"הישרדות" פרק 10: אוי נאוה, מה עשית?

הפרק העלוב, שנמשך פחות מחצי שעה, מריח מאוד לא טוב. ישראל עמד לפני הדחה בטוחה, וברגע האחרון השחקנית הכי חלשה נפלה על חרבו. מישהו האמין לסולחה?

ישראל ונאוה. ההפקה התערבה? (מתוך "הישרדות")
ישראל ונאוה. ההפקה התערבה? (מתוך "הישרדות")
31 במאי 2020

אחרי פתיחת עונה חזקה ברמת כאבי הצלעות של זהר, הפרקים של רביעי ושבת היו אנטי-קליימקס די מבאס. הפרק של יום רביעי הציג לנו משימת החזקת קוביות בין שתי הנשים הכי מתלוננות בתולדות "הישרדות", ומשימת חסינות אישית שהייתה משעממת כמו צפייה בכביסה מתייבשת על חבל. ואז עוד נאלצנו להמתין חצי שבוע לחצי שעה של אכילת ראש וטחינת מים במועצת השבט, במשהו שמביך לקרוא לו אפילו פרק. חבל שדווקא עכשיו החליטו במחלקת הפרומו של רשת להימנע מספוילרים, כי הם היו יכולים לחסוך לכולנו זמן יקר.

בשורה התחתונה, הפתרון במסגרתו נאוה קפצה על הרימון כדי להציל את ישראל היה מאכזב מאד. זה כמעט קל מדי, ברגע האחרון, דאוס אקס מאכינה שגם התסריטאי העצל ביותר היה מתבייש להניח על הדף. זו כבר פרישה שנייה בעונה הזו (אחרי דנה רון) ובקצב הזה בעוד שבועיים נישאר רק עם ישראל ואסי על האי, הולכים מכות על ברזנט. האכזבה מהשבוע האחרון לא נובעת רק מהתפוגגות של דמויות שהיו יכולות להיות מעניינות (מה, לא בא לכם לראות איך פוליטיקאית עושה פוליטיקה באיחוד השבטים?), אלא גם ממשימות חלשות וממשחקי השתנות של שני גברים חזקים, אגרסיבים ובמקרה גם מקועקעים, כל אחד בשבטו.

שבט קפרה. לא חזק ולא אהוב (מתוך "הישרדות")
שבט קפרה. לא חזק ולא אהוב (מתוך "הישרדות")

דבר אחד כן ברור אחרי השבוע הזה: שבט קפרה יכול לנשק לשלום את תואר החזקים והאהובים. האקטים של ישראל השאירו אותו מפולג בדיוק בקו האמצע, עם ברית ישראל-ניקול-ליטל מצד אחד, עידו-עידן-ירדן מצד שני, כשמר פוטין משקיף מהצד ובוחר לפי אינטרס. העזיבה של נאוה אולי הצילה את ישראל כרגע, אבל מספיקה החלקה קטנה במורד הפיוז הקצר של סמיון כדי להיפטר ממנו. אני גם בספק אם הניסיון של נאוה להשכין שלום עם העזיבה שלה יהיה אפקטיבי, כי בפועל אף צד לא צעד לעבר הצד השני, וספק אם פערי התרבות שמגדירים את הקרב הזה, לצד האינטרס של ישראל להפרד ומשול, יעלמו יחד עם חברת הכנסת לשעבר.

אוי נאוה, מה נגיד? היית אחת השחקניות המביכות ביותר שניתן להעלות על הדעת. עוד לפני שהוצמדת לשבט מה-שמו מה-שמו, יענו הלוזרים, התחלת בהתקרבנות והתבכיינות. סירבת ללכלך את חליפת הנופש הלבנה שלך בבוץ ואז האשמת את העובדה שאת פוליטיקאית במיקום הנמוך במדד הפופולריות. לא הפסקת להתלונן, הוחלפת בעבור נזיד ביטי עדשים, ובשבט השני עשית מה שחברי ליכוד עושים הכי טוב – נמשכת לכוח. בדומה לאמבוש שעשו לך בפוליטיקה, גם כאן הלקקנות לחזק ביותר הביאה למפלתך והקרבת את עצמך עבור מישהו שאולי יביא לך מנת אורז נוספת, אבל לא יהסס לתקוע לך סכין בגב אם זה יעזור להישרדותו. אז במקום זה הוא פשוט נתן לך ליפול על הסכין, אבל להגנתו, זו הייתה בחירה מלאה שלך.

החצי השפוי של קפרה (מתוך "הישרדות")
החצי השפוי של קפרה (מתוך "הישרדות")

ואולי, כמובן, לא ממש. בניגוד לרבים מצופי "הישרדות", אני לא נוטה להאמין לקונספירציות "ההפקה מצילה", אבל משהו מריח לא טוב כשהמועמד הדומיננטי עומד לפני הדחה בטוחה וניצל – לא בזכות שרשרת או פסלון, אלא בחסד המתמודדת החלשה במשחק. ברור שנאוה הבינה שהיא לא תיקח כאן מיליון, ושקוף שהיא סבלה מכל רגע, כשלה בכל משימה ובאופן כללי הייתה נטל על חבריה, כך שאני מאמין שהפרישה היא יותר סימן לייאוש של נאוה מאשר לכוח של ישראל. אבל עם שקיעת האבק שבט קפרה יאלץ לעשות חשבון נפש, כי כרגע נראה שאם ישראל ימשיך למשוך בכל החוטים, לשבט מה-שמו מה-שמו לא יישארו חברי קפרה להתמודד נגדם, ואז מה? ישראל יפסיד במשימה כדי להדיח את עצמו?

כל מה שקרה בפרקים הקודמים של "הישרדות"

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"