היערכות בענף המסעדות: חלק לא יפתחו הערב, אחרות בהמתנה

המסעדות שעדיין מתאוששות מהקורונה נאלצות כעת להתמודד עם המצב הביטחוני. הרוב ממתינות להתפתחויות נוספות, אחרות ובהן וייס וחלק מקבוצת האימפריאל ייסגרו

זה הולך להיות טעים ואפלולי. אימפריאל מארח את הבסטה (צילום: בן יוסטר)
זה הולך להיות טעים ואפלולי. אימפריאל מארח את הבסטה (צילום: בן יוסטר)
12 במאי 2021

לאחר לילה קשה של מטחי רקטות, בתי הקפה והמסעדות בתל אביב מתעוררים שוב למציאות של אי ודאות. על פניו נראה שרוב בתי עסק נפתחים כסדרם. עם זאת, יש יוצאים מהכלל שנקטו צעדים למקרה ש. מסעדת WEISS ברחוב הרצל הודיעה כי לא תיפתח הערב. "בדיוק קיבלנו ההחלטה לסגור הערב את המסעדה בעקבות המצב. נתפלל לימים טובים יותר", אומר לירון סנאדו מבעלי המקום.

קבוצת בארקה האוס (משייה, מגרב) פרסמה הודעה כי "בעקבות המצב הביטחוני ואי היכולת להעניק את החוויה שלנו, כל מסעדות הקבוצה יהיו סגורות היום". בקבוצת הברים האימפריאל יפעל רק האימפריאל עצמו ואילו לה אוטרה והבושוויק (שזה עתה נפתח לאחר הקורונה) יישארו סגורים. סרפינה האיטלקייה ומאריס הטורקית בצפון העיר לא יפתחו הערב. כמו כן גם צפון אברקסס והסלון של אייל שני וגם מלגו ומלבר הודיעו שיישארו סגורות. פתיחת הקיוסק של אושרי וירדן בפינת הרצל רוטשילד עומדת בסימן שאלה. במסעדת 85/15 סיפר השף אלי שטיין: "אנחנו עדיין מתלבטים ולא יודעים אם נפתח הערב". בעלי קפה שפירא כתב בפייסבוק כי "אנחנו פתוחים, תנועה דלילה. בערב ביטלנו תוכן ונסגור".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Enav Ezagouri (@enav42)

ברשת בתי הקפה בוקה הוחלט לסגור את סניף רמת השרון. "המקומות שלנו בתל אביב פועלים כרגיל וסגרנו רק את הסניף ברמת השרון. אמנם לא הייתה פגיעה ברדיוס הקרוב אך אין בו מרחב מוגן ואנחנו לא רוצים לקחת אחריות. בשאר הסניפים איתרנו מרחבים מוגנים ונתנו הנחיה לצמצם מקומות ישיבה במקרה שנעשה עמוס מדי", אומר עומר אשל מבעלי הרשת. "אם חלילה קורה משהו לכל סניף יש מרחב מוגן והצוות מונחה להיכנס לתוכו עם הלקוחות. נעריך את המצב בהמשך היום ונזרום". אמש נסגרו חלק מבתי הקפה של הקבוצה כבר בשעה 16:00 וחלקם בשעה 20:00, זמן קצר לפני מטח הרקטות.

שני בתי הקפה של רשת EATS בשדרות בן גוריון ובשינקין הודיעו כי הם פתוחים לקהל אך ללא התחייבות על שעת הסגירה. מהאסייתיות וונג וזה סושי הודיעו כי יפעלו במתכונת משלוחים. במסעדת מאנטה ריי הודיעה הבעלים עפרה גנור כי "כרגע אנחנו פתוחים כרגיל, נתקדם לקראת הערב ונקבל החלטה". שישקו במתחם הר סיני, פרא החדשה של יוצאי R2M, בית תאילנדי וקאב קם, חוות צוק ברמת אביב, נחמה וחצי, הבסטה, קפה אירופה, פורט סעיד והתדר – כולם פתוחים.

שריפה באורי בורי בעכו. מתוך הטוויטר של העיתונאית ליאת רון
שריפה באורי בורי בעכו. מתוך הטוויטר של העיתונאית ליאת רון

תומר מור, מנכ"ל ארגון 'מסעדנים חזקים ביחד', אמר כי "לאור המצב הביטחוני פרסמנו את הנחיות פיקוד העורף שתקפות עד היום בשעה 18:00. אנו בקשר עם פיקוד העורף להבין מהי הדרך הנכונה לפעול במסעדות כדי לשמור על בטחון הלקוחות והעובדים בעת זאת. עם זאת העלינו סקר בקרב המסעדנים ורוח המסעדנים מכל הארץ היא איתנה. הרוב המוחץ פותח את העסקים ולא מתכנן לסגור כל עוד לא ניתנה הנחיה לסגור. 'מסעדנים חזקים ביחד' קוראים מכאן למסר של אחדות כפי שאנו מציגים בין המסעדנים היהודים והערבים, כך כל מי שיוכל להשפיע צריך לפעול להרגעת הרוחות ולמנוע אלימות".

עוד הוסיף כי "אנו מגנים בתקיפות את החורבן והפשע של שריפת מסעדת אורי בורי מעכו, מסעדה של אחד המסעדנים המוערכים בארץ. 'מסעדנים חזקים ביחד' תומכים בו ויעשו כל שצריך לעזור למוסד הקולינרי החשוב ומקום של דו קיום לשוב ולפעול בשוך הלחימה. אנו פועלים לתת מענה לכל מסעדן שנדרש לעזרה, ייעוץ או כל דבר כדי לצמצם את הפגיעה. בל נשכח שהמסעדנים עוד בתהליך יציאה ממשבר הקורונה ויש לזה השלכות כלכליות קשות על המסעדות".