הטירוף כיפי והכל חמוד, אבל ל"חבובות – מהומה!" יש חיסרון בולט

שבק ס' המקוריים. "החבובות - מהומה!". צילום: יח"צ
שבק ס' המקוריים. "החבובות - מהומה!". צילום: יח"צ

הסדרה החדשה של דיסני+ מחזירה למסך הקטן את להקת החבובות האהובה - כן, כולל אנימל המושלם - והכל באמת מתוק וכיף ומצחיק לכל המשפחה, אבל אנחנו לא מצליחים להשתחרר מהתחושה שאם לא היו מלהקים יוטיוברית לתפקיד ראשי, זו היתה סדרה הרבה יותר טובה

15 במאי 2023

בסיום הפרק הראשון של "החבובות – מהומה!", להקת המהומה החשמלית של דוקטור שיניים נמצאת בדרכה לעוד הרפתקה בוואן הצבעוני שלה. הלהקה בדיוק שברה את השיא לסיבוב ההופעות הארוך ביותר בהיסטוריה, ובקרוב תתחיל להקליט את אלבום האולפן הראשון שלה. עם זאת, ברגע זה חברי הלהקה עסוקים באתגר אחר לגמרי – הם תקועים על צוק, חצי באוויר, כשהמתופף אנימל מתנדנד החוצה מהרכב. "ואו, איזה קליף האנגר", אומר אחד מהם, "בדיסני פלוס ימותו על זה". 

המהומה החשמלית היו להקת הבית של "החבובות", תוכנית הבידור המיתולוגית שהפגישה את העולם המטורלל והפרוותי של ג'ים הנסון עם אנשים אמיתיים (בעיקר מפורסמים). עכשיו דוקטור שיניים, אנימל, פלויד, ג'ניס, זוט ושפתיים עברו לקדמת הבמה בהפקה חדשה של דיסני פלוס, שמנסה לקסום לילדים ולהוריהם כאחד. בשונה מעונה ממוצעת של "החבובות", הפעם יש גם עלילה שחגה סביב להקת הרוק הפרועה שמחפשת את הקול הייחודי והמקום שלה בתעשיית המוזיקה של ימינו. 

נורה (לילי סינג), עובדת בחברת תקליטים כושלת, מנסה להציל את מקום העבודה שלה ממכירה להייטקיסט סליזי (אנדרס הולם), וכדי לעשות זאת היא זקוקה נואשות ללהיט חדש, אותו היא מקווה להשיג מדוקטור שיניים וחבורתו, שחתמו על חוזה הקלטות לאלבום בכורה לפני עשרות שנים ומעולם לא השלימו אותו. אתגרים רבים עומדים בפניה בדרך למטרה – היעדר ניסיון וקשרים בתעשייה, יחסים עכורים עם אחותה האינפלואנסרית, בוסית מלחיצה (חבובה זקנה עם משקפיים ומבטא יהודי-אמריקאי) ובעיקר להקה שאוהבת לאלתר, להתפזר ולעשות בלאגן יותר מאשר לעבוד. לצידה נמצא המעריץ הגדול ביותר של הלהקה, מוג (טאג' מורי), שמתגלה לאורך העונה גם כמפיק מוכשר.

בתכלס, זה קצת יותר מדי עלילה. עם כל הכבוד לחייה המאתגרים של נורה המפיקה, סיפור המסגרת הזה לא מאוד מעניין או חשוב, כי אנחנו כאן בשביל לראות חבובות עושה שטויות. ויש הרבה שטויות – אנימל נדלק על נורה ומציע לה מתנות מוזרות, מטווס ועד "ניתוח", ג'ניס מגשרת מריבה בין נורה לאחותה, הלהקה מארחת בסטודיו את הדי.ג'יי והמפיק Deadmau5, וחובשת מסכות עכברים תואמות לשלו וכן הלאה. הטירוף הזה כיפי, במיוחד ברגעים שבהם הסדרה מתחייבת עד הסוף לדאחקה בדרכים מפתיעות. המהומה החשמלית הם חבורה שאף פעם לא מפסיקה להתלהב, להתרגש ולהתרוצץ. מוג מציין שהלהקה תמיד שמחה ומרוצה, לא משנה מה נופל עליה, ואכן הדבר היחיד שיכול לערער את חבריה הוא בעיות פנימיות – למשל הפרק שבו אנימל חושב בטעות שהחברים לא צריכים אותו יותר ונעלם, מה שמוביל אותו לחיפוש עבודה מטורלל בהדרכתו של בן שוורץ. אפילו יש מדי פעם פלאשבקים שחושפים את סיפורי הרקע של הדמויות, והם חמודים להפליא. 

בסך הכל "מהומה!" היא קומדיה חמודה למדי, שמתאימה לצפייה משפחתית לכל הגילאים. הכתיבה לא תמיד מושחזת מספיק וקשה לומר שהעלילה מותחת או מסעירה במיוחד, אבל כתירוץ שעל בסיסו מתפתח הכאוס היא בסדר גמור. אבל יש גם חיסרון אחד בולט שקצת קשה להתעלם ממנו – השחקנית הראשית. לילי סינג התחילה את דרכה כיוטיוברית ו-וולוגרית, והיא בהחלט משחקת כמו שהייתם מדמיינים הופעת משחק של יוטיובר – הרבה פרצופים דרמטיים, הגשה רובוטית והסתמכות יתרה על הצ'ארם במקום על יכולות משחק. גם הדמות שלה גנרית מדי – לא מספיק מקובעת ולחוצה בשביל שהמתח בינה לבין הלהקה יממש את הפוטנציאל שלו וגם לא מספיק זורמת בשביל שיהיה באמת כיף איתה. אז אולי היא לא הורסת את הסדרה, אבל ביקום מקביל עם דמות ראשית חזקה יותר, "מהומה!" היא סדרה שהיא לא סתם אחלה חמודה, אלא באמת טובה.

העונה הראשונה של "החבובות – מהומה!" זמינה במלואה בדיסני+