"הישרדות" פרק 11: ישראל ואסי מוציאים את המיץ

מה קורה בשבט מה-שמו מה-שמו? איזו הפיכה מתכננים ישראל ואסי? מי "בוגד", מי "נחשוש" ומי "נוכלת על-חלל"? ולאן נעלם הפיקוח של הרשות השנייה על פרסום סמוי? כל התשובות

המיץ של הזבל. בפעם הבאה תבקשו קולה (צילום מסך: רשת 13)
המיץ של הזבל. בפעם הבאה תבקשו קולה (צילום מסך: רשת 13)
3 ביוני 2020

אחרי שביום שבת האחרון ישראל הצליח להינצל בשן ועין ונאוה בוקר, השחקן החלקלק צריך לתכנן מסלול מחדש. גם עם ליטל וניקול בכיס, הוא עדיין בעמדת מיעוט וממפה עם ליטל את היריבים שהספיק לצבור: סמיון הוא "בוגד", עידן הוא "נחשוש", ג'רבי היא "נוכלת על חלל" ועל קוז'י כנראה שאפילו לליטל כבר אין סופרלטיבים. השיחה הקצרה בין הצמד-חמד היתה חושפניות במיוחד בנוגע לאיך הם רואים את השבט ואת המשחק. "תן לאריות לאכול את האריות", אומרת לו ליטל. "איזה אריות, זה ערמה של חתולים" הוא עונה. "לעכברים לצאת מהחורים שלהם, יותר נכון", היא חותמת. כרוניקה של הידרדרות בשרשרת המזון. אם הם נגד האריות, החתולים והעכברים יחדיו, למה זה הופך את ליטל וישראל? כנראה הג'וקים שיעשו הכל כדי לשרוד.

חרף הסדק שבלב קפרה, הם דווקא הגיעו למשימת הפרס מאוחדים לחלוטין, ובדומה למשימת הפתיחה של העונה, התקשורת המצוינת, הסדר המופתי והדרייב לניצחון הביאו להם את הפרס הנכסף: ערימת בקבוקי מיץ ממותג שלא תאמינו, גם אתם יכולים לקנות ממש בסופר הקרוב לביתכם. משימת פרס זה קיצור למשימת פרסום ואף אחד לא אמר לנו? מה זו ההגזמה הפרועה הזו? מישהו ברשות השנייה עדיין קונס על זה? מישהו במשרד הפרסום באמת חושב שמישהו מאמין להתלהבות המוגזמת של סמיון, שצועק בטסטה שלו "מה יכולנו לבקש יותר?". קולה, סמיון. יכלתם לבקש קולה.

איפה "תנו לחיות לחיות" כשצריך אותם (צילום מסך: רשת 13)
איפה "תנו לחיות לחיות" כשצריך אותם (צילום מסך: רשת 13)

מהלך המשימה עצמה לא באמת הראה שום דבר חדש. שבט מה-שמו מה-שמו עדיין פועל בכאוס, אלה עדיין מתלוננת ובני עדיין כושל בכל עמדה שזורקים אותו, מה שמעלה את השאלה למה לתקוע אותו בתפקיד הכי קריטי למשימה? כנראה שהיה חשוב להם שיהיה לאלה על מה להתלונן. בפועל, האירוע המרכזי של המשימה התקיים שנייה אחריה, כשישראל הגיע למקום האחרון בדירוג הפופולריות (כלומר, לא יוכל להתחרות על חסינות אישית) וקוז'י זכה בהצבעה כפולה במועצת שבט לבחירתו. המשמעות המעשית של זה היא שאם קפרה מגיעים למועצת השבט, ישראל מודח בוודאות. כלומר, אלא אם ניקול תעשה את הנאוה בוקר כדי להצילו.

עם הרמת הדגל הלבן שעל הבקתה, השבטים שוב נאלצו להחליט את מי לשלוח למשא ומתן, ושוב אסי הראה עד כמה אחיזתו על צוואר שבט מה-שמו מה-שמו הדוקה – בפעם שעברה הוא שכנע שיד ימינו רגב צריך ללכת, והפעם בחר ללכת בעצמו. לא עזר הרצון של דוד דביר או אלינה, אסי בוחר רק לפי טובת השבט, וממש במקרה טובת השבט עוברת אך ורק דרכו. אם אתם טועים לחשוב שתפקיד נציג השבט בבקתה הוא סמלי, פשוט בחנו את האופן שבו ליטל השתמשה במעמד לטובתה האישית. היא בחרה לשלוח ליום את ישראל, מתמודד משמעותי במשימות גם בשבט עם שני אתלטים ולוחם, כדי להכין את הקרקע לרפסודת הצלה עבור חבורת הג'וקים ששורדים את הכל. 

לא יהיה כלום. תופרים הפיכה קטנה בשני השבטים (צילום מסך: רשת 13)
לא יהיה כלום. תופרים הפיכה קטנה בשני השבטים (צילום מסך: רשת 13)

גם אסי השכיל לבחור כששלח את בני ברוכים, בעיקר כי הוא מוותר על בני ברוכים, אבל גם כי הוא לא מאפשר פתח לאיחוד שעשוי לפגוע בו בהמשך הדרך. המהלך הקטן הזה של אסי וליטל (שתכלס, פעלה בחסות ישראל) איפשר להם לבנות בסיס לשיתוף פעולה חוצה שבטים, עשוי להפיל את קואליציית החמודים של שבט קפרה במהלך קלאסי של סכין בגב השבט. כבר למדנו שישראל לא בוחל באמצעים, אבל עכשיו עם הגב אל הקיר הוא וליטל (וגם ניקול, אני בטוח) מוכנים לחצות את הקווים לקבוצה השנייה.

ואכן, ישראל לא מבזבז רגע וכבר מתחיל לתכנן עם אסי ורגב איך הם מפסידים במשימת החסינות הבאה כדי להציל אותו, ועל הדרך להדיח את אחד מחברי שבט מה-שמו מה-שמו שלא בא להם בטוב, כמו למשל את אלינה, שהיא במקרה גם היחידה שעומדת בדרכו של אסי. טובת השבט, כן? וכך בזמן ששבט קפרה נהנים מהחופשה מישראל ומסתחבקים עם בני (שמח לראות אותך פורח בני, אבל גם הגרסה הטובה שלך לא מצחיקה), בשבט מה-שמו מה-שמו אסי וישראל כבר תופרים הפיכה קטנה בשני השבטים. אני עדיין לא יודע איפה שניהם בשרשרת המזון, אבל מה שבטוח זה שמצא מין את מינו.