הכל זוהר: 5 דברים שכדאי לדעת על המסעדה החדשה של יוסי שטרית

יוסי שטרית (צילום: איליה מלניקוב)
יוסי שטרית (צילום: איליה מלניקוב)

החזון, הקונספט, המיקום והכי חשוב - מה בתפריט וכמה זה יעלה לכם? יצאנו לבדוק עבורכם את כל הפרטים הידועים בשלב זה על המקום החדש של השף האהוב

16 בינואר 2022

הקורונה משנה את פני ענף המסעדנות, על כך כבר אין ויכוח. בזמנים נורמליים, מסעדה חדשה של שף מהאיי-ליסט הייתה זוכה לכותרות ראשיות וכתבות אמצע. "היבה" של יוסי שטרית נפתחת כמעט בדממה, פרט לכתבות אקראיות וגישושים בקבוצות הפודיז. ריכזנו עבורכם את המידע שכבר דלף לרשתות החברתיות כדי לקבל החלטה מושכלת אם להיכנע לסקרנות או להמתין לשוך ההייפ.

1. החזון

"היבה ('זוהר' או 'הילה' במרוקאית – ש.ב.ד.) היא חיבור של קצוות. שורשיות ותרבות אגן הים התיכון מול הפלחה הארצישראלית. מסורת מזרח-תיכונית מול מודרניזם עכשווי. ניקיון, הקפדה, אנינות ודיוק קולינרי מול חספוס, ריחות, כתמי אוכל, גולמיות ושמחת חיים", מתפייט אתר האינטרנט של המסעדה. "היבה היא מחווה לשפע הטעמים, הניחוחות והמרקמים של המטבח השורשי, הערבי, הישראלי, מקום של כבוד לאדמה ולטבע המזרח תיכוני. המסורת, ההיסטוריה והתרבות המקומית, הם המצע, הרקע, ונקודות המוצא של השף יוסי שטרית, עליהן הוא יוצק את פרשנותו העכשווית, והעדכנית של העולם הקולינרי המקומי".

2. המקום

מתחם מידטאון בדרך בגין, סמוך לסניפי מייזון קייזר, גולדה וארקפה ובמרחק הליכה קצרה מזאפה, תחנת רכבת סבידור וחפירות הרכבת הקלה. שטרית מהמר על אזור בילויים שעדיין נמצא בתחילת דרכו, והיבה תהיה מן הסתם מנוע צמיחה משמעותי.

3. הקונספט

תואם OCD: המסעדה פתוחה מספר ימים בשבוע רק בשעות הערב לשני סבבים, כל אחד ל־40 אורחים בלבד. אפילו הלוגו קצת דומה, אבל אולי זה רק אנחנו.

3. מה אוכלים

תפריט טעימות ובו 12-15 מנות, לדוגמה: בריוש וחמאת אבקת גדילן מצוי; בריסקט דלעת; מרק ארטישוק ירושלמי מוקצף על תבשיל חוביזה ופנה קוטה ארטישוק ירושלמי; טרטר דג ואבוקדו בוויניגרט לימון כבוש; טייק אוף על בורקס במילוי קרם גבינה וחצילים מעושנים; שקדי עגל מעושנים בזיגוג רימונים על תבשיל אורז. המנות מוגשות בכלים מיוחדים והמעטים שכבר ביקרו מדווחים על חוויה מרשימה, שמזכירה מדוע שטרית הוא אחד השפים הבכירים בארץ.

4. הזמנת שולחן

אם חשבתם שב־OCD ו־a אין למצוא מקום, היבה משווה ומעלה: ניסינו להזמין דרך אתר המסעדה מקום לתאריכים רנדומליים בעוד כעשרה ימים ובעוד חודש, לסיט המוקדם יותר באמצע השבוע. בשני המקרים נתקבלה תשובה כי ההזמנה טרם אושרה ואישור סופי יינתן בשיחת טלפון. מי שלא יכול לחיות עם אי הוודאות כדאי שיחפש במקום אחר.

5. מחיר ופיקדון

נפתח בשורה התחתונה: 450 ש"ח לאדם ללא אלכוהול. בהחלט ברף העליון של המחירים בארץ אם כי לא יוצא דופן (על פי השמועות השף רפי כהן חזר לבשל חלקית תמורת 750 ש"ח לאדם). כמקובל המסעדה מבקשת כרטיס אשראי לביטחון אך בנוהל מחמיר במיוחד – 50% מעלות הארוחה, פיקדון שיוחזר במקרה של ביטול עד 48 שעות לפני ההגעה. בשיא הגל החמישי שבו מפגש עם מאומת וכניסה לבידוד הם רק עניין של זמן, 225 ש"ח לאדם הם הימור גבוה שכל אחד צריך להחליט עם עצמו אם לקחת.

לכל המתכונים של שף יוסי שטרית בהשולחן