"הישרדות" פרק 39: בני דקר את הגב של האדם הלא נכון

איך אמר עומאר מ"הסמויה"? אם אתם באים אל המלך, כדאי שלא תפספסו. וג'רבי היא חתיכת מלכה אדירה

אלה, קדימה הביתה (מתוך "הישרדות")
אלה, קדימה הביתה (מתוך "הישרדות")
26 ביולי 2020

"איזה בני". זה כל מה שיצא מהפה של ג'רבי אחרי הזגזוג הדבילי ביותר העונה. "איזה בני", היא אומרת בייאוש, וכולם פשוט יודעים בדיוק למה היא מתכוונת, ועד כמה היא צודקת. איזה בני? אותו בני שלא קולט שום דבר. אותו בני שלא רואה שהוא החליף את החיבוק החם של חביב בלעג מאחורי הגב של אסי. אותו בני שלא באמת הקשיב לחגית, אחרת היה שומע שאסי סחט ממנה את ההפצרה להצטרף אליו. אותו הבני שמאמין לכל לוקש שימכרו לו, כל עוד הוא רוצה להאמין בו. כן בני, ברור, אתה הנעת את המהלך שבו הדיחו את קוז'יקרו, אתה חתום עליו. אז מה אם היד שחתמה עליו הייתה זו של אסי, זה הרגע של בני לזרוח.

זה כמעט מובן מאליו שבני יהיה הראשון לשלם על הטעות. מישהו מאמין שבני יצליח לשמור על הקול שלו במשימה מול קוז'יקרו? נו באמת, סביר להניח שהוא גם יגיע אחרון במשימת החסינות, מה שיכניס את שמו לכד. אם שני הדברים האלו יתקיימו, וזה לא אם כזה גדול, לאגודת חביב-ג'רבי יהיה יתרון במועצת השבט, ואז זה ביי ביי בני. אה סליחה, יש לו את שריון ההגנה המושלם של אסי, שבטוח יקריב את עצמו או את אחד משלושת חבריו הטובים ביותר לטובת הבחור שלא מפסיק להפסיד, מזגזג במהירות הרוח וחושב שהוא הבוס במשחק. איזה בני זה, יא אללה.

איזה בני אתה (מתוך "הישרדות")
איזה בני אתה (מתוך "הישרדות")

ובינתיים, כאילו לא עברו כבר מספיק פרקים, המרמרת של ההרמון של אסי על ההיפוך של אלינה (שקרה, ובכן, עוד לפני זה של בני) הפכה למוגזמת. האמת? חשבתי שתישאר בהם טיפת הגינות אחרי הנאום הבאמת יפה של עידן "סמיילי מאוהב" חביב והם ישחררו את הלחץ, אבל הם עוד יושבים בצד ומזינים אחד את השני בשנאה טהורה וצדקנית. נו, לפחות סוף סוף אלה איילון מצאה משהו שהיא טובה בו – לבעוט במי שכבר נפל לרצפה. אצל מי גדלת, נתיבי איילון? אולי שם למדת איך לדרוס בן אדם. יחד איתה הצחקוק הלעגני של ישראל (אחי אתה נשמע כמו קטנוע תקוע) הזכיר לי יותר מהכל את הצבועים ממלך האריות. סקאר, בינתיים, מעט הרגיע את האש, אבל אל תטעו – הוא לגמרי זורם על ההסתה הזו. אופס סליחה, נשבר לי האסקפיזם.

בניית הנרטיב לקראת הקפיצה הגדולה של אלינה הייתה דווקא יפה – הפרק שהתחיל באלינה מתכדררת לתנוחת עובר על החול מסתיים באותה האלינה דואה באוויר כמו עוף החול. חדר ממוזג זה חיזוק מורל משמעותי (אם כי לבי עם ג'רבי שנשארה בגפה), אבל לא עוזר בהמשך, ועם ג'רבי שמנועה ממשימת החסינות, עידן יהיה חייב לתפוס את השרשרת ולהתפלל לנצחונו של קוז'י כדי להגן על המחנה, ובמחנה אני מתכוון לג'רבי.

אלינה, את עוף החול של כולנו (מתוך "הישרדות")
אלינה, את עוף החול של כולנו (מתוך "הישרדות")

ניסיון החיסול של האלופה האולימפית הוא החלטה נכונה מצד חייליו של אסי – היא מתוחכמת במיוחד, קטלנית במשימות וגם יהיה קשה לשכנע את בני להצביע נגד עידן (אוקיי, פחות קל). העניין הוא, כפי שאמר בחוכמה רבה עומאר מ"הסמויה": "אם אתם באים אל המלך, כדאי שלא תפספסו". ובמקרה של ג'רבי, מדובר במלכה תחרותית שלראשונה העונה חטפה עצבים, כפי שהתבטאו באותו "איזה בני". כמעט מבלי לשים לב, בני דקר את הגב של האדם הלא נכון. הוא אולי משחק אותה גנגסטה, אבל לא הבין שגנגסטרים אמיתיים פועלים בשושו. ונכון לעכשיו, ההישרדות של ג'רבי תלויה בזה שבני ייכשל. סיכוי לא רע, סך הכל. בהצלחה לך בני, אל תשכח לאסוף את עמוד השדרה שלך בדרך למועצת השבט.