"הישרדות" פרק 23: מצעד הטעויות של פוטין הקטן

האסטרטג הגדול של העונה שרטט תוכניות ומהלכים לעילא, אבל שכח לקחת דבר אחד בחשבון: את השחקנים עצמם. הנה כל מה שהשתבש

סמיון מודח מ"הישרדות"
סמיון מודח מ"הישרדות"
28 ביוני 2020

ב"הישרדות" ישנם שני מלכודים עבור האסטרטגים. הראשון הוא האתגר בלהבין ולצפות את המשחק עצמו, כלומר ללמוד את המערכת, את הפניות שלה, את ההטעיות ועל מה כדאי לשים פוקוס – האם על ניצחון במשימות? או אולי עדיף להתמקד באיגוד שותפים ויצירת חברויות? אולי לבסס אמינות, או להבדיל, לבסס חוסר אמינות כגרסה עקומה לאמינות? מהפן הזה, אין ספק שסמיון היה האשף המצטיין של העונה. הוא תמיד ראה כמה צעדים קדימה, תמיד חישב נכון את העקומה וידע איך להחליק בזריזות למקום הכי נוח ובטוח עבורו. אבל זה, כאמור, רק המלכוד הראשון.

המלכוד השני הוא כמובן להבין ולצפות את השחקנים, ודווקא זה מה שהוביל למפלתו של סמיון. על פניו הוא היה אמור להיות די מוצלח בחלק הזה – אחרי הכל, העיסוק המקצועי שלו כפעיל חברתי הוא להבין אנשים, ובמיוחד, להבין המונים. אבל את המון האנשים שבאי הוא פספס מכיוון שסמיון ניסה להבין רק אדם אחד – את עצמו. הוא קרא לעצמו פוטין הקטן, אכל סרט שהוא מסובב את כולם על האצבע הקטנה ועשה מהלך אקטיבי להדיח את ליטל בשלב מוקדם מדי, מיד אחרי שעבר לשבט אנטין אנטין, כדבריו. אבל סמיון לא הצליח לצפות את הנאמנות החדשה של אלינה לאסי, לא את חוסר עמוד השדרה של ביטי ובטח לא את כישורי ההישרדות החברתיים של ליטל, אז בואו ננסה להסביר לו אותם אחד אחד.

אם אין אורז, שיקחו עיפרון לגבות (מתוך "הישרדות")
אם אין אורז, שיקחו עיפרון לגבות (מתוך "הישרדות")

בואו נתחיל עם אלינה, מכיוון שזו הייתה הטעות הגדולה הראשונה של סמיון. עוד כשהיה בקפרה סמיון הניח שאלינה תחבור אליו כי, הממ, אחוות אוקראינים? לא, זה לא יכול להיות זה. אולי כי שניהם לא אהבו את אסי? מרגיש חלש. בטח זה כי שתיהן נשים חזקות ועצמא… אה בעצם הוא לא. בקיצור, לא הייתה לסמיון שום סיבה ממשית לסמוך על אלינה חוץ מהנחת המוצא השגויה שלו. הוא לא לקח בחשבון שאלינה החדשה היא חיילת נאמנה בצבא הבוזגלוס ושאחרי שבגדה כבר בעדי ביטי, אלינה מנסה להציל את האמינות הלא קיימת שלה. הרצון לחפות על טעויות עבר הוא דרייב רציני, וסמיון פשוט לא צפה שכרגע לאלינה חשוב יותר להיות זנב לאריות מאשר להצטרף לשועל הבודד שמנסה לבנות להקה חדשה. נראה לי שככה הולך הפתגם.

הטעות השנייה שלו הייתה כמובן לסמוך על ביטי. סמיון ראה בביטי ילדה תמימה וחסרת עמוד שדרה שהוא יוכל לסובב ולנצל את הקול שלה לטובתו, אבל הוא לא לקח בחשבון עד כמה ביטי הייתה חשופה למניפולציה רחבה יותר: אלינה שכנעה אותה להצביע נגד האינטרסים שלה, להדיח את המתמודד החזק יותר מבין שני המועמדים (ולכן להתחרות מולו), ובסופו של דבר לעוף סופית מהמשחק בגלל הקול שהיא עצמה בחרה לשים בכד הנחש הביזארי הזה שהם בטח גנבו ממסיבה בדאנג'ן. הדבר העצוב הוא שהמניפולציה הזו הגיעה שוב מאלינה, הסו-קולד חברה טובה, שלא רק מכרה את נשמתה לאסי עבור ההזדמנות להזדנב במשחק, אלא גם הקריבה את ביטי כקורבן לא פעם אחת, אלא פעמיים. הרצחת וגם רצחת שוב?

נשיקת המוות של אלינה (מתוך "הישרדות")
נשיקת המוות של אלינה (מתוך "הישרדות")

האחרונה ובהחלט לא חביבה היא התעלומה המעניינת מכולן, מלכת השושנים של האי והאישה עם משלב לשוני מרהיב, ליטל "&#%@!!" סמדג'ה. סמיון לא ממש ספר אותה, הוא בכלל ראה את הקרב הזה כמאבק כוחות מול אסי. אבל סמיון לא לקח בחשבון שכשליטל צריכה, היא יכולה להיות החברה הכי טובה של כולם. החזרה (הצפויה רצח כי נו באמת) לחיקו של ישראל הייתה צריכה להיות סימן אזהרה חשוב – היא תמיד תתחבר למי שיוכל להציל אותה. זה לא רק החיבור שלה לישראל (ודרכו לאסי), אלא גם העובדה שאלינה התחברה אליה מיידית – ליטל הייתה זאת שעזרה לה להיות שלמה עם החלטתה לבגוד בסמיון כדי לחזק את אסי (ועל הדרך להציל אותה). זו הייתה התנועה הלא נכונה שהפילה את מגדל הקלפים הרעוע עליו בנה. אולי בבקתה, עם יותר מדי זמן אילנה, סמיון יבין שיותר משחשוב להבין את המשחק, חשוב להבין את המשתתפים בו.