ביצועים שמיצועים, מסיכות שמסיכות: אנחנו פה בשביל אופירה

אופירה אסייג, המלכה האם. מתוך הזמר במסיכה
אופירה אסייג, המלכה האם. מתוך הזמר במסיכה

זו היתה הופעה של אשה, סליחה, מלכה אחת בפרק הפתיחה של הזמר במסיכה (עונה שנייה). בין לבין גם שמענו תוכי רוצח בדם קר את "טיקיטאס", ותהינו מי זו הדמות המסתורית מהטוויטר אבל עזבו שטויות: אופירה, מתי נפגשות לרכל?

17 באוקטובר 2021

בתוך ים הריאליטי של הפריים טיים הישראלי יש תוכנית אחת שמוכיחה שוב בהפציעה לעונה שנייה שני דברים: 1. אסקפיזם זו לא מילה גסה; 2. לאופירה אסייג יש כריזמה בכמות שיכולה להחזיק כל פורמט, מופרך ככל שיהיה.

תחרות השירה הביזארית "הזמר במסיכה" עלתה אמש (ש') לעונה שנייה של כאוס טלוויזיוני מתוק. היא מבטיחה שמאחורי המסיכות הפעם באמת, נשבעים, מסתתרים האנשים המפורסמים ביותר במדינת ישראל: האם נועה קירל הייתה מתבזה תחת שכבות זיעה בקשת 12? האם עומר אדם היה מפזז לטובת ניחושים מהוססים של צדי צרפתי? כנראה שלא, אז אולי לא הכי מפורסמים אבל אנחנו מוכנים להתפשר על סוג ב'.

למי שלא היה אתנו בעונה שעברה, נזכיר שהפורמט הוא כזה: תחת פרופס פסיכדלי מופיעים ידוענים לצלילי פלייבק אכזרי ומפולטר שלא היה מבייש גרסה מחודשת ל"ערוץ הילדים המקום האמיתי". בין הביצועים עולים קטעים קצרים ובהם רמזים מבלבלים לגבי המשתתפות והמשתתפים. בסופם נדרש צוות השופטים האקלקטי להכריע מיהו הטאלנט שנכנע ללחציי הסוכן שלו ועלה לבמה המגוחכת ביותר במדינה.

הפאנל הנכבד בזמר במסיכה
הפאנל הנכבד בזמר במסיכה

לאור האנונימיות של הדמויות המחופשות, הכוכבים האמיתיים הם חברי הפאנל: צדי צרפתי שנמצא בחוסר אונים תמידי ולא מצליח לנסח אפילו ניחוש אחד; שחר חסון שמספק את הסחורה עם פאנצ'ים אינטליגנטיים ודידקטיות מפתיעה; וסטטיק ובן-אל שזכורים לנו מן העבר הלא רחוק. בואנה איך הזמן עובר. אגב השניים, הפרשי הכריזמה ביניהם מורגשים עד כאב ומסבירים למה האחד פרזנטור של חברת תקשורת והשני של תחנת דלק.

וכמובן, גולת הכותרת של הטרלול במסיכה, המלכה האם, היא כמובן אופירה אסייג שמגיעה לאולפן כמו שאני מגיעה לבר הקבוע בחמישי בערב. למטרה אחת, והיא לראות עד כמה היא מעורבבת. "אני וצדי צרפתי מכירים אותו מצוין"; "אם זאת היא והיא לא אמרה כלום לי ולמיקי בוגנים אנחנו מאוד נכעס" (חלק מהפנינים שניפקה אמש), קצת כמוני בבר: "כן, הבעלים ידיד שלי, אנחנו בדיבור באינסטגרם". אסייג מגשימה את החלום שלי, של רבים, ועולה לשידור בזכיין מסחרי להשוויץ במעגל החברתי מעורר הקנאה שלה, ואני הכי פה בשביל זה.

הנאמברים עצמם די משעממים שכן הם מבוצעים על ידי חובבנים בתוך בובות חסרות הבעה. הם גם נחתכים אחרי בית ופזמון ובצדק, למרות שגם זה זמן מסך מופרז וחסר פרופורציות לשידור של תוכי מפוקפק רוצח בדם קר את "טיקיטאס". אחת מנקודות האור של הערב היתה האיילה, שבתעודת הזהות נרמזה ככוכבת אינסטגרם והתגלתה כגבר! על זו אופירה הניחה שמדובר בטראנסית בל אגם, והמוח הזניאלי שלי התפוצץ מהיעדר הפיסי, אבל הן חברות מתברר, אז מותר לה. אופירה, מתי נסתובב? דברי איתי יש לי רכילות שווה.

Who דיס טוויטר? מתוך הזמר במסיכה
Who דיס טוויטר? מתוך הזמר במסיכה

"הזמר במסיכה" מספקת שעה מרעננת של ריאליטי, בלי שיפוט אגרסיבי של אסף גרניט, משוללת סאגות מעייפות של מעיין ועומרי מול ספת הפסיכולוג, ונטולת תככים אלימים של גדי "שי אביטל לא אנס" פניבלוב. אנחנו, כלומר אני אמשיך לעקוב עד לחשיפת המתמודדים והכי חשוב – על מנת לגלות מי זה התמנון מהטוויטר והאם שכבנו פעם?