הברית החדשה: האם הפתעת העונה ב"הישרדות" תלך כל הדרך לגמר?

נטשה ואבירן, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
נטשה ואבירן, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

אבירן ונטשה הם המלכים החדשים של האי, ועכשיו הם באים לנקום, לשבור את הכלים, לנצח בכל מחיר ולשלוח את החזקים אחד אחרי השני הביתה. כל מה שהם צריכים עכשיו זה לגרום לסהר לבגוד בטל ולפרק את הזוג המלכותי טל וגל. קללללל // הריקאפ שחיכיתם לו מחכה לכם בפינה

9 במרץ 2023

הפרק האחרון של "הישרדות" מכיל בתוכו את המציאות החדשה: ויהי בימי מלכות אבירן ונטשה. ההדחה שהסתיימה בניצחון ענק של השניים, מביאה איתה גם את התוצאה המובנת מאליה: מהפך במשחק. לא מאור ולא דורין, ולא גיא רוזן ולא גיא שיקר, לא טל ולא מאיה – מעכשיו, הכוח של "הישרדות" הוא בידיים שלהם. הם הוכיחו שהם מסוגלים לשרוד את הכל, אולי גם לשרוד את העונה כולה. ועכשיו הם מגיעים עם רצון עז לנקום.

מי שעמדה במוקד הפרק היא נטשה חליל, שממשיכה להפוך את עצמה לגיבורה של העונה. מי שראתה את הסוף ממש מול עיניה – כששישה מתוך שמונה בוחרים הצביעו להדיח אותה – אבל נשארה בחיים, מעוניינת לשבור את הכלים. להשיב מלחמה. להפוך את המשחק. הקורבן הראשון היא ברית הזוגות, זו שהיתה לכאורה בין נטשה, אבירן, טל וגל (עוד מימי שבט טגאלוג). אבירן ונטשה הבהירו, כל אחד בדרכם, שהסיפור נגמר.

הגיבורה הבלתי צפויה של העונה מתחילה לשחק. נטשה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
הגיבורה הבלתי צפויה של העונה מתחילה לשחק. נטשה, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

אז מה כן נולד? ברית חדשה – מצב שבו אבירן ונטשה חוברים לבייבאינים: סהר, אלית וקייסי, כדי לייצר חמישיה שתהווה רוב מוצק. אלית כבר הסכימה, עוד נראה אם גם קייסי – ובעיקר סהר, שיצטרך לבגוד בתאום הנפשי שלו טל, יסכימו למהלך. אבל בכל מקרה ברור שאבירן ונטשה לוקחים את המושכות במשחק הזה – וכשזה בידיים שלהם, הם הולכים לנצח בכל מחיר. המחיר הראשון, ככל הנראה, יהיה טל מורד שנמצא בסכנת הדחה אמיתית. אבירן ונטשה מזהים היטב את המטרה – עד כדי כך שבשלב מסוים פשוט אמרו אותה בגלוי: טל מודח ראשון, ואחר כך גל (השותפה הנאמנה) תישאר לבד ותוכל גם לחבור אליהם בשלב מסוים. על הדרך, הם גם מפנים עוד יריב בעל עוצמה – ומגיעים למצב שהם מגיעים ביחד, כמעט, עד הגמר.

עכשיו יש להם בנק מטרות. נטשה ואבירן, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
עכשיו יש להם בנק מטרות. נטשה ואבירן, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

גם מלבד הברית החדשה, זה היה פרק מוצלח לנטשה – שיצאה ממשימת הפרס עם לא מעט שלל, כולל צמיד החיים שיוכל לתת לה ולאבירן כוח משמעותי בהמשך. מעל הכל, הוא סימן איזושהי בגרות מצידה – היא מבינה שצריך לשחק את המשחק, הלפעמים מלוכלך, ולמעשה נקטה בתרגיל הסחה ענק נגד– כל היתר בעצם. מהמהלכים שבהם יצאה לארג'ית מול גל, הנמסיס הגדולה שלה; ועד פסגת ההחלטות עם מאיה, שבו היא שיחקה (באופן לא לגמרי אמין, צריך לומר) את מי ש"לא יודעת כלום" כדי לנסות ולהפיל אותה בפח.

בטח שאת יכולה. גל, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
בטח שאת יכולה. גל, "הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

נטשה היא אולי לא שחקנית טובה במובן התיאטרלי, אבל כן משחקת טוב במובן של "הישרדות". אחרת היא לא היתה מגיעה עד הנה – ההימור שלה על אבירן התברר כהצלחה ענקית, הכוח שלה במשימות עזר לה לשרוד תקופות קשות, וכעת היא מגיעה למצב שהמשחק לחלוטין בידיים שלה. קצת קשה להאמין, אבל הציר סובב כולו סביבה כעת.

חוץ מזה, גם בתור מי שלרוב מעקם את האף מול משימות הפרס – מאוד אהבתי את משימת המכירה הפומבית. היה בה משהו מאוד זורם, כיפי וגם מאתגר (כולל דברים שממש קידמו את המשחק, ולא רק חסויות לחברות מסחריות שעפו לנו מול העיניים). בסופו, הגיע כמובן גם הקתרזיס בדמות המכתבים – כפי שאמרנו לכם, הם לא יישארו בחלל ריק – שנטשה נתנה לכל יתר המשתתפים.

יו איזה מרגשששש. מכתבים מהבית ב"הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)
יו איזה מרגשששש. מכתבים מהבית ב"הישרדות" (צילום מסך: רשת 13)

כמו ב"אח הגדול", גם כאן התפקיד של המכתבים הוא לתת קונטקסט – לתת הזדמנות להביא את הסיפור האישי,  לרכך דמויות שקשות יותר לעיכול (נניח, גל) וגם לייצר איזשהו חיבור בתוך השבט שהופך לעתים להיות מאוד מסוכסך. האם זה יהפוך את השורדים לקצת יותר פופולריים? יתכן, אבל זה בעיקר נועד כדי לאפשר אתנחתא רגשית בתוך מה שמרגיש כמו מלחמה בלתי פוסקת.

וכעת, נשאר לראות רק כמה הברית החדשה תאריך ימים. בפרקים הבאים נתמקד בניסיונות של אבירן לשכנע את סהר ללכת למהלך הזה – למרות הדילמה הגדולה שיש לו מול טל. לשם הסיפור הולך – האם באמת תיתכן מהפכה בתוך המשחק? והאם טל וגל, הזוג שנחשב לזוג המלכותי, הולך ליפול מלוח השחמט? נחכה ונראה.