שורדים, אתם זוכרים שהכל מצולם, נכון?

ההאשמות שסופגת אלינה כל כך נטולות מודעות עצמית, שאפשר רק לשער כי השורדים השתכנעו שהם לבד על האי. וברקע, בני מתכנן מהלך מדהים. לפחות כך הוא מקווה

ישראל, האיש בעל הזיכרון הקצר בעולם (מתוך "הישרדות")
ישראל, האיש בעל הזיכרון הקצר בעולם (מתוך "הישרדות")
19 ביולי 2020

ששש תקשיבו רגע, שומעים את זה? מה זאת אומרת את מה, את השקט. ההדחה הכל כך מספקת של ליטל השאירה שקט כזה נעים. לירדן נמרח חיוך על הפנים, העורכים מתפנקים עם קצת ביורק, העידן חביבים מזמרים ארכדי דוכין בליווי הברוכים ונשבע לכם בחיי שפתאום משום מקום צצה נדנדה על עץ. איזו הקלה. זה אפילו לא עניין של בריתות ומחנות, לא ימין או שמאל ולא מזרח או אשכנז, זה כבר נטו חוסר הרצון לשבת עם האצבע בהיכון על כפתור הווליום. בחיי שליטל היא היחידה שבאמת יכולה להוציא את העם החוצה להפגנה לא פוליטית כי העם רוצה שקט חברתי, ועם כל חוסר הכבוד למוקי, הפעם זה לגמרי פרסונלי.

לשקט הזה ישנו כמובן מחיר, והשעירה לעזאזל הטבעית היא אלינה, שסופגת מבטי בוז והתנהגות פאסיב-אגרסיב מההרמון של אסי. להגיד "את לא פונה אלי יותר" ואז לפצוח בנאום מתמסכן ולדבר מאחורי הגב של אלינה על "העיניים הקרות שלה", כאילו במועצת השבט יצא ממנה שד, זו התנהגות שהייתי מצפה מאלה, אבל לא ממי שמתיימר להיות מנהיג כמו אסי. איך זה שמנהיגים שמלמדים את חייליהם לבגוד למענם תמיד מופתעים כשהם נבגדים על ידם? אתה זה שדרש ממנה לשרוף את בת הברית הקודמת שלה, עדי ביטי, אז מה אתה מתפלא שברגע הראשון שהיא יכולה היא בוגדת בך, האדם שהשאיר אותה בסביבה רק כל עוד צריך אותה?

אלינה איך יפה לך רפש (מתוך "הישרדות")
אלינה איך יפה לך רפש (מתוך "הישרדות")

אפרופו מישהי שתיזרק בשנייה הראשונה שלא יצטרכו אותה, אלה איילון באמת הפכה לבלתי נסבלת. אולי זה רק כי ליטל כבר לא בסביבה ועכשיו אפשר לראות יותר מהילדה הנבזית הזו. במשך כל העונה נמנעתי מלקרוא לה ילדה, כי זה כינוי מקטין, אבל חשבתי על זה שוב והבנתי שאל"ף, היא באמת אדם קטן, ובי"ת, אם גבר היה מתנהג ככה הייתי מכנה אותו ילד זין, אז נראה לי שבהתחשב במצב, ילדה נבזית זה די הוגן. אז הילדה הנבזית עוקצת את אלינה ברשעות ששמורה למלכת כיתה שלוחשת לילדה המוזנחת שהיא שמנה, ואחר כך עוד מעיזה למחוא כפיים בסרקזם בזמן שאלינה מנסה להסביר את עצמה. מבטיח לכם שבמועצת השבט, כשיאשימו אותה בהתנהגות גועלית, היא עוד תכחיש בדיוק באותו האופן שישראל הכחיש את הקללות שלו. אתם זוכרים שהכל מצולם, נכון?

אחרי כל המרמרת של ברית השייח', יש גם טקטיקה שמבוססת על שלושה רכיבים – חסינות, וטו ובני. אסי, כהרגלו, ממהר להבין את התמונה ולומד מהפוטש האחרון של חביב את ג'רבי. ברית תהיה חזקה רק כמו החוליה החלשה ביותר בה, וכל הסימנים מצביעים על זה שבני חלש אחושילינג. אסי פוצח בפעולת לובי עיקשת שמתחילה בלחיצה על נקודות החולשה שבני חשף במועצת השבט, ממשיכה בשתילת רעיונות במוחו הלא כל כך קודח ומסתיימת בנאום של סוכן הולוודי על כך שבני יכול להפוך את עצמו לסטאר. סלחי לי אלינה, אבל פרס היורם לוינשטיין למשחק ב"הישרדות" הולך למר בוזגלו.

בני, אתה כבר כוכב (מתוך "הישרדות")
בני, אתה כבר כוכב (מתוך "הישרדות")

וכך, בסיבוב משעשע של הכדור, המתמודד החלש ביותר, זה שרק לפני כמה שבועות נדחה על ידי שני השבטים, קיבל את הכוח המכריע בין הבריתות. כלומר, עד שהוא יאבד אותו במשימה לאילנה כמובן. אבל עד אז בני הולך לסחוט את המיץ הזה, ותהיו בטוחים שזה יהיה מביך, כי בני ייצא אדיוט אם יפול בפח שבוזגלו מציע לו. "אתה לא מבין שמשתמשים בך כקול חמישי?", אומר לו אסי, ורוצה לומר: "אני רוצה להשתמש בך כקול חמישי". האם בני הספיק לשכוח שהוא נזרק בשמחה מהברית של אסי, ונאסף מהרחוב על ידי ליבו החומל של עידן חביב, שהציל אותו כמו חתול רחוב עזוב, טיפח חזרה לבריאות ונתן לו תקווה? האם הוא יחליף את היחס האנושי והמחזק שהוא קיבל תמורת נזיד עדשים והזכות לבחור את מי להדיח (*בכפוף לרצונו של השייח'. טל"ח)? מהיכרותנו עם בני, הוא בטח עוד ינסה לעשות מהלך ואז יכשל נחרצות. מה אני אגיד, אשכרה סופרסטאר.