"הישרדות" הפכה לבדיחה, ותודה לגלגל ההצלה המוגזם של ההפקה

הפרס חסר הפרופורציות שקיבלו אנטינג אנטינג נתן לרגב כוח מוגזם, שהפך את הכל לחסר משמעות. נתנחם בבואו של הרגע שבו הצעקנים יפנו זה נגד זה

למה היה כל כך חשוב להשאיר את רגב? (מתוך "הישרדות")
למה היה כל כך חשוב להשאיר את רגב? (מתוך "הישרדות")
8 ביולי 2020

למה זה מגיע לנו? היינו נחמדים, החלקנו לכם על פרומואים מספיילרים, על תוכן שיווקי בוטה, על הבמה המוגזמת והמפרגנת לאגרסיביות ואפילו על הבדיחות של בני. אז למה לעשות לנו את זה? למה לתת פרק שמציג את כל מה שרע בעונה הזו? מועצת שבט שעייפה גם את השמש, זמן מסך בלתי נגמר לחיוך הג'וקר של ישראל ופה הג'ורה של ליטל, דחיפת פרסומת עמוק לתוך הגרון וכמובן טוויסט חסינות שפשוט הרס את מעט המתח שעוד נשאר במשחק. במחשבה שנייה, אולי זה הגיע לנו דווקא בגלל שהחלקנו על הכל.

בניגוד לביקורת הרבה שעלתה ברשתות החברתיות על העונה הנוכחית, אני דווקא הייתי בצד שלא התרגש. קצת קללות, קצת גלגלי הצלה למתמודדים רועשים, מתיחת פרקים יתר על המידה – זה לא כזה נורא. הבעיה היא שעורכי העונה החליטו שזה לא רע הכרחי, אלא הנושא של העונה, והפרק הזה הציג את הגישה המג'ייפה הזו במלואה. זה מתחיל בכך שפרק ההדחה של קפרה הפך למופע חגיגי של השבט שאני מסרב לומר את שמו הדבילי. עשרה שורדים ישבו במועצת השבט, ובכל זאת רוב זמן המסך הוקדש לצמד החמד ישראל את ליטל. האחד כאן בזכות הפרישה החשודה של נאוה בוקר, השנייה שם בזכות הבגידה הכפולה של חובבת הכתפיים הרחבות.

אלוהים, סתמו (מתוך "הישרדות")
אלוהים, סתמו (מתוך "הישרדות")

אני מודה, היה מצחיק לראות אותם מוכיחים בין רגע את כל מה שאומרים עליהם. לא יותר משלושים שניות אחרי שדוד דביר הגדיר בנימוס רב מה זה חמום מוח ("אחד שלא חושב ומתפרץ בלי כל קשר למה שקורה, הם גם מפריעים אחד לשני לדבר שם"), ישראל כבר קטע את דבריו של אסי. דקותיים אחר כך ליטל הפריעה לישראל לדבר, ומיד אחר כך שאלה בתמימות "אני קוטעת אנשים? את מי קטעתי?". בו בזמן ישראל מנסה לסחוט את הלימון היבש של השד העדתי ולטשטש את האמת עם החלופה הנקייה "סגנונות". בינתיים, אסי יושב בצד ונותן לחבריו להתלכלך עבורו מבלי שהוא צריך לנקוף אצבע. אתם יודעים, כמו שייח'. מדהים כמה הם מצדיקים כל פיסת ביקורת.

ממי, את צריכה להיות יותר אגרסיבית (מתוך "הישרדות")
ממי, את צריכה להיות יותר אגרסיבית (מתוך "הישרדות")

ואז הגיע המהלך שבאמת הרס את הכל – החסינות הצפויה של רגב וההדחה הרנדומלית של דוד. הפרס הלא פרופורציונלי של משימת ההדחה הפך את כל הכלים הטקטיים של המשחק לבדיחה, ולא בפעם הראשונה. ספגנו את ערבוב השבטים שהציל את ליטל וחיסל את סמיון וקוז'י, קיבלנו את ההעברה הכל כך לא הוגנת של ישראל לזרועותיו של אסי, אבל זה כבר באמת מוגזם. גלגל הצלה בוטה לרגב שגם נתן לו את הזכות לבחור בעצמו את המודח? ההפקה הרי יכולה הייתה לקבוע שהשרשרת תהיה גלויה, מה שהיה דוחק את חברי קפרה לשנות טקטיקה ברגע, או לקבוע שהשבט השני מעמיד מתמודד נוסף להדחה כדי להילחם על המקום. במקום זה קיבלנו מגן אנושי בדמות דוד דביר האומלל שנתן את כולו כדי להיות מודח באמצעות פתק אחד.

זה היה יכול להיות כל אחד מחברי קפרה על הפתק הזה. יכלנו לאבד גם את ג'רבי סתם ככה, כי היא לא באה לרגב טוב בעין. דוד הודח בלי סיבה ובלי היגיון (למרות שניסו בחדר העריכה למסגר את זה כתוצאת הריב עם אסי), מה שהלכה למעשה הפך את זהות חברי שבט טונדו המאוחד (הו! סוף סוף שם נורמלי) לכמעט חסרת משמעות. הנאום הנרגש של בני על שהגיע לאיחוד הרגיש חסר ערך, כי אם בסיבוב אחר של הרולטה הוא היה מודח, מה בדיוק מרגש פה?

ההדחה הכי רנדומלית בתולדות "הישרדות"
ההדחה הכי רנדומלית בתולדות "הישרדות"

כשההפקה מחליטה לזרוק כל כך הרבה גלגלי הצלה, אין פה הישרדות VIP, אלא סתם מועדון חברים. בדבר אחד אני מתנחם – אחרי שידיחו את כל מי שלא צועק מספיק, לא תהיה להם ברירה אלא לצעוק אחד על השני. זה כבר לא יהיה ריאליטי מעניין, אבל זה כן יכול להיות סרטון קיץ קלאסי, אם רק יתנו להם במשימת הפרס הבאה כמה כיסאות פלסטיק.