"הישרדות" פרק 27: מי יחשוף את החפרפרת הבלונדינית?

תרגיל פסל החסינות המבריק של ג'רבי נכשל, ואלה התגלתה כנחשושה רצינית. עכשיו נשאלת השאלה: האם בקפרה יצליחו לעלות עליה?

סוף סוף הדחה דרמטית באמת (מתוך "הישרדות")
סוף סוף הדחה דרמטית באמת (מתוך "הישרדות")
5 ביולי 2020

אחרי עונה מפוצצת בפרומואים שמבטיחים בכל פעם את "ההדחה הכי דרמטית", סוף סוף קיבלנו אחת שהצדיקה את התואר. הבילד-אפ למועצת השבט הגורלית של שבט אומפה לומפה היה מלא בכל מה שצריך כדי לבנות דרמה מוצלחת – העמדות פנים, פסלוני חסינות לא קיימים, סוכנים כפולים ומכופלים והמון ניסיונות לחשבון כיתה ד' מצד כדורגלן. למרות שעל פני השטח המאבק היה בין ליטל לקוז'י, הקרב על ההדחה הזו היה למעשה בין ג'רבי-חביב לאסי בוזגלו שמשכו בחוטים, כל אחד בחזיתו. ג'רבי את חביב עשו, כמעט יש מאין, כל מה שהיה ביכולתם כדי לשמור על קוז'י לעוד כמה ימים, אבל מגדל הקלפים המורכב והמבריק שבנו קרס לבסוף בגלל הקלף המשוגע בחבילה.

תרגיל פסל החסינות השקרי של ג'רבי היה הברקה, ולמרות יכולות המשחק הגרועות של קוז'י, חברי השבט שלו האמינו בלב שלם שיש לו אחות. אסי, מכס מושבו היציב, ניסה כהרגלו לדאוג לתחת של עצמו ובנה ביטוח עכוזי בדמות ליטל. לא בכדי היא נבחרה – זה לא רק החור באוזן שהיא עשתה לכל השבט וגם לזוארץ; אסי ידע שקוז'י כנראה ינסה להדיח אותה ורצה לכסות את עצמו עם שני קולות נגדה (ולא, למשל, להקציב לה רק קול אחד, כי זה היה משאיר אותו בעמדת סיכון). לא בכדי היא התרעמה כל כך – היא ראתה איך אסי מקריב אותה קורבן רק כי אלינה הספיקה להפוך לחיילת נאמנה מהר יותר ממנה.

תתנשקו כבר, טיפשונים (מתוך "הישרדות")
תתנשקו כבר, טיפשונים (מתוך "הישרדות")

זה לב העניין בשבט אומפה לומפה: העמדת הפנים המשפחתית המאוחדת נסדקת בכל פעם מחדש אל מול המציאות. בשנייה שליטל שמעה שהיא נזרקת כפיתיון לאריות היא מיד, כהרגלה, החלה להצית את המועדון, ואני מבטיח לכם שגם ישראל היה נוהג כך אם הוא היה מועמד להדחה. בעצם אני מתקן את עצמי, זו לא העמדת פנים – הם מאמינים בלב שלם באמירות שלהם, ואז מאמינים בלב שלם באמירות ההפוכות אם זה נוח. מוסר גמיש, בהתאם לעמדה הנוכחית שלך, הוא כלי בעל ערך.

זוהי דרך נהדרת להצדיק בפני עצמך את מעשיך בדיעבד, לבנות סביבם רשת ביטחון מוסרית יחסית לסיטואציה. כך ישראל יכול ברגע אחד לבגוד בניקול וליטל, שהיו חברות הברית המקוריות שלו, ולדלג לשבט השני כדי לשמור על התחת שלו, וכמה פרקים אחרי זה לשחרר משפט כמו "אני על המילה לברית שלי הייתי מוכן ללכת לגרדום אלף פעם". כך יכולה ליטל לזעוק על הצביעות של שבט קפרה ולטעון שאם רק היו אומרים לה את הכוונות שלהם בפנים היא הייתה בסדר איתם, ואז להרים טנטרום כשישראל מספר לה על התוכנית שלהם בפנים. כך אלינה יכולה לשכנע את עצמה שהחיבור עם אסי הוא בכלל טבעי והם היו נשמות אבודות שפשוט לא הסכימו, למרות שאם הייתם שואלים את אלינה של שבוע לפני, אסי הוא סטלין פוגש את גרגמל.

אלוהים, סתמי כבר (מתוך "הישרדות")
אלוהים, סתמי כבר (מתוך "הישרדות")

וכך הגענו לאלה, שהוכיחה שהיא אומפה לומפה אמיתית כשגם היא הצדיקה את מעשיה בדיעבד. אסי וישראל כבר היו בטוחים שאיבדו אותה לטובת החיוך הכובש של עידן חביב, אבל אלה שוב בחרה בגבר שיתעלם ממנה הכי יפה. הייתה לה הזדמנות פז לבנות קשר מבוסס אמון עם חביב וג'רבי, והיא ויתרה עליה. אני לא מאמין שהם יגלו שהיא בגדה בהם – אפילו קוז'י נשאר קלולס בנוגע למה הוביל להדחתו – אבל כן חושב שמכיוון שקוז'י הודח לבסוף, החשד ירחף מעליה. מפה לשם, אלה נמצאת במקום מרכזי לקראת איחוד השבטים, והיא שובר השוויון בין הבריתות. אני ממש מקווה שהחשדנות הטבעית של ג'רבי תגרום לה לשים עין על החפרפרת הבלונדינית.