"הישרדות" פרק 61: סוף סוף הבנו מי אנחנו רוצים שינצח

במקום להתמקד בעיקר ולתת לצופים לראות מועצת שבט בת לא יותר מחצי שעה, ברשת עשו מה שהם עושים הכי טוב: מתחו הכל לשעתיים. עוד ערב משונה ב"הישרדות: מלחמת האינסוף"

איך זה שהעונה נמשכת כבר 50 שנה והם עדיין כה צעירים (מתוך "הישרדות", רשת 13)
איך זה שהעונה נמשכת כבר 50 שנה והם עדיין כה צעירים (מתוך "הישרדות", רשת 13)
13 בספטמבר 2020

אני מתרגש. בחיי שכבר חששתי שלא אזכה לראות את היום שבו נערך גמר הישרדות. כלומר, היום שלפני שנערך גמר הישרדות. בסדר, צריך לשרוד רק עד הערב ואז באמת סופי סופי עוד פרסומת אחת ונדע מי המנצח מיד אחרי החסות, איך שהפרומו שאחריה מסתיים. כיאה לאירוע טלוויזיוני גדול בימי הקורונה, "הישרדות: מלחמת האינסוף" היתה חגיגה באמת מוזרה. הקהל בקפסולות, גיא זוארץ על 8 כוסות קפה והשורדים אחרי מייקאובר (תתחדשי על האומברה ליטל). מוכנים? כי אנחנו סוף סוף מתחילים. פרסומת אחת וחזרנו.

האמת, למרות ביזיון גרירת פרק ההדחה האחרון לחצי הגמר המוזר הזה, זה היה סך הכל פרק הדחה נחמד. חבל שכדי לשרוד אותו היינו צריכים לעבור את כל הקשקשת לייב המיותרת הזו. במקום להתמקד בעיקר ולתת לצופים לראות מועצת שבט בת לא יותר מחצי שעה, ברשת עשו מה שהם עושים הכי טוב: מתחו הכל לשעתיים. למעט שני רגעים קטנים שמיד נדבר עליהם, חמישיית הגמר הגיעה כדי לשבת ולשתוק במטרה לא להרוס כלום לצופים, כך שאלמנט הלייב בוזבז כמעט לחלוטין על שיחות חסרות ערך של טילטיל עם בני המשפחה ובדיחות על העונה שהתיישנו לפני שלושים פרקים. נו, לפחות גילינו למה החליטו לעשות חמישיית גמר במקום רביעיה – כדי לחבר את זה לקמפיין של הוט עם מעשה בחמישה בלונים.

איך הצלחתם להישאר ערים כל הערב? השורדים האחרונים (מתוך "הישרדות", רשת 13)
איך הצלחתם להישאר ערים כל הערב? השורדים האחרונים (מתוך "הישרדות", רשת 13)

אם כך, מעשה בחמישה שורדים שאני מופתע שהצליחו להישאר ערים כל הערב. למעט ישראל שהגיע קפוץ ועוקצני כהרגלו, שאר הפיינליסטים היו די אנמיים ושידרו את התחושה של כולנו – יאללה, תסיימו עם זה כבר. ליבי עם אלינה שהיתה צריכה להתייבש על הפודיום כל הערב, מכינה את עצמה לרגע בו תוצג הדחה שהתרחשה לפני שנה. מזל שהיא התאמנה על פרצוף מופתע. בחיי, נראה לי שהיחיד שהתרגש לקראת הגמר הזה היה גיא זוארץ. ולא, מונטאז' "מצחיק" של פספוסים ופרומו למרוץ למיליון שבו השורדים מייעצים לרצים ממש לא מצדיק את הניפוח של ערב טרום הגמר המיותר.

הרגע הראשון שהפך את השידור הזה לרלוונטי התרחש בין עידן לבני עוד במועצת השבט על האי, כשהראשון סוף סוף איבד את ה-Cool שלו והתפרץ על האחרון. בינינו, זה הגיע לבני. חלאס, איך הגמל לא רואה את הדבשת שלו? ההתפרצות הלא אופיינית של עידן סוף סוף חשפה את הקלפים שלו והראתה שגם הלב שלו פגיע, ומבחינתו הוא בעד הזדמנות שנייה, אבל ברגע שתאבד גם אותה תאבד גם אותו. אני עוד איפשהו מקווה שהם יחלקו את הקפה/קבב/מיטת בית מלון הזו ביחד אחרי הסגר. זו ידידות מוזרה. מי יודע, אולי עידן יזמין את בני להיות השושבין בחתונתו, ואז כמובן לא יתקשר.

מה שמוביל אותנו לאלינה, שאגב תפקיד השושבינה בדיוק התפנה אצלה. ההדחה שלה היתה אחד המהלכים המפתיעים של העונה, בעיקר כי ג'רבי סוף סוף עשתה פעולה טקטית, גם אם זו פעולה שעידן יזם. לא ראינו את זה מאז הדחת אילנה אביטל, אי אז בסיקסטיז אני חושב. בתכלס, הם צודקים, זה באמת היה הדבר הכי הגיוני ונכון עבורם. לאלינה לא היה סיכוי ריאלי לגרוף קולות מהמושבעים והישארות שלה ברבעיה היתה מובילה ליתרון מובהק לאסי או ישראל, תלוי מי מבינהם היה נשאר. זה חישוב מאוד פשוט, אלינה במושבעים שווה קול נוסף לאחד מהם. אבל השאלה היא למי.

היושר, התחרותיות והלב ינצחו? מישהו התעורר כאן היפי (מתוך "הישרדות", רשת 13)
היושר, התחרותיות והלב ינצחו? מישהו התעורר כאן היפי (מתוך "הישרדות", רשת 13)

טוב, התשובה לא באמת נסתרת, זה יהיה לג'רבי. לא רק שאלינה התחברה אליה יותר, אלא גם בזכות התגובה של ג'רבי להדחה שהיא עצמה השתתפה בה. הבכי הנדיר שלה, היד הכאובה על הברך של אלינה, החיבוק שאחרי ואפילו הכמה מילים שאמרה לה על כך שהיא כואבת את זה, אבל לא מתחרטת ולא מתנצלת כי זה היה הדבר הנכון. דווקא העובדה שעידן חזר בו ואמר שזו היתה טעות שהוא מתחרט עליה מעידה על חוסר עמוד שדרה מסוים, ובתור מהלך אחרון לעונה מאחד המשתתפים הבולטים, זה היה קצת מאכזב. דאמן, אני חושב שסוף סוף הבנתי מי אני מעדיף שינצח בין עידן לירדן.

מה שמשאיר אותנו עם החישובים, שבזכות הדחת אלינה הופכים למסובכים יותר. מי ינצח? ובכן, יש כמה וכמה משתנים, אבל בואו נתחיל ממה שידוע לנו. אלה תצביע ישראל וכך כנראה גם ליטל. קוז'י ואלינה ישימו ג'רבי. רגב ישאר נאמן כתמיד לאסי. זה משאיר אותנו עם בני ואילנה, הכבד אווז והמשוגעת מהבקתה. האחת ראתה את העונה מהטלוויזיה כמונו, השני לא היה סגור על עצמו גם בפרק הגמר. יש לי תחושה שהיושר, התחרותיות והלב של ג'רבי ימשכו את המתנדנדים ויכריעו לטובתה, ועכשיו נותר לחכות רק לערב כדי לראות מי המנצח הסופי של העונה האינסופית הזו, מיד, אחרי הפרסומות.