הישרדות פרק 16: שתי שורדות בתור להוצאה להורג

ישראל נחת בנוחות לסיטואציה אידיאלית: אסי שולט עבורו בעניינים וגם אם יפסיד לבנות במשימה הבאה, אסי כבר ימצא איך להפיל עליהן את האשמה

תכבד אחי תכבד. אסי בוזגלו לא מבטיח כלום (צילום מסך: רשת 13)
תכבד אחי תכבד. אסי בוזגלו לא מבטיח כלום (צילום מסך: רשת 13)
17 ביוני 2020

אפשר כבר רשמית להגיד את זה – מאז שישראל ערק לשבט הומברט הומברט הם חוגגים ניצחון אחר ניצחון. זה התחיל בניצחון משימת הפרס האחרונה והמשיך הישר לבוקר של מורעלים, ראבק בעיניים ומוכנות להיהרג עבור החסינות כי די, כמה כבר אפשר לשבת על המושבים הלא נוחים של מועצת השבט עם התאורה המלחיצה הזו של הלפידים? מה אתם, חברי KKK בחופשה? בכל מקרה, רוח הלחימה בהחלט דחפה אותם לניצחון – ג'רבי הדליקה את ניצוץ התחרותיות, עידן חביב פתח מבערים, בני ניסה להפריע כמה שפחות וליטל, טוב ליטל צעקה על כולם את דעתה.

מי צריך מנהיג? קוז'י & ג'רבי ניצחונות בע"מ (צילום מסך: רשת 13)
מי צריך מנהיג? קוז'י & ג'רבי ניצחונות בע"מ (צילום מסך: רשת 13)

היתרון הנוכחי של שבט קפרה על חבריהם העמוסים נובע מהתאמה מנהיגותית – כלומר, אין מנהיג אחד, כל אחד יודע את מקומו ותופס את המושכות רק כשנדרש. סמיון הוא המהנדס, חביב תופס את הפיקוד בשטח, ג'רבי היא דרייב טהור, קוז'י הוא הכוח המתפרץ ואני ממש משוכנע שאלו היו תיאורי הדמויות של "צוות לעניין". בני וליטל אמנם מכבידים עליהם, אבל עכשיו כשישראל עומד כנגדם המוטיבציה בשיא. העזיבה שלו הוכיחה שעם כל היכולות שלו במשימות פיזיות, המנהיגות שלו הונעה מאגו טהור, וזה בדיוק מה שהרס להומברט הומברט את המשימה. ישראל השתלט על עמדת הטייס, התיש את חברי השבט שלו כשהתעקש ללכת עם הראש בכדור ההריסה והרס לחבריו גם את משימת החסינות החשובה מסיבה אחת פשוטה – היא חשובה, פשוט לא חשובה עבורו.

זה כן נגמר ואתם לא כאלה יפים. שבט סאמת'ינג-סאמת'ינג (צילום מסך: רשת 13)
זה כן נגמר ואתם לא כאלה יפים. שבט סאמת'ינג-סאמת'ינג (צילום מסך: רשת 13)

ישראל נחת בנוחות לסיטואציה אידיאלית: אסי שולט עבורו בעניינים, הוא חלק מקואליציה של ארבעה-חמישה חברים ויש לפחות שתי שורדות שנמצאות בתור להוצאה להורג של השייח'. גם אם ישראל יפסיד להן את המשימה הבאה אסי כבר ימצא איך להפיל את האשמה על מי שהכי בא לו לא בטוב, בתירוץ שקרי של טובת השבט. נכון לעכשיו, הוא עוד מתלבט אם זו אלינה או ביטי. הסיכוי האחרון שלהן התפוגג עם ההפסד המביך של זהר שטראוס לגרופית של אסי, אלה. זה חבל כי היה שם פוטנציאל לייצר מאבק יותר משמעותי בשבט שנקטע באבו (ותכלס גם התגעגעתי לפה הגדול של שטראוס), אבל כל מה שנשאר מהשחקן הנכלולי החמוד זה שבר כלי שרק מתחנן שמישהו יציל אותו מאילנה אביטל.

לא התקיים משא ומתן לחילוצו. זהר שטראוס (צילום מסך: רשת 13)
לא התקיים משא ומתן לחילוצו. זהר שטראוס (צילום מסך: רשת 13)

עם שטראוס מחוץ לתמונה לאלינה מתחילות להיגמר האופציות, ולכן היא עושה את הטעות המרה של לנסות לפנות ללב של ישראל, שמצידו נהנה כתמיד כשגורלו של האחר תלוי בו, כל עוד הוא יכול לחייך את חיוך הג'וקר שלו ואז למחוץ כל תקווה. זו הייתה, כהגדרת אלינה, שיחת אסטרטגיה עקומה שעשתה לאלינה יותר נזק ממה שהיא חושבת. המבוכה התעצמה עוד יותר כשאלינה ניסתה לשוחח בהיגיון עם השייח', רק כדי ליפול במלכודת שלו ולזרוק את ביטי אל האש, קומפלט עם פלסטר האף. 

אבדו כל תקווה אתם הנכנסים לכאן. אלינה לוי ((צילום מסך: רשת 13)
אבדו כל תקווה אתם הנכנסים לכאן. אלינה לוי ((צילום מסך: רשת 13)

זו טעות חמורה, כי ביטי היתה האדם האחרון שהיה לה, וגם אם יקרה נס ואסי יחליט להיפטר מביטי עוד לפני, אין ספק שהשורדת שתקעה סכין בגב היחידה שעוד היתה בעדה תהיה הבאה לעוף. עכשיו כולם כולל כולם יודעים שאיבדת את הערכים האחרונים שלך, גם אם תשרדי, אף אחד לא יבטח בך שוב. אלינה היתה יכולה לעבור לבקתה ולשרוד כמה ימים עם אילנה אביטל בתקווה להישאר במשחק, אבל עכשיו יהיה לה הרבה יותר קשה גם שם. 

הקיץ הזה תדקרי בגב. עדי ביטי (צילום מסך: רשת 13)
הקיץ הזה תדקרי בגב. עדי ביטי (צילום מסך: רשת 13)

זה כמובן לא אומר שביטי תמימה. במהלך הדיונים על מי להעיף קודם, אלה פלטה פרט שלא ראינו – כנופיית השייח' ביקשה מביטי לדרג את אלינה אחרונה בדירוג הפופולריות, מה שאפשר לה לנחות במקום האחרון ומנע ממנה להשתתף במשימת החסינות האישית. גם אם ביטי שמה אותה רק אחת לפני אחרונה, זה נזק גדול שנעשה בשושו מאחורי גבה. מי היה מאמין שדווקא עדי ביטי תקדים את אלינה בדקירת הגב. שתיהן כרגע מועמדות להדחה (למרות שבואו, אלינה מהווה איום גדול יותר לאסי), אבל ברגע שתתגלה התמונה המלאה לא בטוח שהן ישארו חברות כל כך קרובות.