"הישרדות" פרק 25: ירדן מסמנת את המקום הראשון

שקרים מתוחכמים, יכולת מו"מ עילאית, פייטריות על-אנושית ומהלך מבריק ואפקטיבי אחד: זהו, יש לנו פייבוריטית וקוראים לה סופר-ג'רבי

תנו לסופר-ג'רבי לטפל בהם. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
תנו לסופר-ג'רבי לטפל בהם. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
30 ביוני 2020

המלחמה הקרה בין שני השבטים הגיעה השבוע לרגע נפיץ במיוחד. בכל אחד מהשבטים ישנו נציג אחד מהברית הנגדית. שבט קפרה, שנמצא ברצף מצוין מאז עזיבתו של ישראל, מחזיקים בידם את חייו של רגב הוד בעוד ששבט דוראן דוראן המבולגנים יכריעו על גורלו של קוז'יקרו. במידה מסוימת, לכל אחד מהשבטים יש בן ערובה נחשק, מה שהעמיד בסימן שאלה את המחויבות שלהם לניצחון במשחק. מתי מכירת משחק הפכך להיות טקטיקה לגיטימית? ישראל היה שמח שנחשוב שהאשם הוא סמיון, אבל זה רק כדי להסית ממנו את האש, כי ישראל למד כנראה היטב את דברי חז"ל שאמרו ש"הכל חוזר עליך וקקה בידיך".

זה בסדר, לכולנו יש חור בראש. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
זה בסדר, לכולנו יש חור בראש. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

העניין הוא שבשבט קפרה בכלל לא רוצים להדיח את רגב, אבל אם היו הולכים למועצת השבט, לא היתה להם ברירה. בניגוד לאלה שצריכה רק מבט קשוח מאיזה גבר רחב כתפיים, רגב לא ינטוש את עמדת טייס המשנה של אסי, ולמרות שהם בבירור מתחברים אליו ומחבבים אותו, עידן וג'רבי מבינים שהוא היחיד שמסכן אותם מבפנים. בשבט דוראן דוראן אם כך המצב הרבה יותר פשוט – ליטל וישראל באו טעונים מראש ואם לקוז'י היה סיכוי להתחבר עם אלינה, הוא התפרק כמו ארמונות החול ברגע שהוא פלט את הערת ה"תסמונת האישה המוכה" הביקורתית והלא רגישה. 

למרבה ההפתעה, דווקא השייח' אסי היה מי שהתחבר לפשוט העם הגבוה, אולי בשל אחוות ספורטאים ואולי סתם כי פתאום כשהוא רואה את הריב בינו לבין ליטל מקרוב, הוא מבין מי מלבה את האש ומי פשוט נקלע לסיטואציה. אסי כנראה לא אוהב שיש מישהו שמדבר חזק יותר ממנו בשבט, ובאמת מצליח להבין לליבו של קוז'י, מה גם שהחור באוזן שלו מליטל לגמרי תורם לסבלנות האוזלת שלו. שלא יהיו טעויות, זה רמז מטרים גדול. בין אם קוז'י יועף בקרוב ובין אם לא, ליטל עלתה על הכוונת של אסי, וזה עד היום רוב מי שתפס את עינו מצא את עצמו בחוץ די מהר.

יותר נמוך מזה נשתגע. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
יותר נמוך מזה נשתגע. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

אם הרעש והצלצולים לא הספיקו, הגיעה משימת החסינות (גיא, אתה לא צריך להסביר לנו את החוקים של מחניים. פשוט תגיד מחניים) והאנמיות הכללית של ליטל לכל אורכה. "אני לא טובה בזריקות", אמרה, אבל שכחה להזכיר שהיא גם לא טובה בתפיסות, בהתחמקויות ובלהיות כל דבר שהוא יותר משמעותי מ"נוכחת". אולי אם היתה משימה שדורשת דציבלים היא היתה בעלת ערך, אבל במחשבה לאחור, מישהו זוכר משהו טוב אחד שליטל עשתה? ניצחון כלשהוא? משא ומתן מוצלח? קישוש עצים? אה, נכון, היא הכינה פעם אחת אורז. לעצמה. 

וכאילו בתמונת מראה, בצד השני של המגרש ניצבת ג'רבי, אלופת העולם בפייטריות. מעבר להצגה המוחלטת שנתנה במשימה, ובכל משימה, היא פשוט לא מוותרת לרגע וכל זה מבלי לשים את עצמה במרכז. זה למה החיבור שלה עם עידן אפקטיבי כל כך – השניים מתקשרים, מתכננים, מכבדים אחד את השניה ופועלים כמכונה משומנת היטב, מה שהביא להם בפעם המי יודע כמה את הניצחון. ומה יהיה על קוז'י? תנו לסופר ג'רבי לטפל גם בזה.

אל תדאגי, את אלופת העולם בפייטריות. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
אל תדאגי, את אלופת העולם בפייטריות. "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

מהלך פסלון החסינות המזוייף שלה היה לא רק הברקה, אלא אפקטיבי בהחלט. חברי שבט דוראן דוראן אכלו את הזיוף הזה, וג'רבי הראתה שגם אם היא לא יכולה להביא את עצמה להפסיד משחק בכוונה, היא לא בוחלת בשקרים מתוחכמים יותר מאלו של סמיון, ישראל ואלינה. אם אסי וחבריו לא יצליח לחשוף את הבלוף של קוז'י (שלפחות על פי הפרומואים, הולך על חבל דק) השייח' עשוי להפנות את האש לליטל, וחייליו יישרו קו. אם ג'רבי הצליחה ליצור יש מאין מהלך שיחזיק את קוז'י במשחק, בשילוב עם כישורי המשא ומתן שלה ופייטריות על-אנושית, היא מסמנת את המקום הראשון. ואתם כבר יודעים שכשג'רבי מסמנת משהו, היא לא משחררת.