היה פאן באקסטרה: בר המקונג ייסגר

הבר האסייתי של הברוט יסגור את הדלתות בסוף יולי. עד אז יערוך ערבי נושא יומיים בשבוע

מקונג. צילום: חיים יוסף
מקונג. צילום: חיים יוסף
25 ביוני 2019

"אם שרה ג׳סיקה פרקר היתה מתייעצת איתי לאן לצאת לפני הגעתה ארצה הייתי אומרת לה, דחוף לכי למקונג", כתבה נעה עמיאל לביא בביקורת על המקונג שהתפרסמה אך בגיליון שעבר. ובכן, שרה ג'סיקה פספסה בטיימינג כי המקונג אקסטרה ברוט בשמו הרשמי ייסגר בסוף החודש. "פתחנו לפופ אפ והמקום הצליח מעל למשוער אז אמרנו שנמשיך עוד קצת ועוד קצת. כולנו עסוקים בדברים אחרים ולכן החלטנו לסיים באיחור של שנתיים", מסביר גיא רובננקו מבעלי המקום, יחד עם יאיר יוספי שף הבר-מסעדה ברוט הצמוד.

מקונג נפתח ביולי 2017 לאחר ביקור של השותפים במזרח – יוספי ביפן ורובננקו בווייטנאם ותאילנד – כפופ אפ למשך הקיץ. התפריט התמקד במטבחים שלאורך נהר המקונג, שמתחיל בטיבט וממשיך ליונאן בדרום מערב סין, לאוס, בורמה, תאילנד, קמבודיה ודרום וייטנאם. כריך באן מי, סלט פפאיה, וסלט מלפפונים הוגשו כמו במקור בחריפות חסרת רחמים, דבר שלא הרתיע את הלקוחות על אף שהצוות תמיד טרח להזהיר. רשימת ספיישלים הקשתה עוד יותר על ההחלטה, כי איך אפשר לבחור בין קציצות שרימפס וסרטנים, קארי בורמזי ומרק ברווז (כשיש ברווזים. כשאין – אין).

גיא רובננקו, אקסטרה ברוט מקונג. צילום: נמרוד סונדרס
גיא רובננקו, אקסטרה ברוט מקונג. צילום: נמרוד סונדרס

בחודש יולי המקום יפעל בימי חמישי ושישי בלבד, כשבכל פעם יוגשו מנות ממטבח מסוים לאורך המקונג. נכון לעכשיו רובננקו מתכנן חמארה תאילנדית עם אוכל שמלווה אלכוהול; אוכל בסגנון יונאן-איסאן כגון עוף צלוי, סלט פפאיה, אורז דביק ועוד; תפריט מלאוס ותפריט מווייטנאם. השפית לילך רווה (אסיה לשעבר), שמבשלת עם רובננקו ארוחות פרטיות פתוחות לקהל ואירועים פרטיים, תצטרף בכל סופ"ש לערב אחד. בסוף יולי המקום ייסגר סופית, ואם יש לכם געגוע למקום שהביא את אסיה בצורה הכי לא מתנצלת – לכו עכשיו לפני שיהיה מאוחר.

מקונג, נחלת בנימין 36 תל אביב, 054-2845047