"הישרדות" פרק 12: חייבים לדבר על בני ברוכים

בני ברוכים הוא לא הילד שנבחר אחרון במחניים, הוא אדם מבוגר שעושה בחירות רעות. הדבר היחיד שעשוי להציל אותו מהדחה הוא העובדה שליטל גרועה ממנו

בני ברוכים (מתוך "הישרדות")
בני ברוכים (מתוך "הישרדות")
7 ביוני 2020

תראו, אף אחד לא רוצה לעשות את זה, אין בזה ערך מהותי למשחק ותאמינו לי שאני האחרון שרוצה להכות בסוס מת, אבל חייבים לדבר על בני. החל מהרגע הראשון שלו על האי בני ברוכים לא מפסיק להתבכיין על קטנות, להסתכסך עם דוגמניות, להפסיד במשימות ולסנן (מעט, למזלנו) בדיחות איומות. כן בני, אני עדיין מריר על "נאוה, בוקר". מרכז הפרק, שכלל סירוב מצד שני השבטים לקבל אותו לחיקם, נופח מעבר לכל פרופורציה. בני הוא לא הילד שנבחר אחרון במחניים, הוא מבוגר שבוחר את מעשיו ואפילו לא הצליח להגיע למעמד הנכסף של למל"מ.

זה רק הגיוני שלא ירצו אותו, כי גם אילנה שהייתה תקועה בבידוד עם אכילת הראש של זהר שטראוס יודעת שבני הוא החוליה החלשה, וזה אפילו לא משנה באיזו שרשרת. כאילו כדי להוכיח את היעדר רוח הלחימה שלו, הוא הפסיד את קולו בהדחה שבבירור הגיעה רק כי הוא הצטרף לשבט. הבן אדם בקושי הצליח להיאבק מול אילנה אביטל בקרב על הקול שלו, אז למה שחברי שבט קפרה החבוטים ישאירו אותו? ובכן, אולי, רק אולי, כי ליטל גרועה יותר. בני אמנם מהווה נזק במשימות אבל נראה שבמארג החברתי של שבט קפרה, הבשאלים כדברי ליטל, הוא משתלב דווקא לא רע. עידן רואה בו ציפור פצועה שהוא יכול לטפל בה, ירדן ועידו כרגיל רואים בעיקר את מה שעידן רואה ואני בטוח שאפילו סמיון, שהתנגד לקבלתו בטיעון קר, יוכל למצוא דרך לסובב את בני לטובתו.

בני ברוכים (מתוך "הישרדות")
בני ברוכים (מתוך "הישרדות")

ליטל, לעומת זאת, היא קלף משוגע. הפערים התרבותיים מעידן וירדן והשנאה התהומית שלה לקוצ'יקרו הפכו אותה ממי שהייתה יכולה להיות הנשמה של הקבוצה לנשמה מרירה ולרלרנית שכל היום יושבת עם ניקול ומלכלכת על כולם. היא הצהירה על נאמנותה לישראל, בגדה בשבט שלה כששלחה אותו מתוך אינטרס אישי לשבט נחום תקום ועוד העזה לצעוק "צבועים" כשלא רצו לפרגן לה על התרגיל. מה את מפלאת שאחר כך הם לא סופרים אותך כשאת נואמת? עכשיו הגיע הזמן לשלם את המחיר על האמון שנתת בישראל. נכון, סמיון אמנם פרש את חסותו על ליטל וניקול, אבל היא עדיין בעמדת סיכון. קשה להאמין שעידן ידיח את בני אחרי שנלחם עבורו, ונראה שהקול של אילנה יכריע בין בני לליטל. הו בני, כמה חבל שלא התאמצת יותר.

ליטל וניקול. בטוחות ששכחנו מה הן עשו (מתוך "הישרדות")
ליטל וניקול. בטוחות ששכחנו מה הן עשו (מתוך "הישרדות")

ובינתיים בשבט נחום תקום חוגגים את הרכש החדש שעזר להם לזכות במשימת החסינות, וכל מה שהם היו צריכים להקריב בתמורה הוא בני והאף הקטנטן של עדי ביטי. מחיר פעוט לשלם עבור לוחם אכזר כמו ישראל. פייר, אני מתרשם מתרגיל השכנוע העצמי שגרם לישראל להאמין שהוא בעצם פועל מתוך תחושת נקם בשבט שבגד בו, כשבפועל ישראל הדיח את אילנה, נכשל בנסיון להעיף את קוז'י, ניצל בחסדי נאוה וערק לשבט השני במהירות של ג'וק שהדליקו עליו פנס מבלי לזרוק מבט שני לניקול וליטל האבודות. מה אני אגיד, נשמע כמו נכס נפלא עבור שבט נחום תקום.

כן, קנינו את זה לגמרי (מתוך "הישרדות")
כן, קנינו את זה לגמרי (מתוך "הישרדות")

אסי, בכל אופן, לגמרי מרוצה מהמהלך שהוא הוביל. על פניו, באמת מהלך מבריק שגייס לטובתו את אחד המתמודדים החזקים מהשבט השני ונפטר מהמתמודד החלש ביותר בשבט שלו. בפועל, ישראל אמנם לא מכוון לראש כרגע ונותן לאסי להוביל, אבל זה רק עניין של זמן עד ששני זכרי האלפא מלאי הטסטוסטרון והגבריות הרעילה יתנגשו אחד בשני. זה אפילו קרה בזעיר אנפין במהלך המשימה, כשאת המחיר שילם האף של ביטי. השאלה היחידה היא אם זה יקרה לפני או אחרי האיחוד, וכמה חברים מקפרה יאבדו עד אז. אבל היי, לפחות ישראל זכה לראות שוב את הברזנט שלו, זה גם משהו.

כל מה שקרה בפרקים הקודמים של "הישרדות"

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"