יד ומריר, ניצתת ביניהם אש שיכולה להבעיר את כל ברוקלין. הוא מזמין אותה לאופרה ולמיטתו, וכובש אותה במונולוגים סוערים על אהבה אמיתית שאינה יכולה להיות מושלמת כמו הכוכבים. שר בת ה-41 וניקולס קייג' בן ה-23 מעניקים פיקנטיות לקומדיה רומנטית לא טיפוסית.  

 

אניטה וברנרדו ("סיפור הפרברים", 1961)

זה אמנם סיפור על אהבתם התמה והטהורה של טוני ומריה הצעירים, אבל מי שמלהיטים את המסך הם האח ברנרדו ובת זוגו אניטה, שמתגרים זה בזו ורוקדים כמו סופות ההוריקן שאניטה שרה עליהן. הזיווג של ג'ורג' צ'קיריס, הרקדן הכי סקסי שרקד אי פעם בסרט הוליוודי, וריטה מורנו המפולפלת, הוא המרכיב הלא סודי של המיוזיקל האהוב הזה.