"הישרדות" פרק 3: ההדחה של אילנה עוד תתנקם בשבט קפרה

גיא זוארץ ניסה להוציא בכוח מליטל את המילה "מזרחים", אבל מי שהביך את עצמו יותר הוא ישראל שבמהלך עצל הביא להדחתה של אילנה. אז מה עדיף, להיות בחזקים או בחלשים?

כמה מיזוגניה בתמונה אחת (מתוך "הישרדות")
כמה מיזוגניה בתמונה אחת (מתוך "הישרדות")
10 במאי 2020

נכון לשלביה הראשונים, העונה הנוכחית של "הישרדות VIP" מחזיקה בתמה שמלווה אותה מהפרק הראשון: לאן עדיף להשתייך, לחזקים או לחלשים? השאלה הזו עומדת בין שני השבטים, במשימות, בהתלחששויות בצל העצים ויותר מכל, במועצת השבט. הפרק הזה התמקד במאבק בין שתי נקודות קיצון בתוך שבט קפרה – מצד אחד זוכה "האח הגדול" והסכסכן הראשי ישראל אוגלבו; מהצד השני, אשת האשכולות בעיני עצמה הידועה גם בתור בובו הבנאי, אילנה אביטל. האחד כוח מוביל בשבט, השנייה בעיקר מספקת הפוגה קומית.

ישראל הגיע לאי עם גישה לעומתית במיוחד, ונראה שהטקטיקה שלו היא להקדים תרופה למכה ולאסוף כמה שיותר חברי שבט כנגד המתמודד החלש ביותר, במטרה להסיט מעצמו את האש. אולי כשיהיה באותו השבט עם נאוה בוקר היא תוכל לבקש ממנו כמה טיפים להישרדות פוליטית. אבל נכון לעכשיו ישראל הוא נכס לשבט קפרה – הוא עזר להם לבנות מחסה ולהצית אש, בעוד שבשבט אנטינג אנטינג (שיקראו אצלי השבוע שבט עזאם עזאם) מסתפקים בחלב קוקוס כי מה כבר השפגט של דוד דביר עוזר למישהו?

ישראל. בן אדם דוחה, אבל נכס לקבוצה (מתוך "הישרדות")
ישראל. בן אדם דוחה, אבל נכס לקבוצה (מתוך "הישרדות")

כמובן, שבט קפרה הגיע ביתרון למשימת החסינות. הם האהובים, המנצחים, השבעים מאורז, מלכי הברזנט והמצ'טה הבלתי מעורערים. גם אם המשימה זימנה את ארבעת השורדים החלשים ביותר מכל שבט (לפחות בעיני היריבים), הם היו בעמדת יתרון. דגש על היו. המשימה מעוררת מחלת הים הפילה את ההרים קוז'יקרו והוד, הטביעה את המצחיקנים בני ואילנה והשתיקה את הקשקשנים סמיון ונאוה (אגב, באמת חרשתם כל השבוע על השפשוף הקטן בצוואר של נאוה?), כך שלבסוף נשארו רק אלה איילון וליטל סמדג'ה, שתי המתמודדות הכי קוקטיות.

למה? כי זו משימה שבה גוף קטן הוא יתרון גדול, אז דווקא אלו שלא סוחבים גוף של כדורסלן עבר נמצאים ביתרון. כך שבט עזאם עזאם החלש זכה בניצחון ראשון דווקא בעזרת אחת השורדות החלשות יותר פיזית באי. אולי צריך להזכיר לשורדים שהביטוי "החזק שורד" לא מדויק. זה המסתגל ששורד, ולפעמים דווקא אלו שנמצאים בעמדת חיסרון הם אותם האנשים שמוצאים איך להסתגל בכל דרך אפשרית. אלה איילון (ותכלס גם ליטל) הראתה שיש בה רוח לחימה, ואלוהים אדירים אפילו נאוה בוקר הראתה לראשונה סימני פייטריות. אל תזלזלו כל כך מהר בחלשים.

משימת המים. אולי תתחילו לקחת את הנשים ברצינות? (מתוך "הישרדות")
משימת המים. אולי תתחילו לקחת את הנשים ברצינות? (מתוך "הישרדות")

זה כנראה מאוחר מדי עבור ישראל, שמיהר לבנות ברית נגד אילנה ולחשוף עד כמה שבט קפרה אמנם נראים חזקים, אבל בפועל מתפוררים מבפנים. ראשית, ישראל אסף את סמיון, ניקול וליטל, איחד אותם תחת המונח הרופף פורח (מה אני אגיד? איזה פורח סמיון) וניהל שיח חרשים בזמן שסמיון נובח על ליטל לסתום. זו, אגב, לא הפעם הראשונה שסמיון משתיק ועולב בבחורה, וההימור שלי הוא שעם כל הערמומיות שהציג בפרק הראשון, הנטייה שלו להיות הפוטין של השבט עוד תוביל למפלתו בעתיד. בכל אופן, ברית הפורח חזקה בערך כמו לחיצת היד המרובעת המביכה שהייתה בסופה.

חבר'ה, אתם מביכים (מתוך "הישרדות")
חבר'ה, אתם מביכים (מתוך "הישרדות")

מועצת השבט הזו הייתה מביכה דווקא מצידו של גיא זוארץ, שניסה כמעט בכוח להוציא מאחד המשתתפים את המילה "צ'חצ'חים" או לפחות איזה "פרידמנים" קטן, ונתן דווקא לליטל ללרלר כמיטב יכולתה עד שכולם כבר רצו להדיח את עצמם. רק כשישראל החליט לקחת את המושכות, ואז לנתב את הסוסים כדי לדרוס את אילנה, התחיל האקשן. בסופו של דבר, למרות שקוז'י וג'רבי (הספורטאים, כפי שכונו במועצת השבט) ראו את המניפולציה של ישראל ממרחק, הלינץ' עבד. פחות בזכות התרגיל העצל של ישראל, יותר בגלל שאילנה אפילו יותר עצלה. חברי השבט שלה פשוט העדיפו, בשלב הזה, להדיח את החוליה החלשה ולשמור על הכוח של ישראל. זה עוד עשוי להתנקם בהם, אם לא ישכילו להסתגל.

לכל מה שקרה בפרקים הקודמים של "הישרדות"

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"