האיכס הגדול: משימת הגועל של "הישרדות" הייתה פצצת שעמום

משימות האוכל הגועלי היא טלוויזיה לא טובה שלא באמת גילתה לנו שום דבר חדש על המתמודדים (אבל כן נתנה לנו ארבע דקות של דאחקות על חורי תחת, תודה באמת)

דעות יש לכל אחד, חורי תחת של שור לא. ירדן ג'רבי (צילום מסך: רשת 13)
דעות יש לכל אחד, חורי תחת של שור לא. ירדן ג'רבי (צילום מסך: רשת 13)
22 ביולי 2020

בחייאת, רשת, למה הייתם צריכים להראות לנו את זה? מה היה הטעם בכל מופע הזוועות הזה? אני באמת צריך לפתוח טלוויזיה בערב יום חול ולראות על המסך את בני ברוכים מנצח?! ועוד את אילנה, מכל האנשים. אה, כן, היה גם את כל עניין האוכל שמיד נגיע אליו, אבל הבחילה הראשונה בפרק הגיע עם ההדחה המהירה מדי של לוחמת הבקתה הבלתי מעורערת. לדעתי זוארץ עשה לה נאחס עם הכינוי המטופש ההוא.

לאאאאאאאאאאא. בני ברוכים (צילום מסך: רשת 13)
לאאאאאאאאאאא. בני ברוכים (צילום מסך: רשת 13)

אחרי כל כך הרבה זמן בבידוד, אחרי שניצחה רבים וטובים ממנה, אחרי שהראתה סיבולת מרשימה ואחרי שמילאה אי פיליפיני אומלל במגני דוד כאילו היתה תלמיד תיכון עם טוש בטיול לפולין, אילנה הודחה על ידי בני ברוכים לבוש בחולצה של אשתו במהלך משימה די פשוטה. מי ידע שהחולשה של אילנה היא שיווי משקל על חבל?. היי שלום אילנה, מקווים שההפקה תכסה את עלות הפסיכולוג האומלל שהיה צריך לשמוע אותך מדברת ברציפות מרגע שחזרת ועד לעולמי עד.

שפריץ מראש של תרנגול, מישהו? אסי בוזגלו (צילום מסך: רשת 13)
שפריץ מראש של תרנגול, מישהו? אסי בוזגלו (צילום מסך: רשת 13)

ומטרפת אחת לאחרת: הנה זה הגיע, פרק הגועל נפש, שארית היסטורית מימים שבהם ג'ו רוגן הנחה את "אפקט הפחד" ואחד מהרגעים הכי משעממים בכל עונה. עזבו רגע את אלמנט הגועל, זה פשוט טלוויזיה משעממת. חצי שעה של פרצופים מזועזעים, מנות עם צילחות שנלקח מסרטי אימה וצלילי הקאה שהזכירו לי את הלרלרת של ליטל. רשת בהחלט השיגו את מה שהם רצו – הפרומואים עשו רעש, הרייטינג בטח יהנה מזה והתוכנית שוב עולה בתוצאות בגוגל על חשבון כתבות של הישרדות בקורונה. אבל מה עם הצופים שצריכים לספוג את הרעל הויזואלי-חושי הזה? נו, הם כבר יחזרו עם הפרומו הבא, אל דאגה. אה שיט, זה שוב מועצת שבט עם ליטל.

מנהיג טוב זה מנהיג מתחלחל. עידן חביב (צילום מסך: רשת 13)
מנהיג טוב זה מנהיג מתחלחל. עידן חביב (צילום מסך: רשת 13)

שלא יהיו לכם טעויות, אף אחד לא מתרגש מתלונות הצופים על הפרומו הבאמת מחריד. מעט מוזרה גם התקיפה של ארגוני זכויות בעלי חיים על התוכנית שמציגה מנות מזעזעות, כי אני די משוכנע שבדיוק באותו הזמן בערוץ קשת הרגו הרבה יותר חיות ב"המטבח המנצח MKR". האמינו לי, חברים, אם כבר – הפרק הזה משרת את מטרתכם, כי צמחוני או קרניבר, אף אחד לא רוצה לאכול אחרי הפרק הזה. היה נכון יותר למקד את הזעם הקדוש לעבר הלחץ שנוצר על עידן חביב המתוק, צמחוני כבר 7 שנים שבטח משחרר יתושות שעקצו אותו לטבע, לאכול בעלי חיים. היה ברור לו שאם הוא מוותר על המשימה הוא לא רק מודח, אלא משאיר את חבריו ללא מנהיג. ומנהיג טוב סופג אחת בשביל הקבוצה, גם אם זה אומר לאכול שיפודי מעי תרנגול ולהתחלחל עד עמקי נשמתו.

כן כן, אמרנו "חור תחת של שור". אלינה לוי (צילום מסך: רשת 13)
כן כן, אמרנו "חור תחת של שור". אלינה לוי (צילום מסך: רשת 13)

משימות האוכל הגועלי לא באמת גילתה לנו שום דבר חדש על המתמודדים, על הטקטיקה או על המשחק, אלא בעיקר למי יש קיבה עשויה מברזנט. התשובה היא כמובן קוז'י, שעבר את המשימה הזו עם תאבון גדול וזכרונות הקורקבנים של סבתא אלקה. הקיבה של רגב לא עמדה מול קיבות התרנגולים, אסי נכנע ברגע שראש של תרנגול השפריץ עליו, ישראל התקפל אל מתחת לשולחן (אבל נתן פייט עד הרגע האחרון) ואלה כנראה עדיין לועסת את חור התחת של השור. כן, זה באמת ביטוי ששודר בתוכנית הכי נצפית בפריים טיים הישראלי, כולל כ-4 דקות של בדיחות חור תחת, ותיאור גרפי של המרקמים של השועה של השור. חשבתי שברגע שליטל תודח הג'ורה תודח יחד איתה, אבל בעונה הזו אוהבים להאכיל את השורדים בחור תחת ואותנו במה שיוצא ממנו.

זכרונות מבית סבתא, כמו במאסטרשף נו. עידו קוז'יקרו (צילום מסך: רשת 13)
זכרונות מבית סבתא, כמו במאסטרשף נו. עידו קוז'יקרו (צילום מסך: רשת 13)

ובסוף ג'רבי ניצחה, שוב. מה אני אגיד, הפתעת השנה – האדם שהכי רוצה את זה ניצח. שרשרת החסינות הזו אולי מסייעת בקטנה לחבורת ג'רבי-חביב, אבל ברור שההשפעה הגדולה יותר על המשחק תהיה במאמצי השכנוע לגרום לבני לבחור נכון. הייתי שמח לראות יותר מאותם שכנועים לפני מועצת השבט, ואני מאמין שיתנו לנו טעימה קלה בפרק הבא, אבל הייתי יותר שמח אם זה היה בא על חשבון סצינת אכילת העטלף. בעצם קבלו תיקון – הייתי רוצה לראות את המבט על פרצופו הנחרד של עורך "הישרדות" האומלל ברגע שהבין שבשיא ימי הקורונה, הוא עומד לשדר משימת הדחה ששיאה הוא מרק עטלף. פרצופי גועל זה משעמם, עורך שחושש על מקום עבודתו בגלל עטלף צלוב זה כבר היסטרי.