מרימה וקוברת: המעצב שהפך את מותג The North Face להצהרה קווירית
"הפיסים הם מחאה נגד צנזורה ונורמות מגדריות": המעצב הבלגי החליט שהגיע הזמן לתשובה חושפנית למותג ההטרונורמטיבי דה נורת פייס
יש הרבה דברים טובים שאפשר לומר על דה נורת' פייס, מותג הביגוד האמריקני, אבל אי אפשר לטעון שהוא מעניין במיוחד. עם הסלוגן "אל תפסיק לחקור", המינימליזם מעורר הפיהוק של הפריטים (שהמפורסם שבהם הוא מעיל מבודד מקור) וכמובן עדת הגברים שבוחרת בו בכל חורף מחדש – דה נורת' פייס, מה לעשות, הפך להיות שם נרדף לגבריות הטרונורמטיבית.
המעצב הבלגי טימו סאסן (Timo Sassen) החליט לתת תשובה קווירית לחד גוניות הגברית של דה נורת' פייס עם ליין הבגדים הפרובוקטיביים שלו, אותו הוא מכנה SHOWMODEL. כל הבגדים מעוטרים במשפט "דה גרוג' פייס" (The Gorge Face), כאשר דה נורת' פייס הוא ההשראה. קו הפנים המהממות, בתרגום חופשי, לוקח את כל הפריטים הסטריאוטיפיים של המותג האמריקני ומוהל אותם בהרבה הומור ואמירה קווירית שדווקא לא תעשה עבודה טובה במיוחד בלאטום את הקור.
את מעיל הפליז האיקוני, סאסן פירק לרתמה סקסית וכפפות שמגיעות עד המרפק; את מכנסי הספורט לטייץ א-סימטרי שחושף את קו המפשעה; ובחולצה התרמית פער מחשוף עמוק ושובב. גולת הכותרת של הליין היא מכנסיים חשופי ישבן, כאלה שנראים כמו הג'וקסטראפ – מגן האשכים שהפך לסמל פורנוגרפי אצל גייז.
עוד כתבות מעניינות:
אופנת שקיות הפצפצים בשבוע האופנה בפריז
דווקא עכשיו: אופנת הפטיש עושה קאמבק
הג'ינס הא-סימטריים שמעוררים בהלה ברשת
"הרעיון של לקחת מותג הטרונורמטיבי טיפוסי ולזרוק לעצם הבסיס שלו קריצה קווירית, לא מגיע כדי לבקר את המותג עצמו", הוא מספר למגזין פייפר. "לקחתי למעשה את מה שהמותג מציג שנים על גבי שנים והוספתי לו קצת הומור. אין צורך לקחת את זה יותר מדיי ברצינות".
למקרה שתהיתם האם סאסן מתכנן להפיץ את הליין לחנויות הספורט והטיולים הקרובות לביתכם, הוא דווקא חושב שמדובר באמירה שלא שייכת לטיולים. "הפיסים הם מחאה נגד צנזורה ונורמות מגדריות. אני יוצר בגדים כשהקהילה שאני שייך לה נמצאת במחשבתי, ומי שילבש אותם יעשה זאת בשביל להוכיח נקודה. הליין מושלם לחיי הלילה ולאירועי אופנה".