היסטוריה רקומה: תערוכה על בית האופנה משכית נפתחה במלון ממילא

אם גם אתם הבטחתם לעצמכם שהשנה הזו תהיה איכותית מקודמתה, זה הזמן לקפוץ לתערוכה של משכית במלון ממילא בירושלים

תערוכת משכית במלון ממילא
תערוכת משכית במלון ממילא
26 באוקטובר 2014

עברו החגים ויש הרבה מאוד דברים על הלו"ז החצי מבעית־חצי מבורך של החזרה לשגרה, מה שיכול לגרום לנו לשכוח את זמני הפנאי האיכותיים שאנחנו מייחדים לחופשות השנה. אבל אם גם אתם הבטחתם לעצמכם באחד מאיחולי השנה החדשה שהשנה הזו תהיה תרבותית ומעוררת השראה, שווה לפנות קצת זמן ולהרחיק לירושלים לתערוכה של בית האופנה משכית שתוצב עד 8.11 במלון ממילא.

זה האחרון הכריז על "שנה של אופנה" שתתרחש בין כותליו, וקשה לחשוב על דרך טובה יותר להצדיע לאופנה הישראלית מאשר להתגודד סביב דגמי עבר איקוניים של אחד מבתי האופנה החזקים ביותר שהמולדת הצליחה לייצא, שכל הזדמנות לחזות בהם מחוץ לארכיון היא אחת כזו שלא צריך לפספס. 16 דגמים מוצגים בתערוכה הנוכחית: החל משנת הקמת המותג על ידי רות דיין בשנת 1956, אז שילבה בו עולים מגלויות שונות שרקמו ועיטרו את הפריטים בעבודת יד שהעניקה להם את היופי הממושך שלהם, דרך העבודה עם המעצבת הראשית פיני לייטרסדורף, ועד לימים אלה, שבהם עובר הבית תחייה מחודשת בניצוחה של המעצבת הצעירה שרון טל ובליווי דיין.

מלבד מבט מקרוב על הרקמות המפוארות ועל פיסת ההיסטוריה עשוית הטקסטיל, התערוכה מאפשרת לחזות איך העבר והעתיד של החברה משתלבים זה בזה בצורה הומוגנית, וכיצד רעיונות מקולקציות שראו אור לפני ארבעה עשורים זוכים לרענון עכשווי אך מלא כבוד למורשת.

עד 8.11, מלון ממילא, ירושלים